بر اساس آموزه های اسلامی حج یکی از ارکان اسلام است. این یک آموزه مشترک بین مسلمین است . همه آنها لباس های ساده سفید و حوله های سفید به تن میکنند و مناسک مشابهی را علی رغم وجود فرقه های مختلف به جا می آورند.
کد خبر: ۲۹۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 18 September 2016
سرویس بین الملل «انتخاب»؛ المانیتور نوشت: بر اساس آموزه های اسلامی حج یکی از ارکان اسلام است. این یک آموزه مشترک بین مسلمین است . همه آنها لباس های ساده سفید و حوله های سفید به تن میکنند و مناسک مشابهی را علی رغم وجود فرقه های مختلف به جا می آورند.
 
به گزارش «انتخاب»، این بزرگترین مناسک سمبليک اسلامی است که به نظر میرسد تحت تاثیر مسائل سیاسی به ویژه روابط دو کشور اصلی اسلامی در خاورمیانه یعنی ایران و عربستان از سال 2013 که این دو کشور درگیر جنگ منطقه ای نا نوشته شده اند شده است.

عبدالله شمري دیپلمات سابق عربستان و کارشناس امور ایران و ترکیه گفته که تنش های ایران و سعودی خطرناک است و درگیریها به عمق خطرناکی فرو رفته است. 

او همچنین تهران را به آغاز دخالت در امور سعودی متهم کرد و به واکنش های تهران به اعدام شیخ نمر در اوایل امسال اشاره کرد .

در این واکنش ها معترضان به سرکنسولگری و سفارت عربستان در تهران و مشهد حمله کردند 

شمری گفت : این امر موجب قطع روابط دیپلماتیک با ریاض شد.

اخیرا، یکی از روحانیون برجسته سعودی ایرانی ها را به غیر مسلمان بودن متهم کرد چرا که آنها از تبار زرتشت هستند. او گفت ایرانی ها فرزندان مغ اند و از قدیم با مسلمانان دشمنی داشتند به ویژه با سنی ها . 

این اظهارات مفتی سعودی دور جدیدی از پاسخ ها را از سوی مقامات ایرانی در پی داشت. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در اين رابطه در توييتر خود نوشت : در واقع اسلام ایرانی ها و دیگر مسلمانان به اسلام افراط گرایان وهابی و روحانیان برجسته عربستان که ترور را تبلیغ میکنند  هیج شباهتی ندارد.

المانيتور به اطلاعاتی دست یافته که نشان میدهد ریاض به تهران پیغامی از طریق کانال های غیر رسمی فرستاده و گفته که این اظهارات مفتی عربستان ، رویکرد رسمی این کشور نیست.

حج تنها یکی از زمینه های درگیری بین ایران و عربستان است. این دو کشور در منطقه از گروه های معارض حمایت میکنند 

در یمن ، عربستان سعودی در کنار دولت منصور هادی علیه حوثي های شیعه که مورد حمایت ایران اند می جنگد . در سوریه نیز ایران در کنار بشار اسد با گروه های معارض مورد حمایت عربستان درگیر است .

 علی رغم لفاظی های سخت امروز ، ممکن است تغییری در روابط تهران و ریاص دیر یا زود اتفاق بيافتد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ازدیارصفویه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
ابله اگرمازرتشتی بودیم باز پیرو دینی بودیم اماشمااحمقها همان کافران وبت پرستهایی بودیدکه دخترهارازنده به گورمی کردید
علي وارنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
حاكمان امروز بر سرزمين وحي و مزار پيامبر اكرم، از جنس همان افرادي عستند كه تظاهر به اسلام كردند از جنس ابوسفيان كثيف و خبيث هستند، كه در حمله به ايران و منطقه گرگان مردم بي گناه و بي دفاع رو جمع كرده و كشتند!!!!؟ و امروز هم شاهديم كه داعش و حاميانش هم دارند باز تاريخ رو تكرار ميكنند!؟ اما همين ايرانيان بودند كه چه قبل از اسلام و چه بعد از پذيرش دين اسلام ، هميشه در تاريخ از ايرانيان به نيكي و حامي تمام ملت ها نام برده شده و هرگز به هيچ كشوري و ملتي ظلم نكرده و بلكه هميشه به تمام اديان الهي و غير الهي دولتمردان ايران زمين و مردمش احترام نهادند و تاريخ اين موضوع را تاييد ميكند، اما اعراب جز جنگ و خونريزي چه دارند و اگر حضرت محمد ص در حجاز به پيامبري برگزيده نميشد ، هنوز اعراب عربستان داشتند دختران خود رو زنده به گور ميكردند!!!!؟ تاريخ جهل و ناداني خاندان ال امويه و عباسي و ابوسفيان رو در دل دارد، اما از ايران و ملت ايران هميشه به نيكي و متمدن بودن و اهل علم و دانش و حامي مردم ياد كرده، و امروز ايرانيان چون گذشته تاريخ ساز بوده در همه موارد ، اما هنوز در عربستان و حكومت ال سعود وهابي زنان حق راي ندارند و قادر به داشتن كمترين ازادي چون رانندگي نيستند!!!!!؟ هنوز چون دوران جاهليت اگر زن بدون اجازه شوهر تلويزيون تماشا كند بر دستش ميخ ميكوبد شوهرش، چندي پيش در خبرها امده بود!!!!؟؟؟ واقعا حالا دنيا و مردم ازاده دنيا بايد قضاوت كنند كه مردم ايران مسلمان هستند يا اين وهابيون از خدا بي خبر و مفتي هاي عياش ال سعود، حاكمان ، فعلي حاكم بر سرزمين وحي لكه ننگ براي مردم عربستان و جهان اسلام هستند كه انشا الله بدست فرزندان شيعه و فهيم خوده عربستان و عاشقان و ره پويان رسول خدا و مولا علي ع و مردم عربستان و اهل سنت محترم از نظر مردم ايران( ما با ان گروه كه اصلا از خدا و دين خدا بوي نبردند و به زور و با كمك غربيها حاكم بر سرنوشت اهل سنت و مردم عربستان شدند مشكل داريم) ريشه ال سعود رو خواهند كند و حكومت و جمهوري اسلامي عربستان رو چشن خواهند گرفت،
علی کرمانشاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
چرا دولت سعودی نظر مفتی مذهبی حکومت را توسط شخص ثالث تکذیب میکند مگر نه اینکه جناب مفتی در تریبونهای عمومی اعلام به مجوس بودن و تکفیر ایرانی ها کرده دولت وقت سعودی شهامت داشته باشد در همان تریبون گفتار شیخ مفتی را تکذیب و نظر حکومت آل سعود را اعلام دارد این گزینه مناسب همان تریبون است که مردم فهیم عربستان نظر و فتوای حکومت قانونی خود را بدانند و جهان نیز ببیند که بزرگان سعودی چنین نظی نداشته و مبلغ آن نیستند.وگر نه اکثر سیاستمداران در خفا صدگونه حرف و نظر میدهند همینکه چشمشان به تریبون می افتد مادر زاد لال میشوند و حرفی برای گفتن ندارند.حالا هم یک بازنشسته سفارت سعودی صحبتی را به نام حکومت طرح نموده که اصلا نافذ و منطقی نمیباشد مثل هزاران اعمال نادرست مسئولین جوان و تازه به دوران رسیده که با اعمال خود دودمان حکومتی را به باد میدهند.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
از دیرباز هیچگاه ایرانی ها آغاز گر جنگی نبودند ، اما تاریخ گواه است تمامی فرمانروایان حاکم بر این سرزمین در برابر هیچ تجاوزی به خاک پاک و مقدس ایران ساکت ننشسته اند
درحال حاظر هم ما دوست نداریم جنگی بین دو کشور همسایه و مسلمان آغاز شود اما این را هم میدانیم که اگر خدای ناکرده جنگی توسط سعودی ها آغاز شود توسط ایران به پایان خواهد رسید و شکی نیست که پیروزی از آن ایران سربلند است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار