علی اکبری در گفت وگو با تابناک خبر داد:
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت: پایانه مرزی بازرگان در رتبه نخست فعال ترین مرزهای زمینی کشور در بخش صادرات و واردات کالا قرار گرفت.
کد خبر: ۲۶۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 18 July 2016

عبدالحسین علی اکبری در گفت وگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی با اعلام این خبر افزود: در 3 ماهه نخست سال جاري افزون بر 281 هزار تن کالا از پایانه مرزی بازرگان و در قالب نزدیک به 16 هزار سفر کامیون وارد کشور شده است.

علی اکبری ادامه داد: با این میزان واردات بیشترین تردد ورودي از مرزهای زمینی کشور به مرز بازرگان با کسب سهم 65 درصدی از کل میزان واردات کالا به کشور اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد خروجی نیز به پایانه مرزی بازرگان با سهم 23 درصدی از کل میزان صادرات کالا از کشور اختصاص یافت، گفت: در 3 ماه ابتدای سال جاری نزدیک به 367 هزار تن کالا از این گذرگاه زمینی و در قالب 16500 سفر کامیون صادر شده است که از تاثیرگذاری این مرز بر توسعه اقتصادی و مراودات بین المللی حکایت دارد.

این مقام مسئول پایانه مرزی تمرچین را یکی از ظرفیتهای مهم حمل و نقل بین المللی استان و کشور دانست و افزود: در این مدت بیش از 100 هزار تن کالا از این مرز وارد کشور شده و نزدیک به 52 هزار تن نیز صادر شده است.

برچسب ها: مرز بازرگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار