رضا کيانيان مطرح کرد:
رضا کيانيان با اشاره به کمپين تشکيل شده براي نجات درياچه اروميه گفت: اگر ما بتوانيم يک ميليون امضا جمع کنيم با تکنولوژي و سرمايه‌گذاري مدرن، جامعه جهاني به ما کمک خواهد که اين درياچه را زودتر احيا کنيم.
کد خبر: ۳۰۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵ 28 September 2016
به گزارش ايسنا، اين بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون ادامه داد: به هر دليلي سياست‌هاي غلط ، استفاده غلط کشاورزي از آب، استفاده نادرست ما از آب و خشکسالي باعث شده تقريبا تمام درياچه ما نابود شود. آب‌هاي رودخانه‌ها به 20 درصد رسيده است، يعني ممکن است تا 20 سال آينده خشکسالي در ايران کامل شود. براي اين که اين اتفاق نيفتد ما کمپيني تشکيل داديم تا يک ميليون امضا جمع کنيم و بدهيم سازمان ملل، تا علاوه بر ايجاد همبستگي مردمي، جامعه جهاني را متوجه اين فاجعه جهاني کنيم.

وي متذکر شد: در دوران دفاع مقدس دشمن به کشور ما حمله کرد و ما براي دفاع از همين خاک رفتيم، جنگيديم و جان داديم، الان هم با شرايط آن موقع فرقي نمي‌کند تمام سياست‌هاي غلط و خشکسالي باعث شده که بخش‌هايي از خاک وطن ما را از ما بگيرد يعني طبيعت را از ما مي‌گيرد، خودمان را از ما مي‌گيرد. وقتي درياچه اروميه خشک شود مي‌دانيد چه فاجعه‌اي پيش مي‌آيد. طوفان‌هاي نمک باعث مي‌شود تا کشاورزي منطقه نابود و مهاجرت آغاز شود، براي اين که اين کارها نشود خيلي ساده است. من از مردم خواهش مي‌کنم يک کار ساده انجام دهند فقط يک پيامک بدهند و عدد 1 را به شماره تلفن 30007040 پيامک کنند.

رضا کيانيان مطرح کرد: ما با دست پُر مي‌توانيم برابر سازمان ملل ظاهر شويم و بگوييم يک ميليون از مردم ما دست در دست هم، دوست دارند درياچه‌هايشان احيا شود. بخصوص درياچه اروميه و من از مردم ايران خواهش مي‌کنم همين الان به اين شماره پيامک کنند.

به گفته اين هنرمند، ارسال اين پيامک رايگان شده است. ما تا به حال دويست هزار پيامک داشتيم و اميدواريم با اطلاع رساني از اين برنامه اين تعداد افزايش پيدا کند.

کيانيان که در يک گفت‌وگوي راديويي در برنامه «صبح تهران» سخن مي‌گفت در پايان هم تاکيد کرد: اگر طبق پيش‌بيني‌هاي علمي، به همين منوال پيش برويم بچه‌هاي ما 20 سال آينده چيزي ندارند، مردم ما بايد ثابت کنند که کشورشان، آب و خاک شان را دوست دارند و مي‌خواهند در احياي کشورشان کمک کنند. انتخاب مي‌کنيم که درياچه‌هاي کشور، سرزمين‌هاي کشورمان و آب کشورمان را داشته باشيم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار