عمده تخلفات مربوط به خساراتی است که در هشت سال وارد کشور شده، افرادی که غیر قانونی و یک شبه صاحب میلیارد‌ها ثروت شده‌اند و برخی تخلفات مالی شدید که خود شخص احمدی‌نژاد و برخی از نزدیکان وی در آن دست داشتند و بخش اصلی آنکه شامل خروج میلیارد‌ها دلار پول از کشور است می‌شود.
کد خبر: ۲۵۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 05 July 2016
حدود یک سال پیش و زمانی که حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد از سوی قوه قضاییه بازداشت شد، اظهارنظر‌های مختلفی درباره جزئیات این پرونده از سوی مسئولان و برخی افراد مختلف بیان شد. 

به گزارش «تابناک»، اما در میان همه واکنش‌ها به این خبر، یک خبر، بیش از دیگر اخبار در رسانه‌ها و فضای مجازی انتشار یافت و آن افشاگری یکی از نماینده‌های مجلس درباره یک مورد از پرونده‌های متهم تازه دستگیر شده بود. 

در آن زمان، غلامعلی جعفر‌زاده ایمن آبادی در گفت‌و‌گو با تابناک درباره بازداشت حمید بقایی گفته بود: متأسفانه، دولتمردان گذشته،  به صرف ادعا‌هایی که درباره پاک بودن داشتند، تخلفات بسیار گسترده‌ای انجام دادند؛ این تخلفات از انتقال پول های کلان از داخل کشور به خارج تا فسادهایی که در واگذاری پروژ‌ه ها و چیزهای دیگر داشتند، بود. 

این نماینده مجلس گفت: در آن زمان به این‌ها این مسأله که کشور قانون ندارد، کامل تزریق شده بود و فکر هم نمی‌کردند، روزی در این کشور به این حساب کتاب‌ها رسیدگی شود. 

وی افزود: یکی از تخلفات بقایی در پرونده‌هایش، خروج ۲۰ هزار میلیارد تومان از داخل کشور به صرافی‌های کشور‌های عربی بوده و البته تخلفات بسیار دیگری نیز وجود دارد که نمی توانم در اوضاع کنونی جزئیات پرونده را افشا کنم. 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما منتظر بازداشت مقامات بالا‌تر هستیم؛ هرچند شاید مقامات بالا‌تر خود تخلف نکرده باشند، در کشور این گونه نیست. کسانی بودند که با سوءمدیریت فجایع زیادی به بار آوردند، مبالغ قابل توجهی از کشور خارج شده و بیت المال به غارت رفته است. 

اکنون با گذشت بیش از یک سال از این ماجرا، بار دیگر موضوع اختلاس توسط نزدیکان رئیس جمهور سابق پر رنگ شده است، به گونه ای که وکلای بقایی با تماس با این نماینده، از وی خواسته اند، مستندات خود را در خصوص پرونده ۲۰ هزار میلیاردی به مردم ارائه دهد و در غیر این صورت از وی شکایت خواهد کرد. 

در همین ارتباط، غلامعلی جعفر زاده آبادی در گفت‌و‌گو با تابناک اظهار داشت: در روزهای اخیر، از دفتر آقای بقایی نامه‌ای برای من فرستاده شده که در آن با استفاده از الفاظ توهین آمیز درخواست کرده بود، مدارک خود را در راستای خبر ۲۰ هزار میلیاردی به مردم ارائه دهید، در غیر این صورت از من شکایت خواهند کرد. 

این نماینده مجلس گفت: ما با این گونه شکایات‌ مشکلی نداریم؛ اما برای اینکه گزارش خود را به مردم بدهیم، لازم است یک رسانه داشته باشیم. در همین راستا، فرصتی از سوی رسانه ملی می‌خواهم تا در راستای خیانت‌ها و جنایت‌هایی که در زمان احمدی نژاد صورت گرفته، به مردم بگویم. 

این نماینده مجلس همچنین ادامه داد: اگر رسانه ملی این زمان را در اختیار من بگذارد، ۵۲۰ تخلف محرز و ثبت شده توسط دستگاه‌های نظارتی و سیستم قضایی را افشا خواهم کرد؛ تخلفاتی که تا به امروز به دلیل شخصیت حقوقی احمدی‌نژاد ـ که روزی رئیس جمهور بود ـ از سوی هیچ نهادی گفته نشد.

این نماینده گفت: گویا تنها این رئیس جمهور در جمهوری اسلامی مصونیت دارد و مجاز است هر کار بخواهد انجام دهد. به هر حال تیم دولت سابق اصرار دارند که این اسناد رونمایی شود و به همین دلیل، من اصرار دارم تا در صدا و سیما حاضر شود و در محضر مردم مستندات خودم را به آن‌ها ارائه کنم. 

جعفرزاده ادامه داد: ما نمی‌خواهیم با آبروی افراد بازی کنیم، اما اکنون که خودشان اصرار دارند و مکتوب درخواست کرده‌اند که این کار انجام شود، خواشمندم فرصتی داه شود تا این تخلفات گفته شود. 

این نماینده مجلس در خصوص موضوع تخلفات افزود: عمده تخلفات مربوط به خساراتی است که در هشت سال وارد کشور شده، افرادی که غیر قانونی و یک شبه صاحب میلیارد‌ها ثروت شده‌اند و برخی تخلفات مالی شدید که خود شخص احمدی‌نژاد و برخی از نزدیکان وی در آن دست داشتند و برخی جنایت هایی که درحق این مردم شده است، بخش اصلی آنکه شامل خروج میلیارد‌ها دلار پول از کشور است می‌شود. 

این نماینده مجلس در خصوص میزان مبالغ خارج از کشور گفت: افراد با عنوان‌های مختلف، مبالغ هنگفت متعددی از کشور خارج کرده‌اند که اجازه دهید میزان دقیق آن را در صدا و سیما به مردم اعلام کنیم.
 
لازم به ذکر است تابناک درباره اظهارت نماینده محترم مردم رشت هیچ گونه قضاوتی ندارد، همچنین این آمادگی وجود دارد آقای بقایی و یا کسان دیگری از تیم دولت قبلی، چناچه ادعایی درباره این خبر داشتند را منتشر کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
این ها از احمدی نژاد هیچ سندی ندارند. هزار بار رحمت به پدر احمدی نژاد که یارانه ها را به مردم داد زیرا معلوم نبود چه بلایی سر این پول ها توسط دولت آقای روحانی می آمد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار