کد خبر: ۲۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 29 April 2015
رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان فردیس گفت که بر اساس آخرین گزارش ها، شهرستان فردیس بدلیل تراکم جمعیتی که دارد، از نظر سرانه های ورزشی بسیار فقیر است.
به گزارش ایرنا، مهدی محبی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: با عنایت وزیر ورزش و تلاش های اداره کل، فردیس نخستین شهرستانی است که موفق شده ساخت سه پروژه ورزشی را امسال آغاز کند.
وی افزود: بدلیل پایین بودن سرانه های ورزشی، اجازه دادند تا این پروژه ها شامل استخر و سالن چندمنظور طبقانی ساخته شود.
محبی اظهار داشت: در کنار این پروژه ها اداره کل در تلاش است از طریق حقوقی مشکل زمینی شش هکتاری را که در ضلع غربی سالن ورزشی پوریای ولی این پروژه ورزشی معارض پیدا کرده، حل کند که اگر این پروژه قطعی شود سرانه های ورزشی فردیس افزایش می یابد.
رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان فردیس، گفت: همچنین از شهرداری خواسته ایم اراضی را که قابلیت تغییر کاربری دارند برای تبدیل به اماکن ورزشی از طریق استانداری در تقسیم اراضی و تفکیک آن حتما لحاظ شود تا در فردیس سرانه های ورزشی به وضعیت عادی برسد.
محبی در خصوص مسابقات فوتبال شهرستان فردیس نیز گفت: فوتبال یک ورزش همگانی است و طرفداران بی شماری دارد و برگزاری آن باید با هماهنگی اداره کل باشد، ولی ما سعی می کنیم مسابقات تکواندو و لیگ کشتی را برگزار کنیم.
وی افزود: همایش پیاده روی خانوادگی شهرستان فردیس قبل از ماه رمضان را خواهیم داشت و همچنین برگزاری مسابقات بوکس از برنامه های دیگر این اداره است.
وی در خصوص سالن های ورزشی خصوصی شهرستان نیز گفت: شهرستان فردیس 85 سالن ورزشی خصوصی دارد که از این تعداد 35 واحد دارای مجوز و مابقی آن فاقد مجوز هستند که به انها اخطار داده شده تا نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.
محبی افزود: 17 رشته ورزشی در سالن های ورزشی در امام رضا(ع) و کلهر فعال کرده ایم، دو مربی تکواندو به کار گرفته ایم و سالن فوتبال و زمین چمن نیز فعال است و آمادگی جذب هر نوع ورزشی را داریم.
وی یادآور شد: از طریق هیئت های ورزشی فردیس توانستیم پارک ها را فعال کنیم. در دو پارک محله ای فردیس دو مربی فرستادیم تا ورزش صبحگاهی برگزار کنند. همچنین در این پارک ها دستگاه های ورزشی نصب شده است.
محبی گفت: با شورای شهر کرج رایزنی کردیم تا بودجه ای را برای تجلیل از ورزشکاران قهرمان در شهرستان فردیس اختصاص دهند، هنوز این بودجه تخصیص نیافته و در اولین فرصت که بودجه به دست ما برسد از این قهرمانان ورزشی در فردیس تجلیل خواهد شد.
شهرستان فردیس با حدود 600 هزار نفر جمعیت دارای 12 مجموعه ورزشی و یک زمین فوتبال با 15 هزار ورزشکار ساماندهی شده در رشته های مختلف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار