کد خبر: ۲۸۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 30 August 2016
حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این باور است که درصد فیلم‌های پرمحتوا و امیدآفرین در سال‌های اخیر بیشتر بوده است.
 
ایوبی در تازه‌ترین گفت‌و‌گوی خود با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت درباره موضوعات مختلف حوزه سینما صحبت کرده است. او در بخشی از این گفت‌و‌گو به پرسشی که بیانگر نگاه انتقادی به محتوای برخی فیلم‌ها بود، چنین پاسخ داد: «از نظر محتوا، درصد فیلم‎های دینی، ارزشی، دفاع مقدس و اجتماعی امیدآفرین، که هم مردم‎پسند باشد و هم باکیفیت در این دوره به صورت چشم‎گیر افزایش یافته و اصلا با گذشته قابل مقایسه نیست. دلیل این امر هم ایجاد فضای اعتماد، عملکرد مثبت شوراهای پروانه ساخت و نمایش خوب بوده است.»

او در بخش دیگر سخنانش در مورد توضیحاتی که لازم است گاه در مورد برخی فیلم‌ها ارائه کند، گفت: «هنگامی که بر ما فشار وارد می‎شود ما باید توضیح دهیم و اگر شبهه‎ای وجود دارد، اگر تفاوت عقیده‎ای با برخی سازمان‎های بیرون از سینما وجود دارد باید گفتگو کنیم، نباید راحت بپذیریم. مثلا درمورد فیلم «قصه‎ها»ی خانم بنی‎اعتماد خیلی فشار بر ما بود؛ کمیسیون فرهنگی مجلس، اصل نود، قوه قضاییه و.... ما با هرکدام جلسه‎های متعدد داشتیم و با گفتگو مسئله حل شد. فیلم‎هایی که پیش از این به ناحق توقیف شدند که تعدادشان اتفاقا کم هم نیست در این دولت نمایش داده شدند. تعداد فیلمهایمان که تولید شده تقریبا دو برابر است و تعداد فیلم‎هایی که مشکل پیدا کردند خیلی کمتر از قبل است. بنابراین فکر می‎کنم کارنامه قابل دفاعی است.»

او درباره تغییرات در اعضای شورای پروانه نمایش هم گفت: «در مورد شورای نمایش هم قرار بود بعد از جشنواره فیلم، اعضا تغییر کنند که یک مقدار طول کشید و حدود دوسوم اعضا هم عوض شدند و این در راستای سیاست چرخش نخبگان می تواند نفسیر شود. اما متاسفانه رسانه‎ها این تغییر را به حاشیه‎ها ربط دادند. ترکیب جدید این شورا، واقعا ترکیب جالبی است و اگر به این ترکیب نشود اعتماد کرد به هیچ شورایی در کشور نمی‎توان اعتماد کرد.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار