محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس :
اولویت اول کمیسیون اقتصادی مجلس ورود به بحث اصلاح قانون نظام بانکی کشور می باشد و انشالله تا ماههای پایانی سال جاری جزییات طرح نهایی شده و آماده ارائه به صحن علنی مجلس خواهد شد تا بتوانیم در راستای تحول بزرگ نظام بانکی کشور قدمی برداریم.
کد خبر: ۳۱۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ 22 October 2016
 به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  در جلسه کمسیون اقتصادی مجلس به میزبانی شهرستان سلماس در محل فرمانداری این شهرستان، با تشریح اهداف سفر کمیسیون اقتصادی مجلس به  آذربایجان غربی گفت:اولویت اول کمیسیون اقتصادی مجلس ورود به بحث اصلاح قانون نظام بانکی کشور می باشد و انشالله تا ماههای پایانی سال جاری جزییات طرح نهایی شده و آماده ارائه به صحن علنی مجلس خواهد شد تا بتوانیم در راستای تحول بزرگ نظام بانکی کشور قدمی برداریم. 


وی افزود: هم اکنون دغدغه اصلی اقشار مختلف مردم، علمای دینی و نیز فعالان اقتصادی، بحث نظام بانکی کشور می باشد و طبق نظرسنجی اولین مشکل فعالان اقتصادی نظام بانکی می باشد و علت آن هم عدم به روزرسانی و تغییرقانون عملیات بانکی بدون ربا در کشور از سال 62 به بعد می باشد که با توجه به گذر زمان سبب شده تا اجرای این قانون کا ملا متفاوت با اهداف تصویب آن در سال 62 باشد.


وی خاطرنشان کرد: ارتباط نزدیک با مردم و مسئولین و فعالان اقتصادی برای پیگیری مشکلات اقتصادی استانهای کشور در راستای وظایف نمایندگی در حوزه نظارت بر فعالیتهای مختلف اجرایی از جمله اهداف این سفر می باشد.


 پورابراهیمی افزود: مشکلات اقتصادی و معیشتی و نیز اشتغال اولویت اول مطالبات مردم است و همین امر سبب شده تا تمرکز ویژه ای روی فعالیتهای کمیسیون اقتصادی مجلس حاکم شود.


پورابراهیمی با تاکید بر ناتوانی دولت در سرمایه گذاری اقتصادی در استانها و لزوم ورود بخش خصوصی در این خصوص، تصریح کرد: دولت در اداره کشور با بودجه عمومی با مشکل مواجه است بطوریکه در شش ماهه نخست سال جاریمیزان تحقق درآمدهای دولت 43هزار میلیارد تومان از میزان بودجه کمتر بوده که نشانگر کسری بودجه است و همین امر حاکی از لزوم ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استانهاست. 


وی با اشاره به مزایای منطقه ویژه اقتصادی سلماس برای سرمایه گذاران، خاطرنشان کرد: ویژگیهای خاص از جمله مستثنا بودن از قوانین کار و نیز معافیتهای مالیاتی موجود برای سرمایه گذاری در این مناطق سبب می شود بسیاری از سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این مناطق ویژه راغب شوند که امیدواریم سلماس نیز با دارا بودن پتانسیل هم مرزی با کشور ترکیه از مزایای توسعه اقتصادی این منطقه بهره مند شود و آمادگی خود را برای هرگونه کمک در این زمینه اعلام می داریم. 


معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبسترو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به منافع منطقه ویژه اقتصادی سلماس برای مردم شهرها و استانهای همجوار، تصریح کرد: انشالله دست به دست هم خواهیم داد و به کمک نماینده محترم مردم سلماس در مجلس طرح توجیه اقتصادی این مناطق را بنویسیم و قدمهای این کار نیمه تمام مردم سلماس برداشته شود چراکه اگر این توفیق حاصل شود مردم تمام شهرها و استانهای همجوار سلماس از جمله شبستر بهره خواهند برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار