کد خبر: ۲۸۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 24 August 2016

گزارشات عملکردی این دوره به نسبت هفته دولت سالهای قبل باید کارشناسی تر و دقیق تر باشد و همچنین در ارائه آمار و عملکرد نهایت دقت به کار گرفته شود.


تابناک آذربایجان غربی/ عبدالسلام معروفی : هفته اول شهریورماه که مصادف با شهادت شهیدان رجایی و باهنر و به نامه هفته دولت نامگذاری شده است ، همواره بهانه خوبی برای ارائه دستاوردهاو عملکرد مجموعه دولت به مردم بوده است.
دولت به عنوان خدمتگزار مردم وظیفه دارد با اتکاء به سرمایه های انسانی و سایر منابع در جهت تامین رفاه و امنیت عمومی گام بردارد و تلاش کند تا کشور مسیر رشد و تعالی را به پیماید.در حقیقت دولت امین مردم و مسؤل برقراری نظم و رفاه و کوشش برای توسعه همه جانبه است.
همچنین در این هفته مجموعه دولت با نگاهی اجمالی به ساز و کارهای خود به شناسایی راههای بهینه سازی رفتار سازمانی خود می پردازند و با تعیین مدیران و کارکنان نمونه و تقویت انگیزه ها برای کار بهتر بر اساس وجدان کاری بدنه عملکردی خود را تقویت می کنند.
هر چند برای نشان دادن عملکرد دولت چند صباحی فاصله است و ایام مبارک دهه فجر و مناسبت های خاص دیگر برای بیان مطالب وجود دارد ولی چه بسا یکی از نقاط ضعف این دولت در خصوص اطلاع رسانی نامناسب و گل به خودی تیم رسانه ای دولت در این ۳ سال و ارتباط ضعیف با رسانه ها در کنار مخالفت و شیطنت رسانه تیم مقابل و البته ضعف اساسی در عملکرد رسانه ملی و رسانه های تاثیرگذار کشوری ؛ با این اوصاف با توجه به سال پایانی عمر دولت تدبیر و امید و حساسیت های پیش رو و مشکلات حال حاضر کشور و جریان سازی های بیرون این آخرین هفته دولتی است که تیم دکتر حسن روحانی آن را اجرا می کند وبا توجه به کاستی های حوزه اطلاع رسانی و ضعف ساختاری روابط عمومی دولت تدبیر و امید و ارتباط اندک مدیران در کلان کشور تا استانها حتما باید هفته ای با برنامه تر از سال های قبل داشته باشیم.
اولا پایان ماههای کاری دولت است و می خواهند یک عملکرد کاری خوبی را به مردم عرضه کنند ، دوما برای تیم بعدی و همه کسانی که چشم به کارنامه تیم دولت یازدهم دوخته اند و برای اینکه بتوانند در ماراتن سال  ۹۶ در کنار همه نقاط ضعف و مشکلات حوزه اقتصادی و سیاسی و فرهنگی مجددا رای اعتماد مردمی را کسب کنند حتما باید اعلام کنند که ما چکار کرده ایم ؟

  شاخصه های توسعه کشور و استان از کجا به کجا رسیده ؟ وضعیت مردم و جامعه در حوزه های مختلف چقدر تغییر یافته و تا چه اندازه به آرامش و آسایش مدنظر و وعده های داده شده رسیده اند ؟
بهر حال در این هفته هر ساله از سوی دولت برنامه های مختلف اجرا می شود ، ولی به اذعان نگارنده در کنار ایام و اعیاد گوناگون سال این هفته بهترین فرصت برای نشان دادن عملکرد دولت در زمینه های کاری است و امیدواریم مدیران و رؤسای سازمانها و مهمتر ازآن واحدهای روابط عمومی به عنوان تریبون اطلاع رسانی سازمان متبوع خود در جهت اطلاع رسانی و تعامل با رسانه ها وشیوه های متفاوت دیگر عملکرد یکساله خود را در اختیار افکار عمومی قرار دهند.
روابط عمومی های ادارات، نهادها و سازمانهای دولتی باید برای ایجاد ارتباط بیشتر با مردم و انعکاس خدمات دولت، به جامعه آماده شوند و به مناسبت چگونگی گرامیداشت هفته دولت ضرورت ارتباط مناسبتر با مردم مورد تاکید قرار می گیرد.
روابط عمومی ها حلقه اتصال دستگاهها با مردم هستند و نباید آینه محدب باشند که مسائل و مشکلات را بزرگ کنند و نه آینه مقعر که واقعیتها را کوچک بپندارند و آنچه واقعیت است باید به مردم منعکس و از دروغ پردازی پرهیز گردد و فضای امید و شادابی در جامعه ایجاد و تقویت شود.
هر چند گزارشات عملکردی این دوره به نسبت هفته دولت سالهای قبل باید کارشناسی تر و دقیق تر باشد و همچنین در ارائه آمار و عملکرد نهایت دقت به کار گرفته شود. در گرامیداشت هفته دولت، شاهد افتتاح و کنلگ زنی ها ، بازدیدها ، گزارش عملکردها و … می باشیم ، هفته ای سرشار از کار و فعالیت برای دولتیان و البته رسانه ها.
دراین هفته ضمن تبریک به دولتیان و خدا قوت در این شرایط نامناسب همچنین این امکان فراهم می آید تا از ابعاد مختلف کامیابی ها و ناکامی های عملکرد دولت را مورد نقد و بررسی قرار داده و به ترسیم افقهای مطلوب آینده براساس واقعیتهای موجود بپردازیم ، بنابرین هفته دولت، فرصتی است تا لختی تأمل کنیم و به آن چه در گذر شتابزده زمان پنهان مانده، نظر افکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار