کد خبر: ۳۰۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۷ 28 September 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی در آخرین روز هفته دفاع مقدس آیین رونمایی از یادمان شهدای گمنام با حضور  جمعی از  فرماندهان مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی و یادگاران جنگ تحمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد برگزار خواهد شد.
یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد  در زمینی به وسعت 1500 مترمربع با هزینه ای بالغ بر  3میلیارد ریال در طول 6ماه و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهات و آشنا کردن دانشجویان با سبک زندگی شهدا در این واحد احداث گردیده است.
این یادمان با تلفیقی از نماد دانشگاه آزاد و بال کبوتر که یک طرح ایرانی اسلامی است توسط دکتر کامران علیزاده آذر عضو هیئت علمی گروه معماری واحد مهاباد طراحی شده است.
دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه ما نیازمند شهدا هستیم و از آنها مدد می جوییم تا دست ما را بگیرند، گفت افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشگاه موجب استشمام بوی فرهنگ ایثار و شهادت در محیط دانشگاه است و موجب برکات بسیاری برای تمامی اساتید کارکنان و دانشجویان است امیدوارم بتوانیم از برکت حضور این شهیدان در دانشگاه به نحو شایسته ای برخوردار شویم و فضای دانشگاه عطرآگین به عطر حضور این عزیزان شود.
جوانپور در ادامه با اشاره به وضعیت نا امن موجود در منطقه و کشورهای همجوار ایران گفت: آرامش و امنیت موجود در کشور با توجه به وضعیت کشور های منطقه را حاصل خون های پاک شهدا دانست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با یادآوری لزوم بهره گیری از وجود شهدا اظهار کرد: باید همه ما هر روز و هر لحظه در برنامه  زندگی خود به این ها نگاه کنیم و درس بگیریم و در واقع حضور شهدای گمنام تذکر و یادآوری برای ماست که به اعمال خود دقت و رسیدگی بیشتری داشته باشیم و اعمال خودمان را مورد محاسبه قرار دهیم.
دبیر هیات امنای استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: وظیفه ما در این راستا بسیار خطیر و سنگین است و لازم است این مساله را همواره احساس کنیم که چون بنا بر اعتقادات ما شهیدان همواره حاضر، ناظر و شاهد کلیه اعمال ما هستند لذا رفتار و کردار ما در محضر این عزیزان باید به گونه ای باشد که بتوانیم حداقل دینمان را ادا نماییم.
جوانپور در پایان سخنان خود خطاب به مسئولان و متولیان برنامه های فرهنگی و ستاد شاهد گفت: امیدوارم  برنامه های متنوع و مختلف فرهنگی در این مکان مقدس و در جوار این عزیزان برنامه ریزی و برگزار شود تا همواره حضور این عزیزان به عنوان شاهد و ناظر در کنارمان احساس شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار