نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از آنچه ابتذال سیاسی می‌خواند، این موضوع را معضلی نزد سیاسیون منتسب به جناح‌های مختلف سیاسی و فکری دانست و تداوم آن را چالشی برای امنیت ارزیابی کرد.
کد خبر: ۲۶۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳ 28 July 2016

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از آنچه ابتذال سیاسی می‌خواند، این موضوع را معضلی نزد سیاسیون منتسب به جناح‌های مختلف سیاسی و فکری دانست و تداوم آن را چالشی برای امنیت ارزیابی کرد.

به گزارش جماران، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی چهارشنبه 6 مرداد در جمع خبرنگاران، گفت: وجود امنیت در ایران اتفاق مبارکی است و باید همواره قدردان ایجاد کنندگان و حافظان آن بود و البته اصلی‌ترین عامل این امنیت وحدت و انسجام حاصل از انقلاب اسلامی است.

وی با تصریح اینکه امنیت جمهوری اسلامی ایران را دو عامل درونی و بیرونی تهدید می‌کند، گفت: اگر مشکلات بین گروه‌های سیاسی اگر استمرار داشته باشد، وحدت و انسجام داخلی را از بین برده و آینده کشور را با مخاطره مواجه خواهد کرد.

رئیس حوزه علمیه مدرسه خان در شیراز، گفت: در زمان برگزاری انتخابات شامل حاشیه‌هایی مملو از دروغ، تهمت، تخریب و ... دیدیم. این موضوع کینه و نفرت در جامعه ایجاد می‌کند و عامل از بین رفتن انسجام است.

او ادامه داد: وقتی برجام مطرح شد، شاهد زشت‌ترین شیوه مخالفت و موافقت‌ها بودیم. طرفداران برجام بدون آشنایی با اصل و محتوای آن موافقت و طرفداری کردند و مخالفان هم بدون آشنایی تنها به مخالفت پرداختند. این‌ها نشان از ابتذال سیاسی جامعه دارد. رفتارهایی که به مضمون و عناصر موضوعی نظیر برجام کاری نداشتند و نزاع سیاسی در جامعه را دنبال می‌کرد.

ملک‌حسینی تاکید کرد: واقعا باید مسئولان از برخوردهایی نظیر برخوردهایی که در موضوع برجام دیدیم، خجالت بکشند، برجام موضوعی بود که زیر سایه رهبری معظم انقلاب پیش آمد و نکات لازم را ایشان مدام تذکر دادند و در عین‌حال که مکرر فرمودند به آمریکا بی اعتماد هستیم، نه مخالفت محض و نه موافقت محض نداشتند.

وی بحث حقوق‌های نجومی را موضوعی دیگر از این نزاع‌های سیاسی دانست که امنیت اجتماعی را در معرض آسیب قرار داده است و گفت: اگر مطالب روزنامه‌هایی که امسال منتشر شده است دقت کنید و حرف‌های سیاسیون را ببینید. در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را تحت عنوانی نام‌گذاری‌ کرده‌اند، از سمت دو جناح سیاسی چه میزان در خصوص این موضوع صحبت و تبادل نظر شده است. همه حرف‌ها پیرامون انتخابات و مجلس بود.

آیت‌الله ملک‌حسینی، طرح و دنبال کردن مجادلات سیاسی بر سر ریاست مجلس را که بیش از 40 روز تداوم داشت را مورد انتقاد قرار داد و گفت: سرخط روزنامه‌ها و رسانه‌های ما در حالی که جامعه مشکلات جدی دارد و دشمن آن‌سوی مرزها و پشت مرزهایش هست، به چه موضوعاتی اختصاص دارد؟ این زشت است که مدت‌ها مجادله کنیم که چه کسی رئیس مجلس می‌شود.

وی تاکید دارد که تا این رویه تغییر نکند شاهد تحولی اساسی نخواهیم بود، گفت: سال‌ها رهبری معظم انقلاب مسیر را با تعیین و تبیین شعارهای ترسیم کرده‌اند، من از سیاسیونی که مسئولیت و مدیریت دارند می‌پرسم که چقدر در این موضوع حرف زنده‌اند و در مقایسه و به نسبت چقدر در مورد اینکه رئیس مجلس چه کسی می‌شود اظهار نظر کرده‌اند؟

ملک‌حسینی با تصریح این‌که اغلب رسانه‌ها پر است از مطالبی که هیچ‌یک به درد مردم و مشکلات مبتلابه جامعه نمی‌خورد، خاطرنشان کرد: چالش در مورد اقتصاد مقاومتی و راهکارهای رسیدن به اهداف آن چه میزان بین 2 گروه سیاسی مطرح بوده است. من به‌عنوان یک طلبه، به‌عنوان یک روحانی، احساس شرم می‌کنم در برابر مردم وقتی می‌بینم مسئول به‌جای فکر در مورد مسائل کلان به مسائلی که هرگز در جهت حل مشکلات مردم تاثیری ندارد، می‌پردازد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری هم‌چنین رسیدن شیراز به جایگاه حرم سوم را نیازمند تلاشی مداوم طی سال‌هایی متمادی دانست و گفت: در این مسیر تبدیل امامزادگان به کانون‌های عظیم فرهنگی بسیار اهمیت دارد. این‌که میراث‌های باستانی ما جایگاهی معنوی پیدا کنند بسیار مهم است. اگر میراث باستانی، صرفا یک نماد باستانی باشد، هیچ دست‌آوردی نخواهد داشت.

او با یادآوری این‌که شیراز شهر هزار مزار است،‌ گفت: این یعنی مردان پاک و بزرگی در این شهر زندگی کرده‌اند. حال این‌که مردگان و زنده‌ها چه نسبت و ربطی به هم دارند نیازمند استحصال بعد فرهنگی موضوع است. اگر این اتفاق بیفتد، به سمت حرم سوم شدن گام برداشته‌ایم.

ملک‌حسینی تاکید کرد: فضای شهری و خیابانی باید فضایی فرهنگی و مناسب باشد، عفاف و حجاب، مشکل تبلیغات و نمادهای شهری و فضای فرهنگی شهر، باید در این موضوع فکری کرد.

این مقام روحانی با اشاره به خصوصیت‌های شهر ابراهیمی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گفت: در عنصر فرهنگی باید قله معنویت و نماز یعنی مساجد، برجستگی داشته باشد، بعد از عنصر فرهنگی، عنصر اجتماعی است. یعنی مردان پاک و بزرگ جایگاه داشته باشند. عنصر سوم هم این‌که به همه روزی بدهد. یعنی نظام معیشتی متوازن. اگر در یک شهر نقطه‌ای قصرها و باغ‌ها و نقطه‌ای رنج و فقر باشد این شهر حرم سوم نخواهد بود.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار