رئیس ستادکانون های مساجد آذربایجان غربی گفت: : تا سال 94، تعداد کانون ها 145 مورد بود و امسال 8کانون اضافه شده و 153 کانون در این شهر فعال هستند
کد خبر: ۲۶۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 28 July 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی از خوی، حجت الاسلام اباذربیگی در آیین افتتاحیه کانون های مساجد شهرستانهای خوی و چایپاره با اشاره به فلسفه تاسیس کانون های مساجد اظهار داشت:در 18 اسفندماه سال 72 باتوجه به هشدارهای رهبری مبنی بر شبیخون فرهنگی دشمن و در جهت مقابله با این شبیخون تشکیل شد تا در مسیردهی و هدایت جوانان کمک آنها باشد.
وی افزود: اکنون در استان آذربایجان غربی 950 کانون در مساجد وجود دارد و دارای کانون های تخصصی مانند خانه نور، خانه دیجیتال، کتابخانه ، مسابقات محفلی قرآن و عترت و تفسیر و همچنین کلاس های تجسمی و وبلاگ نویسی و فیلم برداری هست.
رئیس کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی افزود: تا سال 94، تعداد کانون ها 145 مورد بود و امسال 8کانون اضافه شده و 153 کانون در این شهر فعال هستند و در شهر چایپاره نیز 11 کانون فعالیت دارد. که جمعاٌ برای خوی و چایپاره 164 کانون فعال داریم.
بیگی تصریح کرد: جذب جوانان مخصوصاً برای پرکردن اوقات فراغتشان و استفاده از ظرفیت این مساجد بهترین موضوع و فعالیت در جهت دهی و همراهی با آنها با فرامین دینی و اسلامی و قرآنی است که برنامه اصلی کانون های مساجد است.
وی اضافه کرد: طرح تلاوت نور در یک روز از هفته در کانون های سراسر استان، اعزام به مشهد مقدس جهت شرکت در دوره های تخصصی، برگزاری مسابقات قرآنی 1449، برگزاری مسابقات تفسیرکوتاه قرآن و نواها از جمله اقدامات و کارهای کانون های مساجد در سراسر استان آذربایجان غربی است.
خبرنگار:سعیدفرجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار