شیخ«محمد بن راشد آل مکتوم»حاکم دبی و نخست وزیر این کشور مامور شد که اداره امور داخلی را در امارات به عهده بگیرد و شیخ «محمد بن زاید»ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسئولیت اداره امور خارجی از جمله روابط عربی و بین المللی را به عهده گرفت.
کد خبر: ۳۰۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲ 26 September 2016

برخی منابع در حاشیه خلیج فارس تاکید کرد که قدرت در امارات متحده عربی میان دو مرد قدرتمند در این کشور تقسیم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت:برخی منابع بلندپایه در حاشیه خلیج فارس به روزنامه رأی الیوم گفتند که شیخ«خلیفه بن زاید»رئیس امارات متحده عربی طی دستوری اختیارات در این کشور را سازماندهی دوباره کرد و قواعد جدیدی را برای تقسیم ماموریت های استراتژیک عالی در کشور به اجرا درآورد.

این منابع گفتند که به موجب این دستور شیخ«محمد بن راشد آل مکتوم»حاکم دبی و نخست وزیر این کشور مامور شد که اداره امور داخلی را در امارات به عهده بگیرد و شیخ «محمد بن زاید»ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسئولیت اداره امور خارجی از جمله روابط عربی و بین المللی را به عهده گرفت.

این منابع هیچ گونه توضیحی درباره این دستور و ابزارهای اجرای آن و اختیارات این دو مرد قوی در امارات ندادند.لیکن قرار بر این شد که نهادهای امنیتی و خدماتی داخلی از جمله اختیارات و ماموریت های شیخ محمد بن راشد باشد و امنیت خارجی ، امور خارجی ، وزارت خارجه ، سفارتخانه ها و روابط خارجی به طور کلی را شیخ محمد بن زاید مدیریت می کند.

این در حالی است که شیخ خلیفه بن زاید رئیس امارات دو هفته پیش به ابوظبی برگشت.وی در پی یک سکته قلبی به فرانسه منتقل شد و دوره نقاهت خود را در شهیر «اویان»فرانسه در نزدیکی مرزهای این کشور با سوئیس سپری کرد. به گفته منابع یاد شده شیخ خلیفه بن زاید همچنان زیر نظر گروهی از پزشکان متخصص قرار دارد.

بنابر این گزارش،خبرگزاری رسمی امارات(وام)، پیش از این در خبری کوتاه بازگشت شیخ خلیفه بن زاید را اعلام کرده بود اما هیچ گونه توضیحی در این زمینه نداد و هیچ گونه تصویری از بازگشت وی یا مراسم استقبال از رئیس امارات را منتشر نکرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار