علیزاده خبر داد:
مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از تولید سالانه 113 هزار تن شیر خام در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷ 27 July 2016
اسکندر علیزاده در گفت وگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، اظهار کرد: 113 هزار تن شیر خام در شهرستان ارومیه تولید می‌شود که شیر تولیدی در شهرستان ارومیه برای مصارف روزانه و کارخانه‌های فرآوری این شهرستان استفاده می‌شود.
علیزاده با بیان اینکه یک واحد دام در سطح شهرستان زیرنظر مدیریت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: این واحد دام با ظرفیت 20 هزار تن در سال به فعالیت می‌پردازد.
وی ادامه داد: چهار واحد تولید خوراک دام در شهرستان ارومیه به فعالیت می‌پردازند.
این مسئول با اشاره به تولید عسل در ارومیه، اعلام کرد: این شهرستان یکی از قطب‌های مهم پرورش زنبور عسل محسوب می‌شود که 2 هزار و 400 تن عسل با کیفیت در سال در این منطقه تولید می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ارومیه با بیان اینکه میزان تولید محصولات دامی شهرستان مازاد بر مصرف شهرستان است، اظهار کرد: محصولات دامی علاوه بر مصرف شهرستان همچنین به سایر استان های همجوار صادرمی‌شود.
وی با اشاره به اصلاح‌ نژاد دام و طیور، تصریح کرد: در راستای اصلاح نژاد دام و طیور بومی در شهرستان ارومیه دو ایستگاه اصلاح و بهبود نژاد دام و افزایش کمی تولیدات در این منطقه به فعالیت می‌پردازند.
این مسئول اضافه کرد: این دو ایستگاه اصلاح نژاد دام و طیور در روستای جبل و طلاتپه فعال هستند.
علیزاده با اشاره به برنامه‌های مهم و اولویت‌دار سازمان، اعلام کرد: افزایش کیفیت و کاهش هزینه تولید و راه‌اندازی طرح‌های راکد و نیمه فعال و مکانیزه نمودن واحدهای نیمه مکانیزه و سنتی در بخش دام و طیور از برنامه‌های مهم این مدیریت است.
مدیر جهاد کشاورزی ارومیه با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های مناسب در بخش دام و طیور است، خاطر‌نشان کرد: بخش قابل‌توجهی از جوانان این شهرستان در بخش‌های کشاورزی و دامی با ارائه طرح‌های اشتغال‌زایی در این زمینه مشغول فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار