در جلسه شورای اداری ارومیه اعضای این شورا به‌اتفاق از طرح ساماندهی معابر عمومی از متصرفان غیرقانونی به حریم عمومی و پیاده‌روها حمایت کرده و خواهان برخورد قاطع نیروی انتظامی با تجمعات غیرقانونی تحت هر عنوان شدند.
کد خبر: ۲۶۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴ 28 July 2016

در جلسه شورای اداری ارومیه اعضای این شورا به‌اتفاق از طرح ساماندهی معابر عمومی از متصرفان غیرقانونی به حریم عمومی و پیاده‌روها حمایت کرده و خواهان برخورد قاطع نیروی انتظامی با تجمعات غیرقانونی تحت هر عنوان شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، جلسه شورای اداری شهر ارومیه صبح امروز به‌ریاست عباس حسنخانی فرماندار این شهر برگزار شد.

حمایت از اقدامات قانونی نیروی انتظامی و شهرداری ارومیه

برخورد شهرداری ارومیه و نیروی انتظامی آذربایجان غربی با متجاوزان به حریم عمومی و پیاده‌روها در بافت سنتی شهر ارومیه تبعاتی را بین گروه‌های سیاسی در پی آورده بود به‌نحوی که کم‌کم این حرکت قانونی مورد بهره‌برداری سیاسی برخی چهره‌ها و جریانات قرار می‌گرفت و از این رو تصمیم‌گیری در مورد این موضوع در جلسه شورای اداری شهر ارومیه ضرورت پیدا کرده بود.

در کنار این مسائل، موضوعاتی از قبیل پرکردن چاه‌های آب کشاورزان از سوی دولت، جریمه مشترکان برق و گاز بدون پشتوانه قانونی، قطع گاز مساجد و مدارس در کنار رکود حاکم بر صنایع و واحدهای تولیدی شهر ارومیه ایجاب می‌کرد تا شورای اداری شهر ارومیه در جلسه‌ای به همین موضوعات ورود کرده و تدبیری برای حل آنها بیندیشد.

تجمعات بدون مجوز تحت هر عنوانی ممنوع است

امروز در جلسه شورای اداری شهر ارومیه فرماندار این شهر اظهار داشت: گرچه تا پایان برنامه پنج‌ساله ششم باید قریب به 95 درصد خانوارهای روستاها از نعمت گاز برخوردار شوند اما احتمالاً امکان گازرسانی به 5 درصد باقی‌مانده روستاها نباشد.

عباس حسنخانی تصریح کرد: شهرستان ارومیه رتبه ماقبل آخر از نظر تراکم دانش‌آموزی را در استان دارد و در این میان رتبه ارومیه در استان آذربایجان غربی در بخش تعداد کلاس‌های غیراستاندارد جایگاه دهم است در حالی که شهرستان ارومیه رتبه اول باسوادی را در استان دارد.

وی در مورد تبعات توهین روزنامه طرح نو به مردم آذربایجان گفت: دولت فقط به تجمعات قانونی و احزاب مجوزدار یا تشکل‌های قانونی، مجوز تجمع می‌دهد ولی برای تجمعات غیرقانونی، نیروی انتظامی وظیفه برخورد قاطعانه را به‌عهده دارد.

فرماندار ارومیه از اعضای شورای اداری این شهر خواست مصوبه‌ای را امضا کنند تا آب، برق و گاز مدارس از انتهای خرداد تا انتهای مهر قطع نشود.

قانون بد از بی‌قانونی بهتر است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط اظهار داشت: استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار تبریز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان مقصر این اتفاقات و تبعات بعد از آن هستند و اگر در همان ابتدا با عوامل توهین و عاملان تجمعات غیرقانونی برخورد می‌کردند این اتفاقات نمی‌افتاد.

نادر قاضی‌پور با تقدیر از برخورد نیروی انتظامی و شهرداری ارومیه در ساماندهی دست‌فروشان و اصناف سد معبرکننده در حریم عمومی شهر گفت: قانون هرچقدر هم بد باشد از بی‌قانونی بهتر است بنابراین سزاوار نیست به‌خاطر اجرای قانون در پی رسیدن به امیال سیاسی مقطعی باشیم.

حریم عمومی شهروندان حفظ شود

قاضی‌پور اظهار داشت: از شهرداری ارومیه و نیروی انتظامی به‌خاطر برخورد با سد معبر کنندگان رسماً تشکر می‌کنم چرا که این اقدام در راستای امنیت نوامیس مردم بود و اساساً درست نیست که به‌خاطر چند نفر مهاجر با این اقدام قانونی سیاسی برخورد کنیم.

وی با اشاره به وضعیت برق شهر ارومیه در دوران پرمصرف تابستانی اظهار داشت: هم‌اینک تولید برق در نیروگاه ارومیه سبب شده پیک تولید از مصرف استان بالاتر باشد اما با راه‌اندازی واحدهای تولیدی وضعیت متفاوت خواهد شد و احتمالاً با این وضعیت در آینده با کمبود برق مواجه شویم که باید از هم‌اکنون به فکر باشیم و در این میان قرار است بدهی نیروگاه‌های استان با تهاتر وزارت نیرو تسویه شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: مأمورین ادارات برق و گاز نباید بدون مستندات قانونی اقدام به جریمه مشترکین کنند و جای این سؤال مطرح است که مغازه‌ای با 2 مهتابی و بعد تغییر کنتور چرا باید حدود 2 میلیون تومان جریمه شود و در این میان انتظار از دادستانی این است که به مشکلات این‌چنینی راساً رسیدگی کند.

شکست راهکارهای بدون پشتوانه اشتغالزایی در بحران دریاچه ارومیه

قاضی‌پور با اشاره به کم و کاستی‌های دولت در روند اجرای راهکارهای احیای دریاچه ارومیه گفت: دولت عملاً در منطقه حوضه آبریز دریاچه ارومیه به مردم آذربایجان ظلم کرد و می‌خواهند کشاورزی این منطقه را عملاً تعطیل کنند، جوانان ما اگر کشاورزی نکنند چه‌کار کنند؟

وی تصریح کرد: دولت در این چند سال کدام کارخانه را راه‌اندازی کرده تا اشتغالزایی ایجاد شود و اکنون با کدام منطق در پی از کار بی‌کار کردن کشاورزان با پر کردن چاه‌های آب کشاورزی است؟

وی برخورد شرکت گاز آذربایجان غربی در قطع گاز مساجد را برخوردی غیرعالمانه و صهیونیستی‌مآبانه و آمریکاصفتانه ارزیابی کرد و گفت: در هیچ جای کشور به‌جز ارومیه گاز مسجدی قطع نشده و این عمیقاً جای تأسف دارد.

خدمت خالصانه بدون سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی

در این جلسه دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از سیاسی کردن رویدادهای اجتماعی و عمومی شهر اظهار داشت: امروز نیز باید مدیران ادارات مانند سالهای انقلاب خالصانه به‌دنبال حل مشکلات مردم باشند و با سیاسی کاری، سیاست بازی و  مردم فریبی گرهی از مشکلات مردم باز نمی‌شود.

روح‌الله حضرت‌پور خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهر ارومیه تصریح کرد: منتظر بودجه کلان نباشید و مدیریت بدون پول را آغاز کنید چرا که اوضاع دولت طوری نیست که بتوانید به بودجه‌های دولتی دل ببندید.

در این جلسه شیخی، نماینده شرکت توزیع برق ارومیه در پاسخ به انتقاد نماینده آموزش و پرورش مبنی بر عدم ثبت نام فرزند یکی از متولیان در مدرسه را علت قطع شدن برق مدرسه عنوان کرد.

نماینده انتظامی ارومیه نیز در این جلسه اظهار داشت: درگیری‌های مربوط به برخورد با عاملان سد معبر به‌خاطر پرتاب صابون مراغه و پاشیدن فلفل به‌روی مأموران بود و در این میان رفتن یکی از مسئولان به جمع عوامل سد معبر‌کننده بی‌احترامی به قانون است و این اقدام‌ها کار پلیس را در اجرای قانون سخت می‌کند.

گزارش: محمد آقایی پر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
اولا ،هیچ وقت به تجمعات برحق مردم مجوزداده نمیشود وثانیا ، هیچ وقت پزدموکراسی ومردمسالاری دروغین ندهید وقتی که هیچ وقت برای خواسته ها واعتراضات برحق مردم ارزش قایل نشده اید ۰ شما مردم را فقط برای مواقع جنگ ودفاع وانتخابات میخواهید وبس ۰
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار