امام جمعه خوي: حضرت معصومه(س) در بندگی خداوند ،ولایت مداری ،پاسداری از عفت ،وفاداری و حراست از حجاب و حیا و دوری جستن از گناه و آلودگی بهترین الگو برای دختران مسلمان جوان می باشد .
کد خبر: ۲۶۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 29 July 2016
به گزارش خبرنگارخبرگزاري تابناک آذربايجان غربي از خوي؛ حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوي درخطبه هاي عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته،با اشاره به اول ذی القعده آغاز هفته حج گفت: حضرت فاطمه(س) در خطبه معروف به فدکیه خود می فرماید خدا حج را برای استحکام بخشیدن به دین قرار داد لکن بسی جای تأسف است که الان مشاهده می کنیم که آل سعود از حرمین شریفین و مناسک حج برای تضعیف اسلام و کمک به ستمگران بهره گیری می کند .

وی با بيان اينکه همه مسلمانان می دانند که افکار و عقاید آل سعود را استعمار پیر انگلستان پایه ریزی کرد که پیروان مذاهب اسلامی را مشرک می شمارند و در طول تاریخ جنایات بی شماری علیه مسلمانان مرتکب شده اند که قتل عام بیش از یک میلیون مسلمان اعم از عرب و غیر عرب و آوارگی 3 میلیون نفر به دست این رژیم ستمگر از آن جمله می باشد .
وی ادامه داد شاید سالی نباشد که در مناسک حج عده ای بی گناه کشته نشود و هم اکنون تمامی جنایاتی که در سوریه ،یمن ،عراق ،بحرین ،افغانستان ،پاکستان و لبنان تروریست های تکفیری مرتکب می شوند همه با هدایت و پشتیبانی آل سعود صورت می پذیرد.

خطیب جمعه با اشاره به اول ذی القعده روز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختران و آغاز هفته کرامت اظهار داشت :آن بزرگوار در بندگی خداوند ،ولایت مداری ،پاسداری از عفت ،وفاداری و حراست از حجاب و حیا و دوری جستن از گناه و آلودگی بهترین الگو برای دختران مسلمان جوان می باشد .
وی در ادامه گفت: در زمینه اولاد دختر از پیامبر بزرگوار و ائمه(ع) روایات متعددی وارد شده است از قبیل اینکه بهـتریـن فـرزندان شـما دختـران هستـند یا دخـتـران عـامـل خـیر و برکـت هـستند و یا فـرزنـد دخـتـر گـل و هدیـه خـداسـت  و اینکه خداوند بر دختران مهربانتر از پسران است.

حجت الاسلام شکوری دربخشي از خطبه ها  با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت :امام صادق(ع) می فرماید به خدا قسم ما اهل بیت فقط افراد باورع و تقوا را بی نیاز می سازیم پس زبانتان را حفظ کنید و از گناهان دوری بجویید .
وی در ادامه با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت :مرحوم شیخ مفید می نویسد اصحاب حدیث نام راویان موثق آن حضرت را جمع کرده اند با اختلاف در عقیده و گفتار شماره آنان به 4 هزار می رسد .
امام جمعه خوي بابيان اينکه، عصر امامت 34 ساله امام صادق(ع) از جمله دوران های سخت امامت بود و آن بزرگوار با 5 نفر از امویان و 2 نفر از عباسیان معاصر بودند که در نهایت با توطئه و جنایت منصور دوانیقی به شهادت رسید.

اهداف استکبار از ایجاد ناامنی در کشورهای اسلامی
خطیب جمعه درادامه به حوادث و اتفاقات تلخی که بصورت روزمره در کشورهای اسلامی اتفاق می افتد و هر روز دهها مسلمان بی گناه بویژه کودکان و زنان قتل عام می شوند اظهارداشت :کشورهای استکباری با سرکردگی آمریکا و عوامل منطقه ای خود از همه ابزارهای در اختیار علیه مسلمانان،از قبیل حاکمان وابسته کشورهای اسلامی ،روشنفکران لائیک در جهان اسلام،سازمان ملل و سایر مجامع بین المللی ،جریان ها و گروه های تروریستی و تکفیری ،جاسوسان خویش در کشورهای اسلامی و تمامی رسانه های تحت اختیار در جهان استفاده می کنند.

 
خطیب با اشاره به اهداف شوم استکبار از این ستمگری ها خدشه دار کردن چهره دین مقدس اسلام ،جلوگیری از وحدت و انسجام مسلمانان ،گسترش دادن اختلافات قومی و مذهبی ،حراست از امنیت رژیم اشغالگر قدس،جلوگیری از نفوذ فرهنگ انقلابی تشیع،مقابله با جریان بیداری اسلامی،غارت کردن ثروت و ذخایر مسلمانان و تحریک افکار بین المللی علیه مسلمانان از جمله این اهداف برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار