معاون بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی و شرکت در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان و شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت اقتصاد در آذربایجان‌غربی به مرکز این استان سفر کرد.
کد خبر: ۲۶۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹ 28 July 2016


دارایی


به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از جوان پرس :
 معاون بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی و شرکت در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان و شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت اقتصاد در آذربایجان‌غربی به مرکز این استان سفر کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی، دکتر حسین قضاوی در این سفر یک روزه ضمن صرف صبحانه کاری با مدیران نهادهای وابسته به وزارت اقتصاد در سطح استان، با قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان‌غربی دیدار و در رابطه با مسایل مهم بانکی و بیمه‌ای با وی گفتگو نمود.
استاندار آذربایجان‌غربی در این دیدار گفت: ۸۰ درصد واحدها و بنگاه‌های تولیدی راکد استان غیرقابل راه‌اندازی و عدم توجیه اقتصادی بوده و نظام بانکی نیز در این رابطه تابحال نتوانسته است گره از کار تعطیلی این بنگاه‌ها گشوده و در بحث تزریق نقدینگی و یا استمهال مطالبات خویش از بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی راکد، تاکنون توفیقی نداشته است.
سعادت افزود: با اقدامات صورت گرفته، امیدواریم تا شهریورماه سال ۹۵ شاهد راه‌اندازی و شروع بکار مجدد برخی بنگاه‌های راکد صنعتی در استان باشیم.
دکتر قضاوی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارائی در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در جلسه‌ای مشترک با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر گردیده بیش از ۷۵۰۰ بنگاه تولیدی راکد کوچک و متوسط، شناسایی و به کارگروه تسهیل موانع تولید برای حل مشکل و حضور دوباره در روند تولید و فعالیت، معرفی شوند.
وی افزود: پس از برجام و حل‌وفصل مسائل سیاسی در عرصه بین‌الملل، با رفع برخی مسائل و مشکلات فنی و تکنیکی در یک سال آتی، اقتصاد کشور توانایی جذب سالانه ۳۰ میلیارد دلار به‌صورت فاینانس و ری فاینانس دارد.
در ادامه این سفر یک روزه، دکتر قضاوی در نشست مشترکی به میزبانی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی، ضمن گفتگو با غفارپور نماینده وزیر و مدیرکل، مدیران دستگاهای تابعه وزارت متبوع در استان و معاونین اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی، با اعلام برنامه های کلان معاونت بانکها، بیمه، شرکت های دولتی از نزدیک در جریان عملکرد و اقدامات اداره کل دارایی آذربایجان‌غربی قرار گرفت.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی با اشاره به اتمام کار کارشناسی مشترک وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بر روی لایحه اصلاح نظام بانکی که طی روزهای آتی به هیئت دولت ارسال خواهد شد، گفت: براساس این لایحه، تغییراتی در شورای عالی پول و اعتبار و ساختار بانک مرکزی به‌منظور اعطای استقلال بیشتر به این دستگاه، اعمال‌شده است.
وی در پایان این سفر اظهار امیدواری کرد که با اجرائی شدن این لایحه، شاهد بهبود چشمگیر در ارائه خدمات بانکی باشیم.
در نشست مشترک شورای هماهنگی مدیران نهادهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارائی در استان آذربایجان‌غربی، غفارپور نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارائی ضمن ارائه کتاب گزارش عملکرد بانک‌های استان به بیان دغدغه‌های دستگاه متبوع خویش و سیمای اقتصادی استان پرداخت
.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار