کد خبر: ۳۳۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 22 November 2016
     در تاریخ شنیده و خوانده ایم هنگامی که حضرت محمد(ص)، می خواستند تا دعوی به حق کنند ، چگونه کفار و مشرکین از این دعوت به وحشت افتادند و مردم عوام را تحریک کردند تا بر سر و روی حضرت سنگ بزنند و سرو صدا کنند تا ایشان نتوانند مطالب بر حقشان را بیان کنند؛ و یا حضرت علی -علیه السلام- وامام حسن و امام حسین -علیهماالسلام- وقتی می خواستند تا سخنرانی بکنند و سخنان حق را بیان کنند، چگونه مخالفین آنان سروصدا می کردند و نمی گذاشتند تا فرمایشات شان به گوش مردم برسد و یا در همین سریال مختار دیدید که وقتی وی میخواست به لشگر مصعب بن زبیر سخن بگوید، سریع فرماندهان از ترس سخنان بر حق وی که ممکن بود بر لشگر مصعب تأثیر گذاشته و از مصعب روی برگردان شوند، سریع فرمان دادند تا با داد و بیداد عده ای اندک، صدای مختار به گوش انسانهایی که ممکن بود با شنیدن سخن حق به وی بگروند جلوگیری کردند.
 اینک باید نحوه برخورد آقایانی که جلوی سخنرانی فرزند شهید مطهری را می گیرند دید و از خود سوال کرد که چرا می ترسند وی لب به سخن بگشاید؟ چرا جلوی سخنرانی فرزند اولین شهید روحانی بعد از انقلاب را میگیرند؟ شهیدی که امام خمینی (ره) ، وی را پاره تن خود نامید. 
 علی مطهری یا حرف حق می زند یا ناحق . اگر حق است که خوب، حق است و باید شنید و گوش داد و اگر ناحق هست خوب مردم خود تشخیص خواهند داد و نخواهند پذیرفت.
     مگر قرار بر این نبود در نظام جمهوری اسلامی حتی به کمونیست ها هم امکان سخن گفتن و ابراز عقیده داده شود؟ چه برسد به افرادی مانند سید حسن خمینی ، علی مطهری و سید محمد خاتمی و فرزندان شهید بهشتی و ...  اکنون به جایی رسیده ایم که در صدا و سیما از پخش سخنرانی های یادگاران امام خمینی(ره) و یا از انتشار سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام این کشور جلوگیری می شود. 
نکته جالب و تاسف بارتر داستان اینجاست که برخی ها که خودشان را ذوب در ولایت می دانند ، با به سخره گرفتن محکومیت لغو سخنرانی ها و با بیان اینکه مگر مشکلات کشور لغو سخنرانی مثلا علی مطهری هست و مشکلات دیگر نداریم ، مثلا میخواهند این امور اتفاقات را نادیده و حقیر بشمارند ولی نمی دانند که با این امور برخوردهای بی تدبیرانه، باعث کاهش اعتماد عمومی به حکومت و حاکمیت می شوند.
 ایران و انقلاب اسلامی ایران به کجا رسیده است؟ چرا باید افرادی که تندرو هستند بتوانند صدایشان را از تریبونهای مختلف بلند کنند و حرف بزنند ولی افرادی که جزو عقلای قوم محسوب می شوند نتوانند حتی اظهار نظر کنند؟... ایران اسلامی فقط با عمل کردن به تئوری گفتمان وحدت و وفاق می تواند به رشد و تعالی خود ادامه دهد و اگر خطر تفرقه و اختلاف بین آقایان اینچنین ادامه یابد باید از خیلی از مسایل و اتفاقات ترسید. 

فراموش نکنیم که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نیز، بارها از برهم زدن سخنرانی ها و اینکه افراد را به بهانه مخالفت با ما  نگذاریم  سخن بگویند، برهذر داشته اند و این یعنی اینکه اگر کسی از سخنرانی افراد جلوگیری نماید حتما مخالف منویات معظم له حرکت می نماید. 
این یک هشدار است برای اهل خرد، شاید که بیاندیشند و ایمان بیاورند.    
حمید منصورفر-دکترای مدیریت استراتژیک -مدیرمسئول تابناک آذربایجان غربی                                                                                                                                                                       @tabnakazargharbi_ir
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار