مأموران «اِف بی آی» در روزهای اخیر مسلمانان آمریکا را در خصوص ارتباط احتمالی با عناصر القاعده یا اطلاع از هرگونه طرح تروریستی مورد بازجویی قرار داده اند.
کد خبر: ۳۲۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 08 November 2016
مأموران «اِف بی آی» در روزهای اخیر مسلمانان آمریکا را در خصوص ارتباط احتمالی با عناصر القاعده یا اطلاع از هرگونه طرح تروریستی مورد بازجویی قرار داده اند.

به گزارش  مهر به نقل از راشاتودی، یک گروه فعال در حوزه حقوق مدنی اعلام کرد که «پلیس فدرال آمریکا»- اِف بی آی-  مسلمانان آمریکایی مقیم در هشت ایالت این کشور را در خصوص ارتباط احتمالی با عناصر القاعده یا اطلاع از هرگونه طرح تروریستی مورد بازجویی قرار داده اند.

مقامات «شورای روابط آمریکایی- اسلامی» که یک سازمان حقوق مدنی وابسته به مسلمانان مقیم آمریکا است، اعلام کرد که اواخر هفته گذشته مأموران اِف بی آی با مراجعه حضوری به درب منازل مسلمانان آمریکا در هشت ایالت کالیفرنیا، فلوریدا، کانزاس، میشیگان، اوکلاهما،‌ پنسیلوانیا، تگزاس و واشنگتن از آنان در خصوص هرگونه ارتباط احتمالی با عناصر کشته شده القاعده و یا اطلاع از هر طرح تروریستی علیه مردم آمریکا در داخل و یا خارج این کشور سئوالاتی پرسیدند.

«حسن شیبلی» مدیر اجرایی دفتر «شورای روابط آمریکایی- اسلامی» در ایالت فلوریدا اظهار داشت: «اقدامات اخیر اِف بی آی در جهت انجام تحقیقات گسترده از رهبران مسلمان آمریکا،‌ اقدامی اهانت بار و خلاف قانون اساسی است».

روند تحقیقات و بازجویی اِف بی آی از مسلمانان پس از آن آغاز شد که تعدادی از مقامات آمریکایی- که نخواستند نامشان فاش شود- به شبکه خبری «سی بی اِس» اعلام کردند که آژانس اطلاعاتی آمریکا به مجریان قانون در خصوص احتمال وقوع یک حمله تروریستی به رهبری القاعده در آستانه انتخابات هشتم نوامبر- بویژه در ایالات تگزاس، ویرجینیا و نیویورک- هشدار داده است.

لازم به ذکر است که اکثریت مسلمانان آمریکایی پرسش شونده، پاکستانی یا افغانی تبار بودند و هیچ کدام از آنها به فعالیت جنایی متهم نبوده و یا تحت بازجویی قرار نداشتند.

این در حالی است که دفاتر «شورای روابط آمریکایی- اسلامی» در سرتاسر آمریکا از طریق رسانه های اجتماعی به مسلمانان در خصوص انجام این مصاحبه ها و چگونگی استفاده از حقوق خود در صورت مراجعه حضوری اِف بی آی هشدار دادند. این سازمان اسلامی همچنین مسلمانان را تشویق کرد که در صورت مراجعه مأموران اِف بی آی،‌ با دفاتر این شورا تماس بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار