شهرستان بوکان در عرصه خیرین سلامت در سطح استان پیشگام است و امید است به الگوی برای سایر شهرها تبدیل شود.
کد خبر: ۲۹۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 19 September 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکترمهران میرزایی مسئول اجرایی مشارکتهای اجتماعی ، سازمانهای مردم نهاد و خیریه سلامت استان در همایش خیرین سلامت بوکان گفت: شهرستان بوکان در عرصه خیرین سلامت در سطح استان پیشگام است و امید است به الگوی برای سایر شهرها تبدیل شود.
وی افزود: مجمع خیرین سلامت کشور در آبان ماه سال 1385 با توصیه و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری امور سلامت مردم به مردم فعالیت خود را آغاز کرد.
دکتر میرزایی ادامه داد: در مرداد 1388 مجمع خیرین سلامت استان شکل و در اردیبهشت سال 1392 شورای خیرین سلامت شهرستان بوکان تشکیل شد و در این مدت فعالیت خوبی به نسبت سایر شهرهای استان داشته است.
در این همایش همچنین امام جمعه بوکان طی سخنانی به بحث کار نیک و کمک به دیگران در قرآن و احادیث اشاره کرد و گفت: خدمت به خلق خدا، در فرهنگ تعالیم قرآن و احادیث، بارها ذکر شده پس می‌طلبد گره‏‌گشایى و رفع نیاز از نیازمندان تبدیل به یک ارزش و یک فرهنگ عمومى شود.
ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده عنوان کرد: امید است همه بتوانیم برای رفع مشکلات هم تلاش کنیم تا جامعه سالم داشته باشیم.
وی ادامه داد: خیرین در این دنیا و در آخرت مورد مغفرت خداوند قرار می گیرند که این خود از بزرگترین نعمت ها است.
ماموستا خلیفه زاده اضافه کرد: کسی که از نظر مالی مشکل نداشته باشد ولی آن را در راه خدا انفاق نکند بخیل است که می تواند یکی از مشکل ترین امراضی باشد که انسان به آن گرفتار می شود.
وی در پایان گفت: همه می توانند در بحث خیر بویژه در امر سلامت کمک  کند زیرا جامعه را از مریضی و تباهی دور می کند.
محمد یزدان پناه بخشدار مرکزی بوکان نیز در این همایش گفت: هم اکنون در این شهرستان خیرین مدرسه ساز و خیرین مسکن ساز فعال هستند و خوشحالیم که این امر نیک به حوزه سلامت نیز نفوذ کرده است.
یزدان پناه افزود: اقدامات خیرین در بوکان باعث شده که حتی این شهر خود را از بسیاری شهرهای برخوردار جدا کند و به الگوی برای دیگر مردم ایران در امر کارهای نیک تبدیل شده است.
وی افزود: مردم این شهرستان به تبعیت از از مردم ایران دارای روحیات عاطفی هستند و این روحیه با تعالیم اسلامی در هم آمیخته و خود را در لباس کمک به همنوع نشان داده است.
بخشدار بخش مرکزی بوکان ادامه داد: اگر این ویژگی انساندوستی به درستی هدایت شود منجر به تشکیل اینگونه سوراها می شود که برکت آن برای کل جامعه است و اگر درست هدایت نشور منجر به گسترش تکدیگری می گردد.
یزدان پناه اضافه کرد: در هر جامعه ای که مردم به کمک دولت بیایند، بیانگر متمدن بودن آن جامعه است و اعضای چنین جامعه ای شهروندان متمدن هستند. 
رشید ایلخانی زاده مدیر اجرایی شورای خیرین سلامت بوکان نیز در ابتدای این همایش اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش اعلام برنامه های آتی شورای خیرین سلامت است.
وی افزود: طبق برنامه های در دست اجرا بنا داریم علاوه بر کمک به شبکه بهداشت و درمان بوکان در احداث فضاهای فیزیکی در کنار آن کمک به بیماران نیازمند را نیز در دستور کار قرار دهد.
مدیر اجرای شورای خیرین سلامت بوکان اضافه کرد: ذکات امنیت کشور و همچنین سلامت جامعه کمک انسانها به هم نوع است که بایستی همه با هم در این فرهنگ سهیم باشیم. 
در این همایش ضمن اجحرای برنامه سرود، مولودی خوانی و تءاتر، از تعدادی از خیرین حوزه سلامت تقدیر به عمل آمد.
همایش بزرگ شواری خیرین سلامت بوکان با حضور جمع کثیری از مسئولین، مردم و خیرین این شهرستان روز یکشنبه ساعت 17 در سالن فرهنگی هنری سیمرغ برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار