مقام‌های آمریکایی از پنتاگون گرفته تا وزارت خارجه و کاخ سفید اعلام کردند، ترکیه باید حملات علیه کردهای سوریه را متوقف کند.
کد خبر: ۲۸۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 30 August 2016
مقام‌های آمریکایی از پنتاگون گرفته تا وزارت خارجه و کاخ سفید اعلام کردند، ترکیه باید حملات علیه کردهای سوریه را متوقف کند.

به گزارش فارس، «اشتون کارتر»‌ وزیر دفاع آمریکا از دولت ترکیه خواست تا بر مبارزه علیه گروه تروریستی داعش متمرکز شده و حملات علیه نیروهای کرد سوریه را متوقف کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، کارتر در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه به وقت محلی در شرایطی که از لفظ داعش برای اشاره به این گروه تروریستی استفاده می‌کرد، گفت: «ما از ترکیه خواسته‌ایم .... تا بر مبارزه علیه داعش متمرکز شده و وارد درگیری با نیروهای نظامی سوریه و یا حتی کردهای سوریه نشود».

وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای ترکیه‌ای خود در روز یکشنبه در این رابطه صحبت کرده است.

علاوه براین، «بن رودز» مشاور امنیت ملی آمریکا در امور ارتباطات استراتژیک اوایل روز دوشنبه اعلام کرده بود، واشنگتن مخالف مداخله نظامی ترکیه در جرابلس علیه نیروهای دموکراتیک کرد سوریه است.

از سوی دیگر، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد، درگیری‌های ترکیه با نیروهای مخالف سوری و کردها هیچ کمکی به تلاش‌های کلی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در مبارزه با داعش نمی‌کند.

وی افزود: «ما این منطقه را زیر نظر دارد... در شمال منبج جایی که داعش دیگر حضور ندارد. هرگونه درگیری در روز گذشته و امروز میان نیروهای ارتش ترکیه و برخی گروه‌های معارض سوری... این اقدامات هیچ یک با آمریکا هماهنگ نشده است».

ارتش ترکیه روز چهارشنبه برای نخستین بار از زمان شروع بحران 5 ساله سوریه، 250 کماندو را به همراه بیش از 1000 شبه‌نظامی از 7 گروه عضو ارتش آزاد سوریه، به داخل خاک این کشور اعزام کرد.

خبرگزاری فرانسه روز پنج‌شنبه از ورود 10 تانک دیگر ارتش ترکیه به داخل خاک سوریه در منطقه جرابلس خبر داد. یک مقام ارشد ترکیه‌ای نیز اعلام کرد، بیش از 20 تانک از مرز سوریه عبور کرده‌اند.

مقامات ترکیه در توجیه این اقدام خود گفتند که این عملیات با هدف مبارزه با تروریست‌های داعش و جلوگیری از اقدام علیه امنیت ملی ترکیه صورت گرفته است و این کشور بشدت با ایجاد کشور کردی در شمال سوریه مخالف‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار