بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «هشدار تاریخی امام(ره) به ائمه جمعه»، «تعداد شهدای مدافع حرم از 1000 شهید فراتر رفت»، «روحانی به دنبال بستن کدام روزنامه بود؟»، «هزینه حفاظت از ترامپ و خانواده‌اش روزانه چقدر است؟»... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۳۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷ 22 November 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

هشدار تاریخی امام(ره) به ائمه جمعه

امام خمینی در پیامی به ائمه جمعه هشدار داده بودند که « بعضى ائمه جمعه با دخالت‌هاى بى‏ مورد، اسباب این مى ‏شوند که مردم از آنها کنار بگیرند». به گزارش پايگاه اطلاع رساني آيت الله هاشمي رفسنجاني، امام خميني در هشداري به ائمه جمعه فرموده بودند: «بعضى ائمه جمعه با دخالت‌هاى بى‏ مورد، اسباب این مى ‏شوند که مردم از آنها کنار بگیرند. اگر مردم از روحانیون کنار بگیرند، روحانیون شکست می خورند و اگر روحانیون شکست بخورند، جمهورى اسلامى شکست مى‏ خورد. این مطلب را بارها گفته‏ ام که روحانیون باید وضعى ارشادى داشته باشند، نه اینکه بخواهند حکومت کنند.»

 

قاضی‌پور: به روسیه نمی‌توان اعتماد کرد

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 2 آذر) در صحن علنی مجلس و در مخالفت با لایحه موافقت‌نامه میان دولت‌های ایران و روسیه در زمینه همکاری در امور گمرکی، گفت: روسیه کشوری نیست که بتوانیم همیشه به آن اعتماد داشته باشیم.وی با اشاره به زیان ترکیه از مبادلات با روسیه، خاطرنشان کرد: ما نگران سرمایه و اموال ایرانیان پس از اجرای این موافقت‌نامه هستیم.علیرضا قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه نیز در موافقت با این لایحه آن را موجب شفافیت در قوانین گمرکی، جلوگیری از تخلفات و تشریفات زاید و تسهیل کارهای تجار و جلوگیری از فرار حقوق گمرکی خواند و گفت: در شرایط تحریم‌ها روسیه به سمت ما آمد و برای ما مسیر سبز درست کرد تا با بسیاری از کشورها ارتباط داشته باشیم. وی به تخفیف‌های تعرفه‌ای روسیه برای تجار ایرانی اشاره کرد و با یادآوری حمایت روسیه از ایران در اجلاس اوراسیا، بیان داشت: امروز روسیه در عرصه‌های بین‌المللی هم برای ایران و هم برای خاورمیانه مثمر ثمر است.نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی موافقت‌نامه میان ایران و روسیه جهت همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی را دارای پیامدهای مثبت سیاسی و تجاری برشمرد.

 

تعداد شهدای مدافع حرم از 1000 شهید فراتر رفت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اکنون تعداد شهدای مدافع حرم در کشورمان از یک هزار شهید فراتر رفته است که ما مدیون همه آنها هستیم.

 

نماینده مشهد خواستار عذرخواهی مطهری شد

نماینده مشهد در مجلس در نامه‌ای به نماینده مردم تهران در مجلس خواستار عذرخواهی وی از آیت‌الله علم‌الهدی شد.علی شیران خراسانی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به علی مطهری نماینده مردم تهران و نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: عدم رعایت قانون آثار زیان‌باری دارد و قانون ما که برگرفته از دین اسلام است، اجازه نمی‌دهد بدون دلیل رفتار و گفتاری را به کسی نسبت دهیم

 

مشکل امروز جامعه «کم دینی» است نه مشکلات اقتصادی!

اراکی ادامه داد: آنچه منشأ عقب ماندگی ماست اسلام نیست بلکه «بی اسلامی» ماست. هرجا به اسلام عمل کردیم موفق بودیم. مشکل امروز جامعه «کم دینی» است نه مشکلات اقتصادی. اگر این مساله را حل کنیم اقتصادمان بارور می‌شود.عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز جامعه ما اعلام ایمان کرده است ولی متاسفانه کمبود عمل داریم و باید این کمبود را جبران کنیم.دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به راهپیمایی ایام اربعین، تاکید کرد: مردم در این راهپیمایی و راهپیمایی های انقلابی نشان می‌دهند که دلشان با پیامبر(ص) و خاندان اهل بیت است و نشان می‌دهند به بیعت خود با خاندان نبوت و امامت پایدار هستند.

 

نظر وزیر کشور درباره «حاکم خود خوانده مشهد»

وزیر کشور در نشست خبری خود که صبح امروز در پاسخ به این سوال که چرا سخنرانی های احمدی‌نژاد با وجود پرونده هایی که دارد براحتی برگزار می‌شود، اما فرزند شهید مطهری نمی‌تواندسخنرانی کند و علت رفتارهای فراقانونی در استان خراسان رضوی با حاکم خود خوانده آن چیست، گفت: این بحث حاکم خودخوانده درست نیست حفظ ادب برای ما واحب است.آقای علم الهدی نماینده ولی فقیه هستند و ممکن است ایده های دیگری داشته باشند و باید احترام این افراد که مورد تایید رهبری هستند حفظ شود. متاسفانه مسائل تندی علیه فرد مومنی که دیگاه متفاوتی دارد مطرح می‌شود. این درست نیست و نباید این قضاوت ها در جامعه مطرح شود. وی ادامه داد: اینکه برای احمدی نژاد امنیت وجود دارد، برای ما نفس امنیت مطرح است. درباره سخنرانی ایشان به وی تذکر داده شده است که باید به ما اطلاع بدهید و امنیت شما با ما است اما احمدی نژاد گفته امنیت جاهایی که می‌رویم با خودمان است و خودم تامین می‌کنیم.ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

مهلت 10 روزه استقلال به صداوسیما برای برخورد با مجری معروف

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: به صدا و سیما مهلت ۱۰روزه می‌دهیم تا با علی ضیا برخورد کند. محسن بزرگی درباره اظهارات علی ضیا در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: این شخص که نام او را نمی‌برم، یک‌بار مورد ترحم و عفو پرویز مظلومی سرمربی وقت استقلال قرار گرفت تا درس عبرتی برای او شود. وقتی فردی با پول و امکانات نظام چهره می‌شود، نباید علایق شخصی‌اش را در رسانه‌ ملی مطرح کند. او باید تبدیل به نماینده رسانه شده و حرفی بزند که ملت از او راضی باشند. وی افزود: پیش از این خبرنگاری در مورد شایعات بازی استقلال و صبای قم سؤال پرسید که پاسخ دادیم و گفتیم از این حرف‌ها زیاد می‌زنند و پوچ و توخالی است، اما اگر مقام رسمی و مرجع رسمی این حرف را تکرار کند، قطعاً بدانید برخورد خواهیم کرد. قرار نیست از فضای مجازی نطفه بیهوده و پوچ بسازند و بعد به رسانه ملی کشیده شود، آن هم مجری رسانه ملی که مشخص است علایق شخصی‌اش چیست و بخواهد نیشخندهای خاص خودش را بزند و سعی کند شایعه را واقعی جلوه بدهد، اینها ابتدا برای رسانه ملی ضرر دارد، به‌خاطر اینکه باعث ریزش مخاطب می‌شود.تسنیم این خبر را منتشر کرد.

اقدام عجیب یک امام جمعه اهل سنت

رجانیوز نوشت: ین روزها شاهد حضور عاشقانه اهل سنت بخش های متعددی از کشورمان در مراسم اربعین و زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام و نیز زیارت قبر جناب ابوحنیفه و عبدالقادر گیلانی بوده ایم. همراهی اهل سنت با شیعیان در ابراز ارادت به سید و سالار شهیدان بهشت خود، پاسخی عملی به افراطیون شیعه و سنی است. برخی افراطیون شیعه قصد دارند تا با ایجاد توهم دشمنی اهل سنت با اهل بیت نبی علیهم السلام بین مسلمین اختلاف بیفکنند و وهابیون نیز قصد دارند تا با بزرگنمایی افراطیون شیعه، رابطه حسنه میان شیعه و سنی را حذف نمایند که کاروان های اهل سنت در اربعین پاسخی عملی به هردوی این جریانات افراطی و دست نشانده بود. متاسفانه در پی این اقدام وحدت بخش، مولوی گرگیج امام جمعه اهل سنت در شهر آزادشهر، اعضای سنی این کاروان ها را متهم به نشناختن مذهب شان یا دست کشیدن از عقیده شان نموده است! ایشان پیش از این نیز تلاش کرده بود تا قرائت خود از دین را به همه اهل سنت ایران و جهان تسری دهد از همین رو بر آن شدیم تا در این مجال، به تبیین مختصر مساله بپردازیم تا معلوم شود که آیا چنانچه جناب گرگیج می فرمایند اعتقاد همه اهل سنت است یا بخشی از آنان؟

 

دیدار شريعتمدارى و عرب‌سرخى پس از سال‌ها

فيض الله عرب سرخى و حسين شريعتمدارى پس از سالها ديشب در منزل مرحوم شايانفر با يكديگر ديدار و گفتگو كردند.

 

رسیدگی به شکایت برادر روحانی و برادر جهانگیری

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: شکایت برادران رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری از دو نفر از نمایندگان مجلس در این هیات در حال بررسی است. محمد جواد جمالی افزود: شکایت آقای مهدی جهانگیری برادر آقای اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری از برخی از نمایندگان به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان رسیده است، مهدی جهانگیری در این شکایت بیان کرده که برخی از نمایندگان در مسائل اقتصادی علیه وی مصاحبه هایی داشته اند و خواستار رسیدگی به این موضوع شده است.

این نماینده مجلس همچنین به شکایت حسین فریدون برادر رییس جمهوری و دستیار ویژه رییس جمهوری از دو نفر از نمایندگان اشاره کرد و گفت: تقریبا این شکایت ها مانند هم است. در هر دو شکایت این افراد بیان کرده اند که برخی نمایندگان در مصاحبه هایی که داشته اند به ما تهمت رانت اقتصادی زده اند.ایرنا این خبر را منتشرکرد.

 

منافقین پشت صحنه سخنرانی علی مطهری بوده‌اند؟

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 2 آذر)‌ در تذکری شفاهی با اشاره به سخنان علی لاریجانی رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود درباره لغو سخنرانی علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس در روز اربعین در شهر مشهد، از عدم رعایت بی‌طرفی توسط رئیس مجلس در شرایطی که ده‌ها مورد از سخنرانی‌های نمایندگان دیگر در دانشگاه‌ها لغو شده است، انتقاد کرد. حاجی‌دلیگانی با ذکر این نکته که مشکلات فراوانی در کشور داریم، گفت:‌ اخباری که به دست ما می‌رسد حاکی از این است که جریان خاصی پشت موضوع سخنرانی علی مطهری در روز اربعین در مشهد قرار داشته است که مربوط به جریانات سیاسی هم نیست. وی ادامه داد:‌ باید بررسی شود که آیا عناصر نفاق پشت این موضوع بوده‌اند که این میتینگ را به این صورت برگزار کنند؟ رجا نیوز این خبر را منتشر کرد.

 

روحانی به دنبال بستن کدام روزنامه بود؟

نسیم آنلاین با روایت گزارشی از اظهارت رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات و سپس پاسخ آیت‌الله آملی لاریجانی به او در گزارشی می‌نویسد: بر اساس اطلاعات بدست امده، روزنامه ای که حسن روحانی به دنبال توقیف آن بوده است؛ روزنامه "وطن امروز" به صاحب امتیازی مهرداد بذرپاش است. روزنامه ای که در دایره منتقدان سفت و سخت دولت یازدهم قرار دارد و از همین رو هم بارها و با شکایت دولت و مجموعه های منتسب به آن، راهی دادگاه شده است. یافته های خبرنگار «نسیم آنلاین» نشان می دهد در این راستا و برای توقیف "وطن امروز" فشارهای زیادی نیز به قوه قضائیه وارد شده بود چنانکه اظهارات چندی قبل جعفری دولت ابادی، دادستان تهران درباره اراده دادستانی برای پیگیری پرونده های مربوط به روزنامه وطن امروز را هم می توان در همین راستا ارزیابی کرد. دادستان تهران یکشنبه دوم آبان ماه و در شانزدهمین جلسه دادسرای عمومی و انقلاب تهران در موضوع زندان‌ها، در مورد سیاست دادستانی در رسیدگی به جرایم مطبوعاتی گفت: برخی از پرونده‌هایی که در دادستانی تهران و دادسرای فرهنگ و رسانه تحت رسیدگی است، صرف نظر از این‌که مربوط به مقامات دولت سابق باشد و یا دولت فعلی، بر اساس وظیفه مدعی‌العموم در تعقیب جرایم عمومی تشکیل شده است. جعفری به عنوان مثال، به پرونده‌ی اتهامی روزنامه وطن امروز اشاره کرد و با اعلام این‌که اخیراً برای مدیر مسوول این روزنامه کیفرخواست صادر شده است، اظهار داشت: دادستانی تفاوتی میان جناح‌ها و جریان‌های سیاسی نمی‌گذارد و اگر دادستانی جناحی عمل کند، موفق نخواهد شد، لذا ارتکاب جرایم مطبوعاتی از سوی هر کسی باشد، باید در چهارچوب صلاحیت‌ها و قوانین مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

مجلس قانون جلوگیری از اخلال در مراسم ها و سخنرانی ها را طراحی کرد

جماران، محمدرضا عارف روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: ما به جدیت موضوع لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد را در مجلس پیگیری می کنیم، در این راستا فراکسیون امید مجلس جلسه فوق العاده برگزار کرد و تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد. رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین بنا شده است که ما سوالاتی را در موضوع لغو سخنرانی ها از سه وزیر اطلاعات، کشور و دادگستری در مجلس داشته باشیم و متناسب با پاسخ هایی که این افراد می دهند تصمیم گیری خواهیم کرد.

عارف با اشاره به این که دو طرح در فراکسیون امید در حال آماده شدن است، گفت: طرح اول در موضوع آقای مطهری است که همکاران در کمیسیون در حال کار کردن در این زمینه هستند. تا فردا این طرح نهایی می شود و به امضا می رسد. وی افزود: بر اساس این طرح ، باید جلوی اخلال در مراسم ها گرفته شود و ابهامی که بعضا وجود دارد به خصوص در مورد وظایف قانونی نهادهایی که باید نظم و مقررات را رعایت کنند، رفع شود. عارف یادآور شد: ان شا الله با تهیه این طرح، از این گونه اقدامات جلوگیری شود زیرا امروز کشور نیاز به آرامش دارد از سویی نماینده حق قانونی اش است که در هر زمینه اظهار نظر کند. آزادی جزو شاه بیت های قانون اساسی ماست .در این راستا از طریق پیگیری، نظارت و اگر نیاز به اصلاح قانون یا قانون جدید باشد اقداماتی را انجام خواهیم داد. جماران این خبر را منتشر کرد.

 


حذف شعار «مرگ بر آمریکا» از سال ۶۲ کلید خورد

عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: در ماجرای مک فارلین، یک دیدگاه در تهران و یکی در واشنگتن وجود داشت و صاحبان این دو دیدگاه تلاش می‌کردند همدیگر را دریابند. مک فارلین این اطمینان‌ها را کسب کرد که جناحی در داخل کشور آغوشی باز برای او گشوده است اما در عین حال «او» همه کشور نیست و یک جریان و جناح است. ماجرای مک فارلین به دلیل خودمحوری هاشمی یک تهدید بود که با هدایت امام (ره) تبدیل به فرصت مناسب شد. نظر حضرت امام (ره) این بود که جنگ با سقوط بغداد پایان پیدا کند اما آقای هاشمی معتقد بود جنگ باید از طریق سیاسی و مذاکره با افراد به اتمام رسد. هاشمی بحث‌هایی را مطرح می‌کند که باید بعضی شعارها مانند «مرگ بر آمریکا» حذف شود و این یک نوع تعدیل مواضع نسبت به آمریکاست، این موضوع برای اولین بار در سال ۶۲ مطرح می‌شود. در سال ۶۳ پررنگ شده و در ۶۴ بسیار عیان‌تر می‌شود. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

لغو سخنرانی مطهری پای پورمحمدی را به مجلس باز می‌کند؟

طرح سوال از وزیر دادگستری با موضوع دلیل لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس تاکنون ازسوی 28 نماینده امضا شده است. مصطفی کواکبیان، احمد مازنی، سهیلا جلودارزاده، محمدرضا تابش و فریده اولاد قباد از جمله امضاکنندگان این طرح هستند. هیچ کدام از نمایندگان مشهد این سوال را امضا نکرده اند و از نمایندگان استان خراسان رضوی تنها امضای جلیل رحیمی نماینده تربت جام پای این سوال به چشم می خورد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

جامعه روحانیت از روحانی، هاشمی، امامی و ناطق نوری مایوس است

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در رابطه با اظهاراتی که پیرامون حمایت اصولگرایان از حسن روحانی در انتخابات آتی مطرح شده بود، گفت:‌ ما تصمیمی بر اینکه از روحانی حمایت کنیم، نداریم و نظر اصولگرایان اصلاً روحانی نیست و اینکه بنده نظری داشته باشم دلیل نمی‌شود نظر شخصی‌ام را بیان کنم. آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: بنده این موضوع را به آقای مصباحی مقدم گفتم و وی بیان کرد که نظر شخصی‌ام را گفتم و به ایشان گفتم که چون به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز هستید، صحبت‌های شما فرض بر این است که نظر جامعه روحانیت است، پس نظر شخصی‌تان را بیان نکنید و نظر جامعه روحانیت را بگویید. ممکن است در جبهه اصولگرایان کسانی باشد که از روحانی حمایت کنند، اما اکثریت نظری غیر از روحانی دارند. وی ادامه داد: آقایان روحانی، هاشمی، امامی و ناطق نوری کسانی هستند که جزو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز هستند، اما از زمان آیت‌الله مهدوی‌کنی دیگر در جمع جامعه روحانیت حضور نیافتند، نه‌اینکه به خاطر فوت ایشان نیامدند، از سال‌ها قبل هم حضور نداشتند و جامعه روحانیت دیگر از آمدن آنها در جمع مأیوس شده است. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در ادامه افزود: بنده نظری دارم و آن را بیان می‌کنم و می‌گویم اگر اشتباه است من را قانع کنید و انجام ندهید و اگرهم حرف من را قبول می‌کنید، پس به آن عمل کنید. روحانی می‌داند که اصولگرایان نظر مثبتی به وی ندارند؛ روحانی از اول همراه هاشمی بود. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

شکایت کمیسیون اصل نود از دادستانی مشهد

پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با انتقاد از لغو سخنرانی مجوزدار مطهری به‌دستور دادستان مشهد گفت: این اقدام نوعی قانون‌شکنی است و درصورتی که به کمیسیون اصل نود شکایتی در این رابطه واصل شود، حتماً به آن رسیدگی خواهیم کرد و در غیر این‌صورت قطعاً از دادستان مشهد شکایت خواهیم کرد. هنگامی که مجوزی از سوی شورای تامین استان خراسان رضوی صادر می‌شود، چگونه دادستان مشهد می‌تواند به این راحتی این حکم را زیرپا بگذارد. این درحالی است که امنیت استان برعهده شورای تامین است و این شورا نیز باید در قبال لغو این سخنرانی پاسخگو باشد. نمایندگان مجلس بنابر نص صریح قانون اساسی اجازه اظهارنظر درباره تمامی مسائل داخلی و خارجی را دارند. متاسفانه مدتی است شاهد وضعیتی نگران‌کننده در استان خراسان رضوی هستیم و این شائبه که در این استان سوای دیگر نقاط کشور تصمیم‌گیری می‌شود، تقویت شده است و این مسئله به نفع تمامیت ارضی و سیاسی و جمهوریت نظام نخواهد بود. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

جنگ شدید قبیله‌ای در لیبی به خاطر یک میمون!

یک مسئول پزشکی در لیبی اعلام کرد که طی درگیری‌ها میان گروه‌های قبیله‌ای که چهار روز است در شهر سبها در جنوب غرب لیبی ادامه دارد، دست کم ۱۶ تن کشته شده و ۵۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. ساکنان و گزارش‌های محلی اعلام کرده‌اند که درگیری‌ها میان دو قبیله پس از آن صورت گرفت که یک میمون یک صاحب مغازه‌ای از قبیله القذاذفه به گروهی از دانش‌آموزان دختر در هنگام عبور آنها از کنار این مغازه حمله کرد. یکی از ساکنان اعلام کرد که میمون روسری‌های دختران را درآورد که این مساله مردان قبیله اولاد سلیمان را واداشت تا سه تن از اعضای قبیله القذاذفه و میمون را بکشند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

هزینه حفاظت از ترامپ و خانواده‌اش روزانه چقدر است؟

«جان میلر»، دستیار کمیسر اطلاعات و مبارزه با تروریسم اداره پلیس نیویورک، اظهار کرد وظیفه حفاظت از ترامپ و اعضای خانواده اش، که همگی در نیویورک زندگی می کنند، بر عهده پلیس این شهر است. انجام این وظیفه روزانه یک میلیون دلار هزینه خواهد داشت که شامل ارائه خدمات حفاظت مخفیانه نیز خواهد بود.جام این خبر را منتشر کرده است.

 

تصمیم جدید مجلس برای ممنوعیت واردات از آمریکا

محمد جواد جمالی نماینده فسا در گفتگو با خبرنگار مهر از تهیه طرحی با امضاء ۱۷۰ نماینده برای الزام دولت برای اقدام متقابل در خصوص بدعهدی های آمریکا خبر داد.عضو کمیسیون امنیت ملی اظهارداشت: با توجه به عهدشکنی های اخیر آمریکا و تمدید ۱۰ ساله تحریم ها علیه ایران، عدم صدور مجوز فروش هواپیما به ایران، این طرح از سوی نمایندگان تهیه شده است.حشمت الله فلاحت پیشه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این طرح جدید مجلس به صورت دو فوریت ارائه خواهد شد، گفت: در این طرح قصد داریم واردات محصولات دامی و کشاورزی از آمریکا را در راستای اقدام متقابل ممنوع کنیم.

 

شرایط عجیب در قرارداد برانکو با پرسپولیس

مسئولان باشگاه پرسپولیس قرارداد برانکو را طوری تنظیم کرده‌اند که در صورت برکناری آن ها، این مربی اجازه فسخ قرارداد با باشگاه پرسپولیس را پیدا خواهد کرد. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

 

دفاع عجیب عضو ایرانی AFC از انتخاب نامزدهای برتر سال آسیا

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است هیچ اجحافی در انتخاب کاندیدای برترین‌های سال آسیا در قبال ایران صورت نگرفته و تمام نامزدها بر اساس معیارها و مکانیزم دقیقی معرفی شده‌اند.به گزارش ایسنا، علی تارقلی‌زاده یکی از اعضای ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیاست که حدود ۱۰ سال سابقه حضور در AFC را در کارنامه دارد و در حال حاضر رئیس دپارتمان فوتسال آسیاست.

 

دفاع جانانه هاشمی از نقش بسیج در کشور

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار پزشکان و مسئولان عضو طرح یکصد مطب همکار بیماران دیابتی، مشارکت در حل مشکلات واقعی مردم را برای هر انسانی شیرین دانست و با اشاره به اجرای این طرح، گفت: خدمتی ماندگار را با هزینه‌ی کم در جامعه فراگیر می‌کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به اعتراف دوست و دشمن آن چه که انقلاب اسلامی را از کوران اتفاقات شوم مانند شورش‌ها، ترورها، تجزیه‌طلبی‌ها و مهمتر از همه جنگ عبور داد و پیروز کرد، بسیج مردمی بود و امروز هم بسیج پایه‌ امنیت کشور است.

 

انتقاد شدید کریمی قدوسی از مطهری

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دستگاه قضا باید براساس خواسته مدعی‌العموم موضوع اهانت علی مطهری به آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی را پیگیری کند.جواد کریمی‌قدوسی اظهار داشت: در طول این هشت سال که با علی مطهری هم‌نشینی داشته‌ام افراد زیادی با ایشان با ملاطفت صحبت کرده و بدون غرض نصیحت‌های را به وی عرضه کرده‌اند اما اثری نداشته و ایشان با استفاده از نام پدر خود اقداماتی را انجام می‌دهد که در شأن نام شهید مطهری نیست.نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه علی مطهری تنها با استفاده از نام پدر خود توانسته جایگاه خوبی را در میان مردم به دست آورد، خاطرنشان کرد: ایشان اطلاعات کارشناسی ندارد و اکنون نیز حرکت‌هایی نفاق برانگیز را انجام داده است.کریمی قدوسی ادامه داد: متأسفانه علی مطهری دارای ویژگی‌هایی از نظر اخلاقی بوده و ساده‌لوحی عجیبی دارد که مورد توجه جریان نفاق قرار گرفته و ظرفیتی در وی دیده شده که این جریان برای رسیدن به مقاصد شوم خود از آن علیه دین استفاده می‌کند و سخنرانی که برای وی ترتیب داده شده بود نیز توسط هسته مرکزی نفاق بوده است.وی تأکید کرد: بیان الفاظ رکیک و بدون محتوا نسبت به نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی هیج توجیهی نمی‌تواند داشته باشد.عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: به بیان دیگر دستگاه قضا باید براساس خواسته مدعی‌العموم موضوع اهانت علی مطهری به آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی را پیگیری کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
مردم علی مطهری را بهترین نماینده می دانند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار