سعیدیان خبر داد:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سردشت گفت: برداشت گندم ازسطح 11 هزار هکتار از مزارع این شهرستان از دهم تیر ماه سال جاری آغاز شده است و پیش بینی می کنیم تا آواخر مردادماه با توجه به اقلیم های متفاوتی که در سطح شهرستان وجود دارد ، عملیات برداشت ادامه داشته باشد .
کد خبر: ۲۶۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 27 July 2016
رسول سعیدیان در گفت وگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی با بیان این مطلب افزود : سطح زیر کشت گندم در این شهرستان 11هزار هکتار می باشد که از این مقدار 9200 هکتار اراضی گندم دیم و 1800 هکتار اراضی گندم آبی است .
سعیدیان تصریح کرد : پیش بینی می کنیم در سال جاری حدود 17 هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود که به منظور تولید گندم با کیفیت در سال جاری با همکاری و تلاش های بی وقفه همکاران در مراکز جهاد کشاورزی و مدیریتی توانستیم در سطح 6400 هکتار عملیات مبارزه با علفهای هرز را انجام دهیم و همچنین جهت کنترل آفت سن گندم نیز در سطح 11هزار هکتار مبارزه صورت گرفته است .
وی با اشاره به تسهیل در امر جمع آوری گندم مازاد و خریداری آن از کشاورزان با همکاری اداره سازمان تعاون روستایی ، تعداد شش مرکز فعال خرید گندم به صورت شبانه روزی در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند و تا کنون بیش از یک هزار و 115 تن گندم مازاد بر مصرف زراعین گندمکار شهرستان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است .
سعیدیان خاطرنشان کرد: بدلیل شرایط خاص توپوگرافی تنها 30 الی 40 درصد اراضی یعنی حدود 4400 هکتار از 11 هزار هکتار تحت کشت گندم ، توسط کمباین برداشت می شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار