هموطنان و همشهریان در هنگام خرید محصولات آرایشی بهداشتی به استعلام برچسب اصالتی(تمامی اطلاعاتی که اصالت یک محصول را نشان می دهد) مانند نام کالا،تاریخ تولید و انقضاء،نام تولید کننده،نام وارد کننده توجه کنندکه در این صورت اصل یا تقلبی بودن محصول مشخص می شود.
کد خبر: ۲۸۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 30 August 2016
قاچاق

تابناک آذربایجان غربی : در ۵ ماهه اول سال ۹۵ به ارزش یک میلیارد ریال دارو و البسه دست دوم قاچاق در شهرستان مهاباد کشف و ضبط شد.به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد ؛ علی محمد زاده کارشناس مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در پی طرح تشدید بازرسی از اماکن و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی با حضور شبکه بهداشت و درمان، سازمان تعزیرات حکومتی و نظارت بر اماکن عمومی و با تلاش این بازرسان بیش از ۱۰۰ قلم انواع دارو و حدود ۶۰۰۰ هزار عدد انواع قرص‌های غیرمجاز و تاریخ گذشته در مهاباد با ارزش تقریبی ۷۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد که به زودی معدوم می‌شود همچنین ۲۵ تن البسه مستعمل و غیر قابل استفاده به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد و با حضور نماینده دادستان در محل مناسب معدوم گردید.

وی اظهار داشت: این اقلام شامل داروهای مخدر، آمپول و قرص‌های کورتون، قرص‌های ترامادول، داروهای تقویت قوای جنسی و دیگر انواع داروها بوده و این میزان البسه دست دوم که از قاچاقچیان در مبادی ورودی مرزی کشف و ضبط شده بود به دلیل غیر بهداشتی بودن و امکان به خطر افتادن سلامتی مردم امحاء شد.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد دارو در بسته‌های مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی جاسازی شده و توسط فروشنده توزیع و به فروش می‌رسید.

وی اظهار کرد: مردم باید از داروخانه‌های دارای پروانه در سطح شهر نسبت به تهیه اقلام آرایشی و بهداشتی خود اقدام کنند تا مشکلی برای سلامت آنان ایجاد نشود.

محمد زاده در پایان گفت: هموطنان و همشهریان در هنگام خرید محصولات آرایشی بهداشتی به استعلام برچسب اصالتی(تمامی اطلاعاتی که اصالت یک محصول را نشان می دهد) مانند نام کالا،تاریخ تولید و انقضاء،نام تولید کننده،نام وارد کننده توجه کنندکه در این صورت اصل یا تقلبی بودن محصول مشخص می شود.

منبع: جوان پرس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار