کد خبر: ۲۷۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 06 August 2016

محمد خزائی در گفت و گو با پایگاه سروش نو اظهار داشت: دولت یازدهم بواسطه حضور نیروهای مجرب و کارآزموده، بدور از هیجان و توهم، فضای سیاسی داخلی را مدیریت و فضای سیاست خارجی را به پیش می برد. امروزه دیگر شاهد ماجراجویی های گذشته در عرصه دیپلماسی نیستیم. ادبیات هیجانی و تحریک کننده جای خود را به ادبیات مبتنی بر کار کارشناسی و برمبنای احترام متقابل داده است. سایه شوم جنگ که پس از قطعنامه های مکرر بر کشور سایه افکنده بود اکنون از کشور دور شده و رژیم صهیونیستی از این دستاوردها و توافق دنیا با ایران ناراحت است. حقیقتا تلاش دیپلماتیک دولت یازدهم تا به اینجا ستودنی و مایه افتخار درتاریخ است.

وی از نقاط قوت دولت دکتر روحانی، موفقیت های بزرگ دیپلماتیک، ثبات در بازار ارز وایجاد زمینه برای سرمایه گذاری های خارجی برشمرد و افزود: پیشی گرفتن صادرات بر واردات برای اولین بار در تاریخ کشور توام با دوری از روش آزمون و خطا در انجام امورات مهم منجر به خارج شدن فضای سیاسی کشور از دست نیروهای تندرو و افراطی گردید

این فعال سیاسی گفت: برخورد قاطع و بدون تعارف با بحث فیشهای غیر متعارف که عمدتا میراث دولت قبل بوده نشان از عزم دولت برای برقراری دولت قانون دارد و در این خصوص عدم لجاجت و قبول اشتباهات احتمالی و تلاش برای تصحیح اشتباهات یکی دیگر از نقاط قوت برجسته این دولت است.

خزایی اهم نقاط ضعف دولت در اطلاع رسانی خدمات دولتی برشمرد و افزود: متاسفانه دولت بواسطه ضعف کهنه روابط عمومی هایش و نیز عدم تغییرات مثبت در این بخش، نتوانسته حجم وسیع از خدماتش را به اطلاع آحاد مردم برساند. در برخی موارد انتظار می رود دولت با قاطعیت در انتصاب نیروهای همسو با خود عمل نماید که گاها چنین اتفاقی رخ نداده و مسئولین امر مماشات می کنند و دولت اتفاقا از همان ناحیه ضربه می خورد.

وی در ادامه گفت :از دیگر ضعف های دولت روحانی استفاده نکردن از نیروهای جوان در لایه های مختلف مدیریتی حتی بعنوان مشاور یا کارشناس نیز از ضعفهای دولت تلقی میشود که انتظار می رود این مساله در دولت دوم آقای دکتر روحانی مرتفع گردد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: یقینا اقبال مردم به دولت همین امروز و با در نظر گرفتن همه شرایط، نسبت به سال ۹۲ بسیار بیشتر است. مردم خادمان خود را دوست می دارند. دولتی که سایه جنگ را از سر مردم دور کرده شایسته رای اعتماد دوباره است.

خزایی در خصوص انتخابات پیش روی کشور اظهار داشت : در سال آینده همانند انتخابات مجلس، گفتمان امید و اعتدال گفتمان غالب خواهد بود، و اصولگرایان باز هم نخواهند توانست بر سر گزینه ای مشخص و قوی به توافق برسند . در حالیکه جریان حامی دولت با محوریت بزرگان سیاسی ، حتما دوباره به اجماع خواهند رسید

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
این خبروبهانه براادمهای ترسوممکن است جذاب باشد,نه مردم قهرمان ایران ورهروان حضرت,امام ومقام معظم رهبری.براجمع کردن رای مجددبه فکرترفندموجه تری باشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار