قادری در گفت وگو با تابناک خبر داد:
سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: با اجرای برنامه غربالگری دیابت در این شهرستان، 304 بیمار دیابتی شناسایی شد.
کد خبر: ۲۶۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 31 July 2016

شادی قادری در گفت وگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح غربالگری دیابت در جمعیت روستایی این شهرستان، 304 بیمار دیابتی شناسایی و مورد مراقبت قرار گرفتند.

وی افزود: طبق این برنامه پرسنل بهداشتی در سطح مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت در جستجوی افرادی هستند که به ظاهر سالم بوده و اطلاعی از وجود بیماریهایی از قبیل فشار خون بالا ، دیابت و اختلال چربی خون ندارند که 96.8 درصد جمعیت بالای 30 سال روستایی مورد غربالگری قرار گرفتند.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان اضافه کرد: جمعیت تحت پوشش برنامه ارزیابی عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر در بخش روستایی شهرستان بوکان 24709 نفر( 30 ساله و بالاتر ) را شامل می شد.

قادری در رابطه با سایر مواردی که در این طرح مورد ارزیابی قرار گفت، اظهار داشت: در این طرح فشار خون و چربی افراد نیز مورد ارزیابی قرار گرفت که 1.7 درصد از افراد دارای فشار خون بالا و 25.6 درصد دارای کلسترول غیر طبیعی بودند.

به گزارش تابناک، برنامه غربالگری دیابت به منظور بررسی و ارزیابی عوامل خطر بیماریهای غیرواگیر از آذر ماه سال 1394 با هدف غربالگری جمعیت بالای 30 سال روستایی تحت پوشش مراکز بهداشتی آغاز شد.

برچسب ها: دیابتی در بوکان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار