رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:مدل انتخاباتي محسن ميردامادي برای پارلمان؛عصبانيت شديد كيهان از رتبه بندي ارشاد؛واردات دهها میلیون تومان کلنگ چینی! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۶۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 14 July 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

هاشمی هنگام اختلاف‌نظر با رهبری چه می‌کند؟

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در ادامه سفرشان به استان کرمان دیشب در دیدار نمایندگان مردم شهرهای مختلف این استان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در زمان امام (ره) با اینکه ارادتی قلبی به ایشان داشتم، وقتی در مسائل سیاسی اختلاف نظر پیدا می‌کردیم، نظراتم را می‌گفتم و به امام عرض می‌کردم که در این قضیه از شما پیروی می‌کنم. همچنین در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نیز علاوه بر سوابق طولانی دوستی، همکاری و همدلی، گاهی که اختلاف نظر پیدا می‌شود، به ایشان هم عرض کردم نظرم این است، اما شما رهبر جامعه هستید و من باید از شما پیروی کنم و برای مسائل اختلافی نیز حجت شرعی دارم. مطمئن باشید الان هم در ایران کسی نزدیک‌تر از من به رهبر معظم انقلاب نیست. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

پرداخت پاداش ۹۰۰ میلیون تومانی در دولت اول احمدی‌نژاد

علی بختیار عضو فراکسیون امید در مجلس دهم، گفت: در دولت آقای احمدی‌نژاد پاداش‌های کلانی پرداخت شده که تنها در یک مورد در یکی از صندوق‌های بازنشستگی شرکت نفت در سال ۸۸ در دولت نخست احمدی‌نژاد، پاداش ۹۰۰ میلیون تومانی تصویب و پرداخت شده است که این مبلغ را باید با درنظر گرفتن تورم در این سال‌ها محاسبه کرد که به نرخ امروز بسیار هنگفت خواهند بود. نکته حائز اهمیت این است که این پاداش ۹۰۰ میلیون تومانی، تنها یکی از موارد پرداخت چنین پاداش‌هایی در صندوق بازنشستگی نفت دولت احمدی‌نژاد است و در موارد متعدد دیگری مبالغ ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان نیز به‌عنوان پاداش پرداخت شده است.ایلنا این خبر را منتشر کرد.

مدل انتخاباتي محسن ميردامادي برای پارلمان

مي توانيم مدل انتخاباتي آلمان را كه به صورت نيمه تناسبي است انتخاب كنيم. خيلي‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه پارلمان ما به صورت موجود بازده قابل قبولي نداشته است و در صورت تناسبي و حزبي شدن انتخابات نتيجه بهتر خواهد بود. مي‌توان مدلي تعريف كرد كه تعدادي نماينده، مثلا ٥٠ نفر، به نمايندگان فعلي مجلس اضافه شوند و مردم دويست و نود نماينده‌اي را كه تاكنون انتخاب مي‌كردند به همين شكل فعلي انتخاب كنند و آن ٥٠ نماينده اضافه بر نمايندگان قبلي را به صورت حزبي برگزينند. تا آنها نيز به نسبت آراي به دست آمده به وسيله احزاب معرفي و به مجلس وارد شوند. اگر٥٠ نفر يا نيمي از نمايندگان به صورت حزبي انتخاب شوند خود اين امر تقويت كننده نظام حزبي است. احزاب بايد برنامه‌هاي خود براي اداره بهتر كشور را به مردم ارايه دهند و با آن برنامه‌ها خود را در معرض راي مردم قرار دهند و كاري كنند كه مردم به آنها راي دهند. اعتماد این خبر را منتشر کرد.

علم الهدی، احمدی نژاد را لعن می کرد

علی الهی خراسانی، شاگرد علم‌الهدی گفته است: «آقای علم‌الهدی در جلسه‌ای خصوصی می‌گفت من هر روز می‌روم حرم و گاهی احمدی‌نژاد را لعن می‌کنم؛ البته مواضع علنی ایشان شاید به این غلظت نباشد. می‌گفت اگر امر دایر شود، بین احمدی‌نژاد و اصلاح‌طلبان، باید همه به اصلاح‌طلبان رأی بدهیم؛ چرا‌که مشکل ما با اصلاح‌طلبان، سیاسی است؛ اما با احمدی‌نژاد، اعتقادی.» خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

عصبانيت شديد كيهان از رتبه بندي ارشاد

روزنامه كيهان در مطلبي با عنوان "عقده‌گشایی ارشاد علیه کیهان به نیابت از مدیریت اشرافی" نوشت:وزارت ارشاد ضمن یک عقده‌گشایی کور و رسوا علیه روزنامه کیهان، این روزنامه را در رتبه 3 رده‌بندی کرده و برخی نشریات حامی دولت را در رتبه 1 و 2 جا داده است.طبق جدول من‌درآوردی ارشاد، روزنامه‌هایی مانند ایران، اطلاعات، خبر ورزشی (وابسته به معاون مطبوعاتی)، خراسان، دنیای اقتصاد و شرق در رتبه یک قرار گرفته‌اند.در رتبه دوم نیز نام روزنامه‌های اعتماد و جمهوری اسلامی، دیده می‌شود. وزارت ارشاد در رتبه سوم نام کیهان را در کنار روزنامه‌هایی مانند فرهیختگان، صمت، شهروند، آسیا، جهان صنعت، آفتاب یزد و آرمان قرار داده است.این عقده‌گشایی «رو» که از ابتذال متولیان امر در وزارت ارشاد حکایت می‌کند، در حالی است که همین طیف بهتر از هر کس از تعداد پرحجم مخاطبان کیهان و اثرگذاری بلامنازع آن در افکار عمومی خبر دارند. یک نمونه از این اثرگذاری اجتماعی را می‌توان در روشنگری نسبت به عملکرد مدیریت اشرافی و حقوق‌های نجومی آنها مشاهده کرد که با وجود ماله‌کشی کنتراتی ده‌ها نشریه درجه یک دولتی یا در اجاره دولت، تبدیل به یک مطالبه اجتماعی شده است. عملکرد مشابه را در زمینه روشنگری نسبت وعده‌های خلاف واقع درباره برجام می‌توان مشاهده کرد هر چند که طبیعتاً به مذاق ویژه‌خواران مدیریت اشرافی از قبیل وزارت ارشاد تلخ بیاید و به برخی عقده‌گشایی‌های سخیف و کودکانه منتهی شود.

واکنش آمریکا به تهدید روحانی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به هشدار رئیس‌جمهور ایران نسبت به عواقب زیرپاگذاشته شدن برجام مدعی شد که آمریکا تاکنون کاملاً به برجام پایبند بوده و گفت که قدرت و ابزار کافی برای بازگرداندن تحریم‌های ایران، موجود است«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آخرین ساعات روز چهارشنبه به وقت تهران، به سخنان امروز «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران در خصوص مضرات نقض برجام برای جامعه بین‌الملل واکنش نشان داد. سخنگو پاسخ داد: «ما کماکان به اجرای برجام پایبند مانده‌ایم، در عین حال همه ابزار لازم و قدرت کافی برای بازگرداندن تحریم‌ها در صورت زیرپا گذاشته شدن توافق توسط ایران را داریم.»

گزینه اصلی اصولگریان در سال 96

آیت الله سیدمحمد غروی از نوع برخورد منتقدان دولت روحانی با رفتارهای دولت گذشته انتقاد کرد.استاد حوزه و دانشگاه در گفتگویی گفت: تا انتخابات ریاست جمهوری وقت بسیار است، طبیعتا وقتش که بشود اصولگرایان در مورد کاندیداهای خود ارزیابی خواهند داشت. بنده معتقدم که در نهایت، گزینه اصولگریان در سال 96 کسی نیست جز آقای روحانی.این گفت و گو را انتخاب منتشر کرد.

پول‌های بلوکه شده صرف حقوق کارمندان شد!

محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان‌های منطقه دو اظهار داشت: : سال گذشته سود حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار از منابع و دارایی‌های ارزی که در آمریکا بلوکه‌ شده بود، را از آمریکایی‌ها دریافت کردیم که صرف حقوق کارمندان شد.فارس این اظهارات را منتشر کرده است.

رمزگشایی از علت بازگشت احتمالی طارمی

از همان روزی که مهدی طارمی راهی ترکیه شد و به تیم ریزه اسپور ترکیه پیوست تا همین امروز اخبار ضد و نقیضی از وضعیت آقای گل فصل گذشته لیگ برتر به گوش می رسد به طوری که هر روز در اخبار تأیید نشده صحبت از بازگشت این بازیکن به فوتبال کشورمان به گوش می‌رسد.حالا اما شرایط فرق کرده و صحبت از بازگشت طارمی جدی‌تر از همیشه به گوش می‌رسد به طوری که حتی برخی از دوستان نزدیک وی صحبت از یک غافلگیری بزرگ می‌کنند و البته که اطرافیان طارمی در حال القا این موضوع هستند که بازگشت او یک خبر خوب برای هواداران پرسپولیس است و به این فکر نکرده اند با آن شیوه جدایی از پرسپولیس آیا براستی بازگشت احتمالی او هواداری را خوشحال می کند؟با این همه طارمی از وضعیتی که در تیم جدید ترکیه‌ای دارد ناراحت نیست و از وضعیتی که در این تیم دارد ابراز رضایت می‌کند اما زندگی در غربت برای یک فوتبالیست احساسی که به خانواده وابستگی زیادی دارد و زمانی که پرسپولیس بود هر گاه فرصت پیدا می‌کرد تا به بوشهر برود و در کنار خانواده باشد بسیار سخت خواهد بود و این دقیقا همان موضوعی است که طارمی هیجان‌زده به آن فکر نکرده بود.فارس این خبر را منتشر کرده است.

حضور آیت‌الله جنتی در حاشیه پرواز تهران مشهد

پرواز چهارشنبه عصر هواپیمایی قشم‌ایر از تهران به مقصد مشهد با حاشیه‌ جالبی همراه شد.هواپیما طبق برنامه باید ساعت 17:00 فرودگاه مهرآباد را به مقصد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد ترک می‌کرد، اما یکی از مسافرین به دلیل نرسیدن همراهان خود، با رفتن به سمت کابین خلبان و فریاد بر سر عوامل پرواز تاکید می‌کند که نباید این هواپیما پرواز کند!پیرو این اتفاق، مسئولان ذی‌ربط با مراجعه به پرواز، به این مسافر تاکید می‌کنند که نرسیدن همراهان یکی از مسافرین نمی‌تواند دلیلی برای تعویق انداختن پرواز باشد و این هواپیما طبق برنامه باید پرواز کند.کانال اطلاع‌رسانی مجلس خبرگان یکی از نکات جالب در این اتفاق را حضور آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری به عنوان یکی از مسافرین این پرواز عنوان کرده است

واکنش احسان علیخانی به خبر ازدواجش

احسان علیخانی؛ تهیه کننده، کارگردان و مجری تلویزیون در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد خبر ازدواجش که اخیرا در فضای مجازی در حال گسترش است شایعه بوده و اگر خبری درباره وی بخواهد منتشر شود، خودش اعلام می کند.او در اینستاگرامش نوشت: "سلام رفقاي عزيز ، ميخندم فقط ميخندم به تمام اين شايعات ، توهم ها ،دروغهاي مزخرف ، سالهاست عادت كردم كه قبل و بعد هر كاري كه ميسازم عده اي بيمار و بي وجدان ، دروغهاي رنگي و طراحي شده بسازند و بتازند به من و اندك آبرويي كه نزد شما دارم ، ميخندم كه بفهمند زندگي انقدرها جدي نيست ميخندم كه بفهمند اگر انها با اين دروغها ، آرزوي رفتن آرامش از زندگي من را دارنند من با لبخند برايشان آرزوي آرامش ميكنم و حيف از اين همه خلاقيت و پشتكار كه صرف خلق دروغهاي رنگي و شايعات پرطرفدار ميكنند ، كاش قلبهايشان قرار بگيرد و كمي به خودشان برسند ، همه اين دروغها و شايعات براي يكي مثل من طبيعي است اما قسمت تعجب برانگيز ، توجه و باور كردن عده اي از شما دوستان عزيز است رفقا اين چرنديات ارزش فكر كردن هم ندارد چه برسد به باور كردن ،،، خدايا زور ما به تعدادي از عزيزان دروغ پرداز و شايعه ساز در فضاي مجازي نميرسد تو برايشان خدايي كن و بيدارشان كن كه فضاي مجازي هم خدايي دارد...نكته با رفقا: خبرهاي صحيح و واقعي مربوط به من يا از طريق خودم و پيج شخصي بنده منتشر ميشود و يا رسانه هاي معتبر ...بعضي دوستان در كامتنها با هم دعوا ميكنند و توهين ،،، رفقا كسي كه انسان است خانواده ميفهمد شرف دارد و نجابت و حتي اندكي تربيت ، فحش نميدهد گفتگو ميكند فحش نوشتن كار ساده ايست و نشانه شأن خانوادگي ماست تو آرام باش شعر بنويس و جملات خوب ، كسي كه فحش ميدهد عصباني است تو بزرگ باش بهش آرامش هديه بده و جملات خوب ، حتما روزي پشيمان ميشود و به تو سلام ميكند ...خلص همه ،حتي شما دوستان شايعه ساز و دروغ پرداز...".

پیشنهاد لاریجانی به دولت

دکتر علی لاریجانی در مراسم یادواره 128 شهید منطقه دروازه ری شهر مقدس قم در مسجد حضرت ولیعصر (عج) برگزاری یادواره شهدا را موجب تعمق ایمان در جامعه دانست و گفت: توسعه اقتصادی با محوریت اصل 44 قانون اساسی و کوچک‌سازی دولت تاکید کرد. لاریجانی بر نظارت دولت و واگذاری امور به مردم تاکید کرد و افزود: بزرگ کردن دولت اشتباه بزرگی بود که رخ داد؛ زیرا هر چه دولت بزرگ باشد مشکلات بیشتر خواهد شد و باید در بین جوانان امید داشته باشد. خوشبختانه به رغم تمام مشکلات، اکنون فضا برای حرکت اقتصادی عمیق در کشور فراهم شده است و باید هم دولت کارها را به مردم واگذار کند و هم امید در مردم ایحاد شود؛ باید ریل‌گذاری مناسبی در این زمینه انجام شود؛ امروز قیمت نفت تکان خورده و فروش نفت ما هم نسبت به قبل بیشتر شده که باید برای حرکت بهتر از این ظرفیت استفاده کرد.

واردات دهها میلیون تومان کلنگ چینی!

ایران در دو ماهه آغازین سال جاری معادل 168 میلیون تومان «کلنگ» از چین وارد کرده است.«کلنگ، به هر شکل، کج‌بیل، شن‌کش و گل‌تراش» با کد تعرفه 82013000 یکی از اقلام وارداتی ایران است. در دو ماهه آغازین سال 95 ایران 168 میلیون و 725 هزار تومان برابر با 55 هزار و 678 دلار از این کالا از کشور چین و از طریق گمرک شهید رجایی، وارد کرده است. چین تنها مبدأ واردات این کالا به داخل کشورمان است.

هشدار رئیس کمیسیون امنیت ملی به دولت

دولت خود باید درباره حذف بودجه 5 هزار میلیارد تومانی از لایحه اصلاحیه بودجه سال 95 تجدیدنظر کند در غیر اینصورت مجلس در حوزه وظیفه خود در جهت دفاع از منافع و امنیت ملی اقدام خواهد کرد.دولت"علاءالدین بروجردی" رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حذف تبصره 22 و بودجه دفاعی از لایحه اصلاحیه بودجه سال 95 نگاهی غیرمسئولانه نسبت به امنیت ملی است، گفت: هرگونه توسعه و پیشرفت در کشور با وجود امنیت پایدار صورت می گیرد.نماینده مردم بروجرد تصریح کرد: کم توجهی به این موضوع محوری در کشور می تواند افکار منفی سیاسی، منطقه ای و نظامی به دنبال داشته باشد.این مطلب در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.

انتقال جنسی ایدز دو برابر شده است

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش دو برابری انتقال جنسی ایدز خبر داد و گفت: حدود یک دهه پیش 15 درصد موارد انتقال ایدز از طریق جنسی بود و اکنون به 30 درصد افزایش یافته است.

استفاده شخصی فریدون از ساختمان مصادره ای 

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان انرزی اتمی یک واحد در ساختمانی مصادره ای در خیابان ولیعصر، بعد از چهار راه پارک وی- خیابان فرشته دارد، گفت:  این سازمان از فردی طلب داشت که بدهکار از پرداخت بدهی خودداری می کرد که در نهایت دادگاه به توقیف و مصادره واحد این بدهکار در آن ساختمان مذکور رای داد.وی افزود: پس مصادره، این پارتمان در اختیار حسین فریدون گذاشته شد و وی با تجهیز این واحد، برای کارهای شخصی از آن استفاده می کند.نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار بود فریدون برای این ساختمان اجاره پرداخت کند که ظاهرا این اجاره پرداخت نمی شود.کریمی قدوسی تصریح کرد: اینجانب صبح دیروز چهارشنبه از مسئولین سازمان انرژی اتمی در خصوص وضعیت این ساختمان سوال کردم که اقایان تائید کردند ساختمان همچنان از سوی فریدون استفاده می شود. وی با اشاره به بررسی این موضوع در کمیسیون اصل 90 مجلس نهم گفت: مسئولین کمیسیون اصل 90 مجلس نهم هم این موضوع را بررسی کردند و بر صحت این موضوع تاکید داشتند.این مطلب در افکار نیوز منتشر شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
متاسفانه برخي از آدمها هميشه ساز مخالف مي زنند
1- در دوره قبل در طول يك شب قيمت دلار از 1500 تومان به 3700 افزايش پيدا كرد اما صداي كسي بلند نشد
2- در دوره قبل بخاطر تند روي ها هفت قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران صادر شد و اقتصاد ايران را خراب كرد اما صداي كسي بلند نشد.
3- در دوره قبل نرديكان دولت مبالغي با 12 تا صفر از بيت المال برداشتند و رفتند كاناد صداي كسي بلند نشد
4- در دوره قبل بخاطر دور زدن تحريم ها متوسل به فردي شدند كه خود دولت را نيز دور زد و هزاران ميليارد تومان به جيب زد و الان در زندان بسر مي برد و انتظار مي كشد دوباره رئيس دولت قبل رئيس جمهور شود تا آزاد گردد.
5- در دوره قبل هتك حرمت رونق گرفت و خودسر ها و خودجوش ها نظم جامعه را بهم زدند و خوشبختانه به اخطار مقام معظم رهبري دست از اين رفتار زشت برداشتند.
حدس مي زنم كه سايت شفاف اين متن را درج نخواهد نمود اگر درج كرد بي نهايت تشكر خواهم نمود.
همين متن در سايت ديگر نيز درج مي شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار