اگر خود بین گزینه ها حق انتخاب داشته باشیم می‌توانیم ادعا کنیم که عزت جامعه و کشور بالا رفته است اما اگر دیگران و دشمنان تحریم هایی اعمال کنند و ما نتوانیم اختیار عمل در خرید و فروش داشته باشیم و محدود شدیم این حرکت معکوس عزتمندی است.
کد خبر: ۲۸۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴ 29 August 2016
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امروز بدحسابی و بدعهدی آمریکایی‌ها مود اعتراض خود اروپایی‌ها است و بین آنان اختلاف و انشقاق پیش آمده و این به معنی توفیق ما است.

به گزارش فارس، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان تهران، ضمن گرامیداشت هفته دولت، این هفته را هفته ملت و نظام دانست و گفت: اگر در این هفته از دستاوردها سخن گفته می‌شود دستاوردها متعلق به همه ملت است نه یک گروه کوچک.

وی افزود: هفته دولت هفته ترسیم افق‌های پیش رو و فرداهای بلند است. رهبری فرمودند مسئله اول اقتصاد است؛ مشی حرکت ما را هم اقتصاد مقاومتی تعیین کردند. اقتصاد مقاومتی تمامی ابعاد و ساحت‌های زندگی اجتماعی فرهنگی اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در اقتصاد اساس حرکت رو به جلو است، دور خود و درجا حرکت کردن نیست، اقتصاد مقاومتی پیشرفت عزت مندانه را به همراه دارد. گام هایی که در این چندسال برداشته شده گام های عزت مندانه بوده است.

نهاوندیان با بیان اینکه توسعه اختیارمندی یکی از عوامل پیشرفت عزت مندانه است، اظهار داشت: اگر خود بین گزینه ها حق انتخاب داشته باشیم می‌توانیم ادعا کنیم که عزت جامعه و کشور بالا رفته است اما اگر دیگران و دشمنان تحریم هایی اعمال کنند و ما نتوانیم اختیار عمل در خرید و فروش داشته باشیم و محدود شدیم این حرکت معکوس عزتمندی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: عزتمندی یعنی اینکه بجای اینکه ما به دیگران مراجعه کنیم آنها به ما مراجعه کنند. عزت با توجه به این شاخص‌ها حقیقتا افزایش پیدا کرده است، دیگر هیچ کشوری الان نمی‌تواند گزینه‌های ما را محدود کند. با دسیسه رژیم صهیونیستی و اتحاد آمریکا و اروپا ایران اسلامی محدود شده بود به چند کشور خاص اما الان بین خود آنها که تحریم‌مان کرده‌اند اختلاف پیش آمده است.

وی ادامه داد: بدحسابی و بدعهدی امریکایی ها الان مود اعتراض خود اروپایی ها شده است و بین آنان اختلاف و انشقاق پیش آمده است و این یعنی توفیق ما. شاخص دوم در تعریف عزت رسیدن به جایگاه فعال و تعیین کننده است. ما زمانی شاهد بودیم که نفت ابزار سیاسی در دست عربستان و اوپک بود.

نهاوندیان برداشتن تحریم ها را موفقیت بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: ما تحریم ها را شکست دادیم بدون آنکه موردی از فناوری های هسته ای را از دست بدهیم. احساس امنیت مولفه سوم عزت است. امروز کشور ما در منطقه پر آشوب از امنیت خوبی برخوردار است، ما در وضعیت خوبی از امنیت هستیم و این جای شکر دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بجای اینکه ما مرتبا روی نقاط ضعف و کاستی برویم که وجود دارد اما بجای اینکه بر این کاستی ها تکیه کنیم و تصویر سیاه و ناامید کننده ارایه کنیم بهتر نیست به این نقاط عزت مندانه توجه کنیم؟

وی یک قید پیشرفت را پیشرفت عزت مندانه عنوان کرد و قید دیگر آن را پیشرفت عدالت بنیان توصیف و تصریح کرد: در این سه سال  گام های خوبی برای عدالت برداشته شده است. با کارهایی که صورت گرفته در پایان امسال نرخ بیکاری قطعا کاهش پیدا خواهد کرد.

نهاوندیان با اشاره به طرح بیمه سلامت در دولت یازدهم گفت: با بیمه سلامت تضییع فرصت ها رخ نمی‌دهد. خیلی از کشورهای قدرتمند اقتصادی نتوانسته اند طرح بیمه سلامت ما را اجرایی کنند.

وی مبارزه جدی با رانت و انحصار و فساد را از اهداف مهم دولت دانست و گفت: پرچم حرکت اقتصادی این دولت مبتنی بر رقابت و بهبود فضای کسب و کار است. تبعات این هدف شنیدن تهمت ها هتاکی ها و بهتان ها است. اما این مسیر با جدیت دنبال خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مسئله حقوق های نجومی اظهار داشت: در مسئله حقوق های غیرعادلانه می‌شد مسئله را با برخورد ظاهری و برخورد با چند نفر و غوغا کردن به پایان رساند اما این برخورد ریشه ای نبود. اگر قانون شکسته شده است باید برخورد قضایی هم بشود. اما ریشه را ببینیم کدام قانون و مقررات اجازه این استثنائات را داد و چند نفر را در دریافت حقوق های بالا مجاز کرده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه ٩٥ دولت موضوع مهمی را آورد و اینکه ممنوع کرد کسانی را که قانونی وضع کنند و وام های کلام بگیرند و این برخورد ریشه‌ای و تجربه شده در نظام های ضد فساد است. برخورد ریشه ای لازمه رشد پویا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار