بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «هزینه 2 میلیون دلاری برای دیدار احمدی‌ نژاد»، « موافقت شورای عالی امنیت ملی با روند اجرای FATF»، « تعابیر یک امیر ارتش برای فرماندهان سپاه»، « جدی‌ترین تصمیم دولت برای حذف یارانه‌ها» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۰۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳ 29 September 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

هزینه 2 میلیون دلاری برای دیدار احمدی‌ نژاد با مسئول کشور 113 هزار نفری

محمود احمدی نژاد در اواخر شهریور۱۳۹۰ در جریان سفر به نیویورک، با نخست وزیر کشور "سنت وینسنت و گردنادین ها" دیدار کرد. در آن زمان خبرگزاری دولت (ایرنا) نوشت که محمود احمدی نژاد و رالف گونسالوس در مورد «مسایل دوجانبه و مهمترین مسایل جهانی» بحث و گفت وگو کرده اند. خبری که اخیرا به دست آمده نشان می دهد احمدی نژاد بدلیل ناکامی در ملاقات با روسای کشورهای مهم، مجبور به این ملاقات شده و بابت آن ۲میلیون دلار به کشور "سنت وینسنت وگردنادین ها" کمک مالی کرده است. گفتنی است نخست وزیر کشور مزبور در اردیبهشت سال ۸۸ نیز به تهران آمد و مورد استقبال معاون اول قرار گرفت. سنت وینسنت و گرنادین‌ها یک کشور جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب است که در سال ۱۹۷۹ از انگلستان استقلال یافت. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

ایران از لیست کشورهای تحت تحریم اپل خارج شد

اپل نام ایران را از لیست کشورهای تحت تحریم کامل خود خارج کرده است. در صفحه اپل دیگر نام کشور ایران در کنار نام کشورهای تحت تحریم اپل قرار ندارد. اپل در سایت خود این مطلب را به طور رسمی اعلام کرده است: در ۳۰ مه برابر ۹ خرداد دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا (OFAC) مجوز عمومی D را برای ایران صادر کرده بود. با توجه به این مجوز صادرات نرم افزار، سخت افزارهای مشخص و سرویس‌های خاص به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از آمریکا و یا هر جای دیگر به ایران برای استفاده افراد عادی در ایران بلامانع است. در این زمینه بعضی از محصولات اپل نیز جای می گیرند. جی اسم ام این خبر را منتشر کرد.

توضیحات همایون شجریان درباره سلامت پدرش

از صبح امروز (هفتم مهرماه) شایعاتی مبنی به وخامت حال استاد شجریان در شبکه‌های مجازی و برخی رسانه‌ها پخش و موجب نگرانی گروهی از دوستداران این استاد شده است.اما همایون شجریان - خواننده و فرزند استاد شجریان - این شایعه‌ها را رد کرد و گفت: حال پدر در این روزها نسبتا خوب و روبه بهبود است. خوشبختانه روند درمانی ایشان نیز زیر نظر پزشکان ادامه دارد. با توجه به ضعف جسمانی ایشان و عدم تحرک مناسب، پدر در حال حاضر نیاز به فیزیوتراپی دارد و امیدواریم به‌زودی بتوانند روند عادی زندگی خودشان را پیدا کنند و به فعالیت‌های عادی برگردند. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

اقرار مدیرمسئول یالثارات به اشتباهش

عبدالحمید محشتم، مدیرمسئول هفته‌نامه «یالثارات الحسین» در بخشی از یاداشت خود نوشت: اینجانب به عنوان مسئول نشریه صریحاً اقرار دارم، اشتباه کرده‌ام در انتشار مقاله‌ای با عنوان «سونامی آلبالوهای جنسی چگونه به سینما آمد در صفحه ادب و هنر یالثارات مورخ 95/06/10. هر چند این اشتباه در خروج از کلی گویی و صرفاً منحصر در برخی جملات آن مقال بوده باشد. زیرا شأن ذاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی، بسی برتر و منزه‌تر از آن است که در فضای آن، نشریه‌ای از خط قرمز حیای نوشتاری-ولو اندک-عدول کند، هر چند انگیزه‌اش هشدار نسبت به ورطه عفونت بار زشتی فساد سر ریزه شده و نهی از منکر باشد. چه آنکه بیان هر واقعیتی، الزاماً مطابق حیا و شرم نیست. نکته مهم در این میان، اما آنکه، لازمه این اقرار و اعتراف، بدهکاری و عذرخواهی به احدی جز دستگاه قضای نظام اسلامی نیست؛ زیرا مقاله موصوف هرگز متعرض هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نشده اما در عین حال هر کس گمان می‌کند در آن مقال تعرضی به وجهه و آبروی او روا شده، شرعاً و قانوناً مجاز به طرح شکایت و اقامه دعواست، اگر چه قصاص قبل از جنایت و هوچی‌گری محفلی و رسانه‌ای با اغراض خاص نه مفید است و نه مؤثر که در همه حال نکوهیده و جز دفع فاسد به افسد نیست. قابل تذکر است خطایی که ذکر آن رفت، در عین حال احیاناً در مقایسه با کسانی که به رغم مسئولیت در این عرصه، ‌به جای نهی از منکر، تبلیغ منکر می‌کنند و هم آنهایی که آگاهی به منکر دارند، و نهی آنان مؤثر و مفید خواهد افتاد اما نگرانند مبادا بر دامن کبریاشان گردی نشیند و حتی آحاد مردمانی که همه روزه صدای تظلم خواهی به جان آمدگان از فساد اجباری را می‌شنوند، اما خم به ابرو نمی‌آورند. باید گفت: این خطا از صد صواب اولی‌تر است. چه آنکه قاعدان عافیت طلب، اساسا ورودی در این وادی ندارند تا لازم باشد غبار ره بنشانند.

جبهه پایداری را مستقل از احمدی نژاد می‌دانیم

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم امروز در نشست خبری خود گفت: ما جبهه پایداری را یکی از احزاب اصولگرا و مستقل از آقای احمدی نژاد می‌دانیم. اخیرا اما گفتگوی رسمی با آنها درباره انتخابات نداشتیم. در عین حال برنامه داریم که از ظرفیت همه گروه ها و از جمله جبهه پایداری استفاده کنیم.

دستور حذف یارانه خانوارهای با درآمد سالانه ۳۵ میلیونی رسماً صادر شد

هیات دولت آیین نامه حذف یارانه نقدی خانوارهای با درآمد سالانه ۳۵ میلیون تومان را برای اجرا به وزارت تعاون ابلاغ کرد. بر اساس این آیین نامه، رقم ۳۵ میلیون تومان شامل خانوارهای ۴ نفره به پایین است و برای خانوارهای بالاتر این رقم افزایش می یابد.

سه مدرسه تربت حیدریه، قرق 9 دانش آموز

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: سه مدرسه روستایی در این شهرستان مجموعا برای تحصیل 9 دانش آموز فعالیت آموزشی دارند. وی گفت: با وجودی که بار مالی تحصیل هر دانش آموز برای آموزش و پرورش در سال به طور میانگین حدود 20 میلیون ریال است، بر اساس سیاست های وزارت متبوع مبنی بر اجرای عدالت آموزشی این مدارس دائر است تا دانش آموزان علاقه مند از تحصیل باز نمانند. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

در عزاداری ها جلوی اعمالی که باعث اختلاف افکنی می‌شود، گرفته شود

آیت‌الله نوری همدانی گفت: سازش با کسانی که پیوسته به فکر براندازی نظامی اسلامی هستند و هر روز یک توطئه علیه نظام و مردم طراحی می کنند، معنا ندارد. -تفکری که امروز جامعه اسلامی ما را تهدید می کنند این است که برخی می گویند باید با کل دنیا سازش کنیم. در عزاداری ها جلوی هر عملی که باعث اختلاف شیعه و سنی می شود گرفته شود. امروز نیاز اساسی ما حفظ وحدت بین مسلمانان و بویژه شیعیان و اهل سنت است. عصرایران این خبر را منتشر کرد.

موافقت شورای عالی امنیت ملی با روند اجرای "FATF"

محمدرضا تابش نماینده مجلس گفت که شورای عالی امنیت ملی با روند اجرای "FATF" موافقت کرده است. تابش نایب ریس فراکسیون امید در مجلس در مورد برخی مخالفت‌ها درباره "FATF" گفت: "FATF" یک مسئله صد درصد تخصصی است و سوق دادن آن به سمت مسائل جناحی بسیار خطرناک است و می تواند آثار و تبعات بسیار بدی را برای کشور داشته باشد.گروه ویژه اقدام مالی (پول‌شویی) FATF یک سازمان بین دولتی است که با توجه به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پول‌شویی تأسیس شده است. نماینده مردم اردکان یزد ادامه داد: ما بعد از برجام زمانی می‌توانیم کارمان را در عرصه پولی و مالی پیش ببریم که ارتباطاتمان با سیستم بانکی دنیا برقرار شود و یکی از موانع همین "FATF" است.عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: "FATF" اقدامات کشورها در زمینه تامین مالی تروریسم و پول‌شویی را رصد می کند که خوشبختانه این قوانین را هم مجلس تصویب کرده و شورای عالی مبارزه با پول‌شویی را تشکیل داده‌ایم.وی افزود: تصمیماتی که در این زمینه گرفته می‌شود تصمیماتی است که باید به شورای عالی امنیت ملی برود و رهبری نیز آنها را تنفیذ کنند و به مرحله اجراء در بیاورند و تا جایی که ما اطلاع داریم شورای عالی امنیت ملی نیز این روند را قبول کرده‌ است.تابش با تاکید براینکه نباید دغدغه ها و دیدگاه‌های جناحی را به مسئله "FATF" وارد کنیم گفت: "FATF" با منافع ملی ما سروکار دارد و جناحی کردن آن به صلاح کشور نیست.

چطور توانایی مقابله با داعش را داریم اما قاچاق را نه

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم افتتاح 3300 پروژه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در استان‌های مرزی طی سخنانی با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور و با بیان اینکه "اقتصاد ما مریض است"، گفت: مریض بودن اقتصاد ربطی به این دولت ندارد چرا که ما مسائلی در جامعه واقتصاد کشور داریم که فقرآفرین است. هم ندارد.وی با بیان اینکه "درست کردن طبقه اشراف توسط مسئولان و حقوق‌های نجومی و منازل اشرافی مسئولان فقرآفرین است"، تصریح کرد: همه نهادها و وزارتخانه‌ها و نیروهای مسلح باید در خدمت مردم باشد چرا که دشمنان در تلاش هستند که بگویند که نهادهای انقلابی ما به درد مسائل بین‌الملل نمی‌خورد.وی با طرح این سؤال که "چطور ما توانمندی مقابله با یک داعشی در یک گوشه کشور را داریم اما نمی‌توانیم با قاچاق مقابله کنیم؟، گفت که باید همه نهادهای انقلابی در خدمت مردم باشد و بتوانند مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنند.

آقاتهرانی: اگر جای احمدی نژاد بودم پای آقا را می‌بوسیدم

دبیر‌کل جبهه پایداری وظیفه احمدی نژاد را قدردانی از نصیحت دلسوزانه رهبری دانسته و تأکید کرد:‌ اگر بنده جای او بودم، پای آقا را می بوسیدم و از این که رهبر انقلاب این گونه از روی خیرخواهی، باعث نجاتم شده است؛ قدردانی لازم را از ایشان به عمل می آوردم.وی افزود:‌ آقای احمدی نژاد باید این موضوع را قدر بداند و سکوت نکند چرا که در صورت سکوت او، عده ای که به دنبال فرصتی برای آتش ریزی هستند، بازهم به کارهای خود ادامه داده و به اختلاف افکنی های می پردازند. آقا تهرانی در پایان خاطر نشان کرد: در واقع، رهبری همه را نجات دادند و ما باید قدردان ایشان باشیم که با دلسوزی، ‌راه را برای ما ترسیم می کنند و دعا کنیم که این خیرخواهی را هیچ گاه از ما دریغ نکنند

نامه وزیر اقتصاد احمدی نژاد به رئیس FATF

نامه وزیر اقتصاد احمدی نژاد به رئیس FATF و تعهداتی که در دولت قبل داده شد!در این سند، تعهداتی حتی فراتر از قانون های موجود در آن زمان از سوی وزیر دولت دهم به FATF داده شده است. بر اساس ادعای اقتصاد آنلاین علی طیب نیا این سند را دیروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در پوشه‌ای حاوی چند ده برگ سند به نمایندگان مجلس داد.سندی مهم از مذاکرات باFATF و تعهداتی که با امضای وزیر در دولت احمدی نژاد به این نهاد داده شده بود به شرح تصویر 1 و 2 است.


تعابیر یک امیر ارتش برای فرماندهان سپاه

امیر موسوی جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم افتتاح ٣٣٠٠ پروژه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در استان‌های مرزی گفت: فرماندهان سپاه آنجا که باید لازم باشد در مقابل دشمنان لجوج بایستند با آتش ایستاده‌اند و آنجا که لازم باشد محرومیت‌زدایی کنند به زیبایی ایستاده‌اند. وی خاطرنشان کرد: این فرماندهان، امروز اقدامات گذشته در دفاع مقدس را در عرصه محرومیت‌زدایی ادامه می‌دهند.

نجفی مسئول هماهنگی اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها شد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: محمد علی نجفی به عنوان مسئول هماهنگی مسائل انتخابات شوراها در سال ۹۶ انتخاب شد.محمد علی وکیلی در اینباره گفت: آقای نجفی به عنوان مسئول هماهنگی مسائل انتخابات شوراها در سال ۹۶ از سوی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان انتخاب شد.وی ادامه داد: اما اینکه آیا معنای این انتخاب این است که آقای نجفی رئیس ستاد انتخابات روحانی در سال ۹۶ است، بی اطلاع هستم.گفتنی است روز گذشته اعلام شد که محمد علی نجفی به عنوان رئیس ستاد انتخابات روحانی در سال ۹۶ منصوب شده است.

بازگشت زندگی‌نامه شهید تندگویان به کتب درسی

نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از بازگشت زندگینامه شهید تندگویان به کتب درسی خبر داد.محمدمهدی تندگویان گفت: متاسفانه در اوایل دولت قبل بنا به دلایل نامعلوم، زندگینامه شهید تندگویان که در کتاب ادبیات فارسی دوم راهنمایی درج شده بود، حذف شد.وی با بیان اینکه هیچ‌گاه مسوولان دولت سابق توضیحاتی درخصوص حذف این درس ارائه نکردند، ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم مکاتباتی با رییس جمهور داشته و از او خواستیم که نباید به موضوع زندگی شهدا با دید سیاسی نگاه شود که خوشبختانه امسال شاهد ورود مجدد زندگینامه شهید تندگویان به کتب درسی هستیم.فرزند شهدتندگویان با بیان اینکه زندگینامه این شهید در کتاب هدیه‌های آسمانی مقطع هفتم درج شده است، گفت: طی نامه‌ای از رییس جمهور تشکر کرده و امیدواریم به موضوعات اینچنینی سیاسی نگاه نشود.

توئیت حسن روحانی درباره عربستان

رییس‌جمهور در توییتر خود توییت‌هایی در خصوص تورم در ونزوئلا، کسری بودجه در عربستان و بی دغدغه ارائه شدن کشور با وجود کاهش قیمت نفت منتشر کرده‌است.

 

درخواست سیف از بانک های اروپایی

رئیس کل بانک مرکزی ایران خطاب به بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی گفت: از نفوذ خودتان در آمریکا برای هر چه سریع‌تر اجرا شدن پروژه‌های مالی با ایران استفاده کنید.ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران که با هیأت بلندپایه بانکی به وین اتریش سفر کرده است، در مصاحبه با خبرگزاری APA اتریش گفت: بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی باید از نفوذ خود در آمریکا برای سرعت دادن به اجرای پروژه‌های مالی با ایران سرعت ببخشند.ولی‌الله سیف گفت: انتظار داریم بانک‌های اروپایی و شرکت‌ها به ما در توضیح دادن به مقامات آمریکایی که باید به تعهدات توافق هسته‌ای پایبند باشند، کمک کنند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
بله رهبری احمدی نژاد را ازذلت شکست رد صلاحیت شدن ویا رای نیاوردن نجات داد ولی احمدی نژاد که تشنه قدرت است که حالیش نیش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار