شناسایی 15 مورد ابتلای جدید به ویروس زیکا در سنگاپور پس از اعلام روز دوشنبه مبنی بر ابتلای 41 نفر به این ویروس در این کشور کوچک، بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا به حالت آماده باش بهداشتی درآمدند.
کد خبر: ۲۸۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 30 August 2016

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت سنگاپور اعلام کرد تا ظهر روز دوشنبه 15 مورد جدید ابتلا به این ویروس در این دولت شهر کوچک جنوب شرق آسیا شناسایی شد. 
شناسایی این افراد در دو مکانی گزارش شده است که 36 نفر از کارگران خارجی که در بخش ساخت و ساز مشغول به کار هستند، آلوده به این ویروس تشخیص داده شدند. 
به نوشته روز سه شنبه تارنمای شبکه خبر اسیا، مقامات بهداشتی سنگاپور با افزایش تدابیری درصدند با آزمایش افراد دارای تب و خارش پوستی، کسانی را که در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند، شناسایی کنند. 
سازمان محیط زیست سنگاپور تا روز دوشنبه سه هزار و 600 مکان از مجموع 6 هزار نقطه ای را که امکان تخم ریزی پشه های حامل این ویروس در آنها وجود دارد، مورد بررسی قرار داد و 72 مکان را شناسایی و تخریب کرد.
متخصصان منطقه ای بر این باورند که گسترش ویروس زیکا در منطقه استوایی جنوب شرق آسیا به این دلیل که مقامات بهداشتی موفق به انجام غربالگری مناسب نشده اند، کمتر از میزان واقعی گزارش شده است. 
سنگاپور این ادعا را که این کشور تلاش کرده است آمار ابتلا به ویروس زیکا را مخفی نگه دارد، بی اساس خواند. 
سازمان بهداشت جهانی کشورهای اندونزی، تایلند، فیلیپین و ویتنام را نیز در فهرست کشورهایی قرار داده است که امکان دارد در آنها طی سال جاری انتقال بومی زیکا و یا از طریق مسافران کشورهای دیگر صورت گیرد.
در منطقه جنوب شرق آسیا، تایلند با ثبت حدود 100 مبتلا به زیکا در 10 ایالت بیشترین آمار ابتلا به زیکا را به خود اختصاص داده است. 
اندونزی نیز از جمله کشورهای منطقه است که مستعد گسترش ویروس زیکا است و در سال گذشته حدود یکهزار نفر از جمعیت 250 میلیونی این کشور مورد آزمایش زیکا قرار گرفتند که یک مورد از این افراد مبتلا به زیکا تشخیص داده شد. 
ویتنام سه مورد و کامبوج نیز تا کنون 7 مورد ابتلا به زیکا را گزارش کرده اند. 
یکی از مشکلات اصلی تشخیص ابتلا به این ویروس مربوط به علائم آن است که در بیش از 80 درصد از مبتلایان قابل تشخیص نیست. 
تب خفیف، خارش پوست و قرمزی چشم از جمله اصلی ترین علائم ابتلا به این ویروس هستند. 
با توجه به گسترش زیکا در سنگاپور که از قطب های گردشگری و یک نقطه تزانزیتی (انتقال مسافر) در جنوب شرق آسیا محسوب می شود، کشورهای مختلف نسبت به وضعیت موجود در این کشور اظهار نگرانی کرده و نسبت به صدور هشدار مسافرتی اقدام کردند.
استرالیا و انگلستان از جمله کشورهایی است که با صدور هشدار مسافرتی از شهروندانشان خواستند هنگام مسافرت به سنگاپور خود را از پشه گزیدگی محافظت کنند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار