معاون اول رییس جمهور با اشاره به شکست حمید سوریان فرنگی کار کشورمان در رقابت‌های المپیک، تاکید کرد: ملت قدرشناس ایران هیچگاه افتخار آفرینی‌های آنان، به‌ویژه این کشتی گیر فرنگی کار با اخلاق را از یاد نخواهند برد.
کد خبر: ۲۷۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 15 August 2016
در نوشتاری که در صفحه شخصی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در اینستاگرام منتشر شده، آمده است:

در تاریخ پرافتخار و پرفراز و نشیب این سرزمین کهن، پهلوانان همواره مورد تکریم و احترام ملت بزرگ ایران بوده‌اند. در فرهنگ این مرز و بوم پهلوانی با معیار و محک اخلاق سنجش می‌شود نه با برد و باخت در صحنه رقابت و یا کسب مدال. محبوبیت پهلوانانی همچون پوریای ولی و جهان پهلوان تختی نزد ملت ایران مؤید این مدعاست.

این روزها که جهان شاهد برگزاری رقابت‌های ورزشی المپیک ریو است، چشم ملت ایران به هنرنمایی قهرمانان غیرتمند کشور دوخته شده است. اگرچه تاکنون در رشته‌های مختلف ورزشی به رغم تلاش تحسین برانگیز، عده‌ای از ورزشکاران خوب کشورمان همچون پهلوان عزیز حمید سوریان در این مسابقات، رقابت را واگذار کرده‌اند، اما این اتفاق، چیزی از شایستگی‌ها و توانمندی‌های ذاتی این قهرمانان سرافراز میهن‌مان کم نمی‌کند و بدون تردید ملت قدرشناس ایران هیچگاه افتخار آفرینی‌های آنان، به‌ویژه این کشتی گیر فرنگی کار با اخلاق را از یاد نخواهند برد.

ضمن تبریک به آقایان کیانوش رستمی، سهراب مرادی و سعید عبدولی، انتظار داریم سایر ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها با سخت کوشی و حمیّت خود، موفق به کسب مدال و جایگاه قهرمانی شده و دل ملت قدردان ایران را شاد کنند. برای همه ورزشکاران کشورمان که در میدان‌های ورزشی و در ادوار مختلف افتخارآفرینی کرده‌اند به ویژه برای ورزشکاران حاضر در رقابت‌های المپیک ریو آرزوی موفقیت و سربلندی می‌کنم.
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار