وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای که روزنامه «هاآرتص» آن را «کم‌سابقه» توصیف کرده، تصمیم اخیر اسرائیل برای توسعه بیش از پیش شهرک‌های صهیونیست‌نشین را «قویا» محکوم کرده است.
کد خبر: ۲۶۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶ 29 July 2016
وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای که روزنامه «هاآرتص» آن را «کم‌سابقه» توصیف کرده، تصمیم اخیر اسرائیل برای توسعه بیش از پیش شهرک‌های صهیونیست‌نشین را «قویا» محکوم کرده است.

به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای از تصمیمات اخیر کابینه رژیم صهیونیستی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در اراضی اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی به شدت انتقاد کرد.
«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن شاهد «تسریع» ساخت و ساز در اراضی اشغالی بوده، تل‌آویو را به پیگیری «الگوی اقدامات محرک و غیرسازنده» متهم کرده و گفته است که این اقدامات «به نحوی نظامند چشم‌انداز یک راهکار دو دولتی را تضعیف می‌کنند.»
این بیانیه پس از آن صادر شد که رژیم صهیونیستی ظرف چند روز چندین اطلاعیه ساخت در کرانه باختری صادر کرد. روز چهارشنبه هم مناقصه‌ای برای احداث 320 واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی کرانه باختری منتشر شد. ساخت 770 واحد مسکونی در منطقه «گیلو»، 500 واحد در «معاله آدومیم» و 42 واحد نیز در «کریات عربا» از دیگر تصمیمات کابینه اسرائیل در روزهای گذشته بوده است.
زنجیره اعلامیه‌های رژیم صهیونیستی از دو هفته قبل و در پی انتشار گزارش کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه کلید خورد. این کمیته، متشکل از آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل در گزارش خود از تل‌آویو به دلیل ادامه شهرک‌سازی انتقاد کرده بود.
در بیانیه کربی آمده است: «ما عمیقا نگران هستیم. ما با شهرک‌سازی‌ها که آرمان صلح را نابود می‌کند، قویا مخالف هستیم. این گام‌های مقامات اسرائیلی تازه‌ترین نمونه‌های تسریع مداوم فعالیت‌های شهرک‌سازی هستند که به شکلی نظام‌مند چشم‌انداز یک راهکار دو دولتی را تضعیف می‌کنند.»
واشنگتن همچنین از تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در منطقه کرانه باختری انتقاد کرده و نوشته است که تعداد خانه‌های خراب‌شده فلسطینی‌ها در سال 2016، از آمار کل سال گذشته میلادی بیشتر است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار