مردم بزرگ ایران بدانید آدم دروغگو انقلابی نیست، آدم فحاش انقلابی نیست
کد خبر: ۳۱۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 23 October 2016
 رییس جمهور گفت: ما برای اشتغال پایدار نسل جوان راهی جز ایجاد رونق اقتصادی نداریم. سال 95 سال رونق اقتصادی است.

به گزارش عصر ایران،  حسن روحانی در سخنرانی در جمع مردم استان مرکزی در ورزشگاه پنجم مرداد اظهار داشت: استان مرکزی یعنی استان زیربنیایی برای تحرک صنعتی در سراسر کشور، استان مرکزی یعنی استانی که از 50سال پیش بعنوان بزرگترین مرکز صنعتی کشور بوده است.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز همه تلاش دولت یازدهم احیای واحدهای صنعتی این استان وشهرستان در کنار همه واحدهای صنعتی کشور است. 

وی تاکید کرد: یک خط و یک رهبر و یک دولت بیشتر نداریم؛ در ایران مدیریت دوگانه وجود ندارد.

روحانی در اراک: یک مملکت،‌یک رهبر، یک دولت/ دروغ‌گو و فحاش انقلابی نیست / روابط بانکی با دنیا برقرار شده

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

- استان مرکزی با واحدهای صنعتی فراوان در شرایطی قرار دارد که ما می توانیم بر صنعت استان بعنوان چرخ اصلی صنعت کشور تکیه کنیم .893 واحد صنعتی است که 648 آن فعال ، 69 واحد نیمه فعال و 176واحد آن غیرفعال که عمدتا مربوط به دوران قبل از دولت یازدهم است و تلاش است در سال 95 واحدهای صنعتی را به حرکت درآوریم.

- امروز معضل اصلی ما عدم رونق اقتصادی است، معضل ما بیکاری نسل جوان و تحصیل کردگان است.ما برای اشتغال پایدار نسل جوان راهی جز ایجاد رونق اقتصادی نداریم . سال 95 سال رونق اقتصادی است.

- از آغاز سال وعده ما به مردم بوده که برنامه دولت تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی 5د رصدی است، از آغاز سال به مردم قول دادم که حداقل 7500 واحد صنعتی کوچک و متوسط را از طریق تسهیلات بانکی فعال خواهیم کرد.

- برجام به معنای احقاق حقوق ملت ایران بود، برجام برای صادر کردن آب سنگین اراک بود، برای صادر کردن یو.اف.6 نطنز به کشورهای صنعتی جهان بود و برای این بود که در دنیای امروز بتوانیم آزادانه گاز، نفت، محصولات پتروشیمی و سایر میعانات را صادر کنیم.

- آیا کسی در ایران هست که از احقاق حقوق ملت خوشحال نباشد و از تجارت با دنیا خرسند نباشد و آیا کسی هست که از باز شدن راه برای کشاورزی و صنعت خوشحال نباشد؟

روحانی در اراک: یک مملکت،‌یک رهبر، یک دولت/ دروغ‌گو و فحاش انقلابی نیست / روابط بانکی با دنیا برقرار شده


- آیا امروز در کشور ما کسی است که از لغو 6قطعنامه ظالمانه خوشحال نباشد؟ برجام پیروزی ملت ایران است، برجام پیروزی تدبیر مقام معظم رهبری است، برجام پیروزی مقاومت ده ساله و دوازده ساله ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه است.

-ما باید امروز از فضای بعد از برجام استفاده کنیم همه سفرهایی که بعد از برجام انجام می‌گیرد برای رونق اقتصادی کشور است و برای آن است که در قاره های مختلف و سراسر جهان بتوانیم رونق جهانی، سرمایه‌گذاری در کشور و آوردن فناوری نوین را فراهم کنیم.

- چرا باید کشورهای هم سن و سال ما در منطقه آسیا 200میلیارد دلار صادرات داشته باشد و صادرات ما 50میلیارد دلار باشد؟ ملت ما کشوری امن، با سرمایه و سرمایه انسانی است و آیا باید برای گندم و شکر نیاز به دیگران داشته باشیم، آیا نباید کشاورزی ما نوین شود؟

- تنها در بخش صنعت و معدن و تجارت بعد از برجام یک میلیارد و 600میلیون سرمایه خارجی وارد کشور شده است . قراردادها منعفد شده است، طرح های اقتصادی ما نسبت به مدت مشابه دوبرابر شده است.

-بعد از برجام 3میلیارد 890میلیون دلار جذب کشور شده است، 133 طرح صنعتی داشتیم که 58طرح آن بهره برداری شده است و 75طرح در حال تکمیل برای بهره برداری است.

- زنجیری که روی پاهای اقتصاد ایران بود، مانع بود و امروز زنجیر نیست و باید حرکت کنیم، مانع اصلی برداشته شده روابط بانکی ما با دنیا برقرار شده و روز به روز این روابط گسترده تر می‌شود.

- غاصبی باغ ما را غصب کرده بود، غاصب را بیرون کردیم، درب باغ به روی مردم باز شده است، یک عده کودک به درب باغ آمده‌اند می‌گویند سیب و گلابی کجاست که ما میل کنیم، ما باغ را از دست غاصبان درآوردیم و درخت کاشته ایم و این باغ آماده باروری است و صبر برای باروری این باغ لازم نیست؟

- کسانی که فکر می‌کنند با حرف‌های نادرست خود ملت ایران را مایوس کنند در اشتباه و خطا به سر می‌برند.باید ادبیاتمان ادبیات امید، ادبیات انسجام، اتحاد و وحدت ملی باشد، نگذارید برخی گفتمان یاس و بدتر گفتمان فروپاشی مدیریت این ملت بزرگ را ترویج و تبلیغ کنند.

- مردم بزرگ ایران بدانید آدم دروغگو انقلابی نیست، آدم فحاش انقلابی نیست، آنها که از یاس می‌گویند با انقلاب اسلامی ایران رابطه‌ای ندارند.

- هرچه پیشرفت کردیم در سایه حمایت مردم بوده، رونق اقتصادی، خودکفایی کشاورزی و برجام، و رشد اقتصادی 5درصد که به آن خواهیم رسید، از مردم است. همه زندگی ما عشق به ملت ایران، عشق به انقلاب اسلامی، عشق به رهبر و امام راحلمان(ره) است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار