۱۶۸ نفر در ۴ماهه ۹۵ در جاده‌های آذربایجان غربی کشته شده اند بنابراین دولت رسیدگی به جاده‌های این استان را در اولویت کارهای خود قرار دهد.
کد خبر: ۲۷۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 06 August 2016

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی ؛ نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به آذربایجان غربی به تشریح مطالبات مردم استان از دولت پرداخت و اظهار داشت: گمرگهای آذربایجان غربی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند بطوریکه با اعمال سیاست‌های غلط برای انجام بسیاری از امورات در پایانه مرزی تمرچین مجوزهای لازم صادر نمی‌شود اما همان مجوزها برای پایانه باشماق صادر شده است و در این میان برخی کارکنان گمرک در تهران کارشکنی می‌کنند.

نادر قاضی پورتصریح کرد: میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در آذربایجان غربی پایین‌تر از حد کشوری است و در این میان اعتبارات حوادث غیرمترقبه نیز به استان پرداخت نشده و پول خرید گندم کشاورزان نیز پرداخت نشده و علاوه بر آن به هم ریختگی در فعالیت دولت در بحث واردات شکر به کشور وجود دارد به نحویکه فقط آقازاده‌ها از آن منتفع می‌شوند.

قاضی پور با درخواست از دولت مبنی بر رسیدگی به وضعیت پرداختهای میلیاردی به مدیران در فولاد مبارکه گفت: شایسته است آپارتمان واگذار شده به مدیران ارشد دولت قبل در آذربایجان غربی بازستانده شده و پول آن در طرح‌های هادی روستایی هزینه شود چراکه میانگین پیشرفت فیزیکی طرح های هادی روستایی در آذربایجان غربی از رقم کشوری پایین‌تر است.

وی احداث باند دوم فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه را از دیگر مطالبات مردم از دولت یازدهم خواند و گفت: جاده‌های آذربایجان غربی عملاً یک قتلگاه هستند به طوریکه در 4 ماهه نخست امسال 168 نفر از شهروندان در همین جاده‌ها از بین رفته‌اند بنابراین دولت رسیدگی به جاده‌های این استان را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: الحاق شهر سیه چشمه که از محرومیتهای فراوانی رنج می‌برد به منطقه آزاد ماکو خواهد توانست بخشی از مشکلات مردم این شهر را حل کند بنابراین لازم است دولت برای این مشکل تدبیری کند.

وی سهم آذربایجان غربی در استخدامهای دولتی را ناکافی ارزیابی کرد و از دولت خواست در این زمینه به عدالت رفتار کند.

قاضی پور توزیع اعتبارات مربوط به راه آهن از سوی دولت را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: به دلیل پیشرفت فیزیکی بالاتر راه آهن مراغه به ارومیه باید درصد بیشتری از اعتبارات راه آهن به این پروژه تخصیص یابد تا بالاخره این پروژه پس از سالها به بهره برداری برسد.

وی از دولت خواست مبلغ وعده داده شده به خانواده‌های حادثه دیدگان آتش سوزی روستای شوریک خوی را هر چه سریعتر پرداخته شده و از قطع کردن گاز مساجد از سوی شرکت گاز جلوگیری شود.

انتهای پیام/ب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار