حرف‌های کارلوس کیروش در برنامه نود:
هر جای جهان بازیکن ایرانی اگر برای کشورش و هویت و استحقاق این پیراهن را دارد باید دعوت شود... همه از پنجره و بالکن های خود پرچم های ایران را به نمایش بگذارند... بعد از تحریم‌ها الان زمان ایران است که خودمان را به جهانیان نشان دهیم؛ با فوتبال می‌توانیم خودمان را به جهان نشان دهیم و الان زمان تو(ایران) است که این کار را انجام دهد.
کد خبر: ۲۸۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 30 August 2016
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به دعوت عادل فردوسی پور مهمان برنامه نود بود و به سوالات پاسخ داد، درباره دورنمای عملکرد تیم ملی در مسیر جام جهانی فوتبال توضیح داد و خواستار همراهی مردم شد.

به گزارش «تابناک آذربایجان غربی»؛ کارلوس کی روش در ابتدای صحبت هایش گفت: حضور هواداران در استادیوم حائز اهمیت خواهد بود و باید کاری کنیم که قطری ها در بدو حضور در استادیوم این قدرت را ببینند و این حضور می تواند برای بازیکنان یک قدرت و یک هدیه است تا کارمان را به خوبی انجام دهیم و سه امتیاز را کسب کنیم. این بازی فراتر از مهم است. این بازی ای است که جام جهانی برای ما شروع خواهد شد.

کی روش در ادامه صحبت هایش درباره پیشرفت ایران نسبت به گذشته گفت: ما کاملا آماده هستیم و مهمترین مساله این است که به گذشته نگاه نکنیم و به آینده بنگریم. تیمی داریم که فوتبال خوبی انجام می دهد. در سه دیدار گذشته ما یک مساوی و دو برد برای قطر داشتیم. اکنون اما آنها بازیکنان جدیدی در اختیار گرفته اند و آمادگی خوبی را پشت سر گذاشته اند. البته ما نیز جوانانی خوبی در اختیار داریم. این ترکیب جوانی و تجربه به ما کمک فراوانی خواهد کرد.

در ادامه این برنامه، بازیکنان تیم ملی اعم از مهدی طارمی، مسعود شجاعی، آندرانیک تیموریان، کریم انصاری فرد و ... به شرایط دیدار با قطر پرداختند و در این باره صحبت کردند که خواسته تمام آنها حمایت هواداران از تیم ایران در دیدار روز پنجشنبه شدند.
 
در ادامه این صحبت بازیکنان روبرو دوربین برنامه نود آنها به پیش بینی نتیجه احتمالی این دیدار پرداختند که در این میان طارمی دیدار را با برتری 2 بر صفر یا 3 بر صفر پیش بینی کرد. پژمان منتظری نیز اعلام کرد به چیزی جز برد دنبال چیزی نیستیم و  آندرانیک تیموریان، به عنوان کاپیتان تیم ملی گفت: دوست ندارم پیش بینی کنم اما ما قطعا برای برد در زمین حاضر می شویم.

کارلوس کی روش در ادامه صحبت هایش در پاسخ به این ایده عادل فردوسی پور که گفته بود بهتر است در دیدار با قطر همه با پیراهن سفید حاضر شوند گفت: من ایده بهتری دارم و آن این است که همه از پنجره و بالکن های خود پرچم های ایران را به نمایش بگذارند. همه مردم همدل و متحد تا با هم به جام جهانی صعود کنند. این ایده ای بود که ما در پرتغال نیز به اجرا گذاشتیم. 
 
نباید اجازه بدهیم افتخار پنج سال اخیر که اول آسیا بودیم را از دست دهیم 
در بخش بعدی برنامه نود که عوامل این برنامه با بازیکنان ترتیب داده بودند، بازیکنان به درخواست های خود از هواداران پرداختند که از بین آنها می توان به خواسته شان مبنی بر تشویق یک پارچه از دقیقه ابتدایی تا 90، استراحت قبل از شروع بازی و همچنین بین دو نیمه تا انرژی شان حفظ شود و تشویق در دقایق پایانی اشاره کرد. 
 
کی روش درباره شرایط گروه ایران و اینکه گفته می شود در گروه آسانی قرار گرفته ایم گفت: چین هزینه های زیادی کرده است، ازبکستان نیز پیشرفت زیادی داشته، قطر نیز از شانس زیادی برخوردار است. در پایان بازی ها تا نوامبر برای 15 امتیاز خواهیم جنگید و در آنجا مشخص می شود چه تیم های شانس بیشتری خواهند داشت. بعد از آن 15 امتیاز نیز تا فروردین ماه و ما شرایط سختی خواهیم داشت.
 
او در مورد ترافیک شدید در پست های تیم ملی و بازیکنان باکیفیت کنونی گفت: تمام بازیکنان می دانند مسوولیت بزرگی دارند. بعضی اوقات در فوتبال، زمانی که به نظر می رسد گزینه های زیادی دارید مصدومیت یا اتفاقاتی باعث شود بازیکنان کمتر شود. ما اکنون گزینه های خوبی داریم و امیدوار هستم در آینده در هر پست دو یا سه بازیکن همطراز داشته باشیم. آن لحظه تیم ملی را با کیفیت و تجربه آماده مسابقات خواهیم کرد.

کی روش در واکنش به این سوال که سورپرایز خود برای قطر گفت: قطری ها همه جا حضور دارند. آنها بسیار جدی گرفته اند. فوتبال همیشه سورپرایز در کنار خود دارد. آنها یک دیدار دوستانه برابر سوئیس انجام دادند. آنها برابر عراق نیز تا لحظه آخر شهر و استادیوم را مخفی نگه داشتند. اما فوتبال اکنون به گونه ای است که آنها همه چیز را درباره ما می دانند و ما نیز همینطور. ما قبلا این بازیکنان را در اختیار نداشتیم. در تیم ملی ما تمام بازیکنان وظیفه بزرگی دارند و اکنون خوشحالم بازیکنانی در اختیار دارم که در اروپا بازی می کنند. 

وی ادامه داد: هر جای جهان بازیکن ایرانی اگر برای کشورش و هویت و استحقاق این پیراهن را دارد باید دعوت شود. ما اکنون در عرصه بین المللی زندگی می کنیم و افرادی که می توانند کمک کنند باید دعوت شوند. وقتی قطر پاسپورت های جدید به بازیکنان می دهد تا برای این کشور بازی کنند من به بازیکنان پاسپورت اروپایی می دهم تا آنجا بازی کنند. ما بازیکنانی داریم که در لیگ داخلی مان آمادگی بیشتری دارند و بازیکنانی که در خارج بازی می کنند و تجربه بین المللی دارند. وقتی بازی بین المللی داریم این تجربه کمک می کنند. شما وقتی در جام جهانی بازی می کنید نیاز به تجربه دارید.
 
کی روش در ادامه بحث های خود گفت: وقتی بازیکنانی مثل جهانبخش، عزت اللهی، آزمون، انصاریفرد و .... داریم واقعا به آن افتخار می کنم. این نتایج نشان می‌دهد هواداران به تیم ملی اعتماد دارند و نکته مهمی است که مسوولیت ما را سنگین تر می کند؛ این افتخار را داشتیم امروز مقابل معاون رئیس جمهور دکتر جهانگیری تمرین کنیم؛ این اتفاقات مسوولیت ما را سنگین تر می کند ولی حمایت مردم بسیار اهمیت دارد؛ ما دو هوادار کاملا متضاد با یکدیگر داریم؛ هیچ هویت واقعی در قطر وجود ندارد؛ وقتی هواداران قطر وارد استادیوم می شوند که بازی‌شان برابر ایران را ببینند انتظار شکست ما را دارند ولی مردم ایران می‌خواهند خودمان پیروز شویم.
 
نباید اجازه بدهیم افتخار پنج سال اخیر که اول آسیا بودیم را از دست دهیم
 
او ادامه داد: قطر تیم ستارگان جهان است که دور هم جمع شدند تا ایران را شکست دهند و در واقع هویت ندارند؛ به همین دلیل از هواداران می‌خواهیم به ورزشگاه بیایند تا پیروز شویم. در کویت چه اتفاقی افتاد وقتی دولتشان از آنها حمایت نکرد؟ از دیدگاه بنده کار قطری‌ها که از همه جا ستاره جمع کردند خدمت به فوتبال آینده‌شان نیست اما این دغدغه ما نخواهد بود؛ آنها می‌آیند حریف را در زمین خود شکست دهند؛ آنها شاید بهترین زمین، مربی و ... دنیا را داشته باشند ولی ما نباید اجازه بدهیم افتخار پنج سال اخیر که اول آسیا بودیم را از دست دهیم و باید با اتحاد تماشاگران این تیم پر ستاره از سراسر جهان را مغلوب کنیم.

کی‌روش در خصوص البسه جدید تیم ملی گفت: پیراهن با کیفیتی بود؛ من دخالتی در برند، مد یا طرح آن ندارم و فقط راجع به کیفیت پارچه یا سیستم خنک کننده پیراهن‌ها صحبت می‌کنم چون در چین در هوای شرجی بازی داریم؛ در فوتبال باید از بهترین تکنولوژی استفاده کرد چون پوشیدن این پیراهن‌ها می‌تواند بازیکنان را در شرایط برابر مقابل حریفان قرار دهد.

او در خصوص عدم دعوت از بازیکنانی که سن بالاتری نسبت به دعوت شده‌ها دارند، اظهار کرد: نمی‌توانم کیفیت و تجربه خسرو حیدری را نادیده بگیرم چون او هنوز در برنامه من جای دارد؛ تیم ملی درب ورود و خروج دارد که بهترین‌ها در آن جای می‌گیرند.

سرمربی تیم ملی ایران ابراز کرد: جام جهانی سه روز دیگر شروع می‌شود؛ می‌شد کارهای بهتری انجام دهیم ولی فرصت صحبت از گذشته نیست و حالا باید روح و بدن خود را در فضای فعلی قرار دهیم؛ پنج‌شنبه شب 11 بازیکن درون زمین قرار می‌گیرند که امیدواریم بهترین عملکرد را مقابل قطر داشته باشند؛ البته تا زمانی که از تمام انرژی استفاده نکنیم نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد.

کی‌روش تصریح کرد: بحث‌هایی راجع به آماده‌سازی تیم ملی بوده است؛ وقتی اردویی در ایتالیا و تهران داشتیم تیم را برای بازی قطر یا چین آماده نکردیم؛ برای مسابقه با کره، روسیه و... هم است؛ وقتی بپرسید دو هفته برای قطر زمان نیاز داریم من می‌گویم سه یا چهار هفته چون می‌خواهیم خودمان را برای جام جهانی و حضور در آن آماده کنیم. نگاه من به سمت باشگاه‌ها و مربیان این است که ما نمی‌توانیم کار را اصلاح کنیم.

او تصریح کرد: باید فاصله بین بازی چین و مسابقه بعد تمرین داشته باشیم چون ما هم نقطه نظرمان را در مورد بازیکنان باید ارائه دهیم چون در این صورت راحت‌تر می‌توانیم به جام جهانی برویم؛ صحبت ما فقط عدم حمایت مالی نبوده است؛ ما در فوتبال ایران جنگ و اختلافات زیادتر از حدی داشتیم. مخصوصا بعد از تحریم‌ها الان زمان ایران است که خودمان را به جهانیان نشان دهیم؛ با فوتبال می‌توانیم خودمان را به جهان نشان دهیم و الان زمان تو(ایران) است که این کار را انجام دهد.

کی‌روش در مورد انتخاب سخت بازیکنان برای ترکیب اصلی گفت: بله کار دشواری است اما یک سردرد و چالش خوب محسوب می‌شود؛ الان 15 تا 16 بازیکن از قطر تا کشورهای اروپایی بیرون از ایران داریم و علاوه بر آن در لیگ برتر بازیکنان خوبی حضور دارند؛ باید فدراسیون قطار محرک فوتبال ایران باشد تا به جایگاه واقعی خودمان دست یابیم تا بتوانیم به کشور واقعی اول فوتبال ایران از نظر آموزش مربیگری، تدارکات، بازیکنان، زمین تمرین، امکانات و ... برسیم. عشق به فوتبال که نکته مهمی است در فوتبال ایران وجود دارد.

او اضافه کرد: وقتی قرارداد را تمدید کردم آرزوی صعود به مرحله دوم جام جهانی را داشتم؛ ما باید آماده سازی خوب داشته باشیم که این مسئله در دست فدراسیون، بازیکن و ما نیست و در دست فوتبال ایران است؛ اگر بتوانیم با آرامش کار کنیم راهکار پیدا می شود که منافع تیم ملی و باشگاه‌ها در آن خواهد بود؛ در آینده باید این دو المان مهم کنار هم باشد؛ باید در صلح و آرامش کار کنیم. همه اهالی فوتبال فقط خدمت به مردم و هواداران فوتبال را دارند؛ همیشه گفتم وظیفه ما این است پیراهن تیم ملی را بالاتر ببریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به قضاوت علیرضا فغانی در فینال المپیک ریو اشاره کرد و این اتفاق مهم را تبریک گفت. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار