فرمانده ارشد فرماندهی مرکزی آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به اوضاع «بی ثبات» ترکیه، از دستگیری برخی نظامیان ترکیه‌ای مسئول ارتباط با پنتاگون در خلال «پاکسازی» ارتش خبر داد.
کد خبر: ۲۶۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱ 28 July 2016
فرمانده ارشد فرماندهی مرکزی آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به اوضاع «بی ثبات» ترکیه، از دستگیری برخی نظامیان ترکیه‌ای مسئول ارتباط با پنتاگون در خلال «پاکسازی» ارتش خبر داد.

به گزارش فارس، ژنرال «ژوزف ووتل» فرمانده ارشد فرماندهی مرکزی آمریکا امروز در نشست امنیتی «آسپن» که از دیروز آغاز شده و تا شنبه ادامه دارد، شرکت کرد و در خصوص مسائل روز خاورمیانه با حضار سخن گفت.

ووتل ابتدا به مسائل داخلی ترکیه پرداخت؛ ترکیه‌ای که یک کودتای ناموفق بامدادی را دو هفته پیش به چشم دید و حالا برخورد گسترده و موفق با مخالفان اردوغان را تجربه می‌کند. تا دیروز 15 هزار ارتشی به جرم حمایت از کودتا دستگیر شدند؛ دیشب هم حکم توقیف بیش از 100 روزنامه، شبکه تلویزیونی و خبرگزاری ترکیه‌ای به جرم سکوت در قبال کودتا صادر شد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، ژنرال ووتل در خصوص اوضاع کلی ترکیه گفت: «ترکیه بی‌شک یکی از کشورهای کلیدی در مبارزه با داعش است ولی ما از بی‌ثباتی موجود در این کشور بسیار نگران‌ایم.»

پایگاه مشترک ارتش آمریکا و ارتش ترکیه برای حمله به داعش، پایگاه هوایی اینجرلیک است؛ پایگاهی که تحرکات نظامیانش در خلال کودتای نافرجام، موجب حساسیت در جامعه ترکیه شده است.

ووتل به اقدامات این روزهای اردوغان در دستگیری و برکناری مخالفان خود در سازمان‌ها و نهادهای مختلف ترکیه هم پرداخت و با «پاکسازی» خواندن آن گفت: «برخی از افسران ترکیه‌ای مسئول ارتباط با ارتش آمریکا، دستگیر شده‌اند.»

ژنرال ووتل در خصوص ایران پسابرجام هم گفت: «پس از توافق هسته‌ای، هیچ تغییری در رفتار ایران ندیده‌ایم.»

فرمانده ارشد سنت‌کام در خصوص میزان همکاری آمریکا و روسیه در سوریه هم گفت که پنتاگون فقط برای جلوگیری از ایجاد درگیری، در عملیات هوایی با روس‌ها هماهنگی دارد و غیر از این، هیچ‌گونه همکاری نظامی بین طرفین وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار