کد خبر: ۳۱۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶ 25 October 2016
یک مجلۀ آمریکایی نوشت: «بازها»ی کنگرۀ آمریکا بررسی گزینه‌های سخت‌گیرانه‌تر برای تعامل با بحران سوریه، از جمله پیشنهاد ترور بشار اسد را آغاز کرده‌اند.

فبه گزارش خبرگزاری دانشجو، ارین پالیسی با اشاره به تحول در مواضع جمهوری خواهان در قبال بحران سوریه، خاطرنشان کرد: این پیشنهاد غافلگیرانه پنجشنبۀ گذشته توسط یکی از اعضای تیم نمایندۀ جمهوری خواه در جلسۀ محرمانۀ کنگره که توسط شورای روابط بین الملل تنظیم شده بود، مطرح گردید.

سه تن از هفتاد و پنج شرکت کننده در این نشست در گفت و گو با مجلۀ آمریکایی، طرح این موضوع درجلسۀ مذکور را تأیید و خاطرنشان کردند که این سوال از فیلیپ گوردن مسئول سابق هماهنگی کاخ سفید در امور خاورمیانه پرسیده شده و او نیز این ایده را به دلیل غیرقانونی بودن و غیرمؤثر بودن رد کرده است.

یکی از این منابع به فارین پالیسی گفت: «اصل پاسخ گوردن در این امر خلاصه می شود که این مسأله برخلاف قانون است و تغییر زیادی در شرایط ایجاد نمی کند، زیرا منافع روسیه و ایران را در سوریه از بین نمی برد».

این مجله خاطرنشان می کند که پیشنهاد مذکور باعث تعجب حاضرین در نشست شد و در ادامه می نویسد: در سال 1976 بخشنامه ای توسط جرالد فورد رئیس جمهور وقت صادر شد که مشارکت مسئولان دولت آمریکا در طراحی عملیات ترور سیاسی را ممنوع کرد. این بخشنامه پس از افشای اطلاعات مربوط به دخالت آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) در طراحی ترور فیدل کاسترو رئیس جمهور کوبا صادر شد. از آن زمان همۀ رؤسای جمهور آمریکا به این بخشنامه متعهد بودند.

این مجله ضمن اظهار تردید دربارۀ پذیرفتن سیاست های جدیدی توسط رئیس جمهور جدید به نحوی که به ترور اسد منتهی شود، خاطرنشان کرد که وزارت خارجۀ آمریکا از 6 سال قبل تا کنون به دنبال راه حل های خصمانه تری برای پایان دادن به بحران سوریه بوده که عملیات نظامی برای تحت فشار گذاشتن دولت اسد و نیروهای روسیه با هدف پیش راندن فرایند انتقال سیاسی، از جمله آنها بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار