کد خبر: ۳۲۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 13 November 2016
ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن، علت فروپاشی روم باستان را با آن‌همه شوکت و جلال از زمانی می‌داند که مردم به جای سنا که محل برگزاری شورای ریش سفیدان بود به تماشای شمشیرزنی برده‌ها و کشتار گلادیاتورها در بزرگترین آمفی تئاتر رومیان یعنی کولوسئوم نشستند و روح بربریت بر خردورزی و عقلانیت غلبه یافت.
 
 این روزهای آمریکا و طغیان مردم این کشور علیه وضع موجود که با رای به ترامپ رقم خورد بیش و پیش از هرچیز نشانه‌ای از فروپاشی سیاست به سبک آمریکایی است که صاحب کازینوهای بزرگ آمریکا را با آن مواضع افراطی و احساسی، برصدر می‌نشاند و حاکمیت جاهلیت مدرن را تجسم عینی می‌بخشد.
 
 لحن و گفتمان کابوی آمریکایی بالاخره باعث ربودن گوی سبقت نسبت به رقیب شد تا علیرغم انتظار و گمانه‌زنی‌های بسیاری از تحلیلگران، کرسی داغ ریاست جمهوری آمریکا به او برسد درحالیکه اگر اوباما که با شعار تغییر بزرگ به مصدر قدرت رسید می‌توانست اندکی از زیر یوغ اربابان و پدرخوانده‌های صهیونیستی بیرون آمده و به مردم نزدیک‌تر شود شاید امروز محبوب‌تر بود و حمایتش از نامزد هم‌پیمانش هیلاری می‌توانست باعث پیشی گرفتن رای خانم کلینتون شود که نشد!

اما ترامپ گرچه از آغاز برخی تهدیدهای نخ نما و کلام هتاکانه اش موجب ترس برخی بزدلان گردید و آتش به جانشان انداخته است اما همگان می‌دانند که دوران این قلدرمآبی‌ها گذشته و جهان گسسته از مرزهای زمانی و مکانی امروز به سرعت به سمت دانایی و آگاهی عمومی و عطش عدالت شتابان است.

و اما سخنی با ترامپ! اولا اینکه ادبیات انشایی و شعاری ایام انتخابات به سر رسیده و بهتر آن است که نصایح عقلای قوم را شنیده و نیز ثمره آتش افروزی‌های هم صنفانش را به دقت بنگرد و سپس تصمیم بگیرد.

نکته دوم اینکه اگر به خدای قادر مطلق هم اعتقاد حقیقی ندارد لااقل به ژوزف نای ایمان بیاورد که قدرت نرم امروز تسلط بر افکار عمومی جهان است و دیگر امروز غولهای رسانه ای دیروز جهان که همگی در سیطره صهیونیستها بودند آن هیمنه و هیبت پیشین را ندارند و ویکی لیکس می تواند به سهولت از یکی بودن پشت پرده ستاد انتخاباتی او و رقیب بزک کرده اش نقاب بردارد و نقش دلارهای نفتی عربستان و قطر را در رسانه های اجتماعی بر ملا کند.

و لذا برای باز شدن و شاید شستشوی چشمان کبرآلود جناب ترامپ، حکیمی حاذق، می بایست تماشای اجتماع عظیم اربعین را نسخه و توصیه کند تا که شاید ذره ای به خودش بیاید و ببیند که خون به ناحق ریخته شده سیدالشهدا(ع) پس از قرنها هنوز و همچنان نیز خون دهها میلیون آزاده مسلمان را به جوش آورده و همه در جاذبه مغناطیس حسینی به سوی امام گام می نهند و وای اگر بر حرمله های زمان به خروش آیند.
 
اینک ترامپ، تجسم عینی حاکمیت لیبرال سرمایه‌داری غرب است با آن‌همه هیاهو و هیمنه سنگینی که سال‌ها بر سر جهانیان داشت و سرنوشت امروز آمریکا نیز با صدرنشینی ترامپ، آخرین خط مثنوی استکباری شیطان بزرگ است تا به فرجام روم باستان دچار شود.
 
امروز جهانیان، تقابل اسلام آمریکائی با اسلام ناب محمدی(ص) را در زیر یک آسمان در عراق شاهدند که چگونه در سرزمینی که نسخه مخدوش و غیرانسانی اسلام را با جلوه‌ای از جاهلیت مدرن در هیبت «داعش» عرضه کردند، راهپیمایی عظیم اربعین شکل می‌گیرد و شور و شیدائی عاشورائیان، مدینه فاضله‌ای شکوهمند را در قطعه‌ای از بهشت به سوی کربلا، رقم می‌زند.
 
به هرحال انگار این روزها زمین با شیب بیشتری به سوی ظهور منجی در حرکت است درحالیکه ابهت اهریمن حتی از درون خودش شکسته و ننگ ظلمت پیش چشم جهانیان، عیان و عریان است و مگر نه اینکه فجر صادق هنگامى فرا می‌رسد که شب کامل شده باشد؟ و الیس الصبح بقریب
 
مجتبی محمودی مهماندوست / تابناک رضوی 
 
ترامپ! اجتماع اربعین را تماشا کند / شیب ظهور بیشتر شده است! 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار