مسوول کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه گفت: دانش آموزان این استان عضو باشگاه هواداران دریاچه ارومیه می شوند.
کد خبر: ۳۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 10 May 2015

روز یکشنبه در نشست با معاونان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: با توجه به ارتباط طیف گسترده جامعه با دانش آموزان، عضوگیری باشگاه هواداران از این افراد با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی و رساندن پیام های ستاد احیای دریاچه ارومیه به تمام اقشار اجتماعی به اجرا در می آید.

وی سازمان دانش آموزی را بهترین سازمان برای عضو گیری باشگاه هواداران دریاچه ارومیه عنوان کرد و ادامه داد: این سازمان ساختار بسیار مطلوبی دارد و از این ظرفیت می توان برای پیشبرد اهداف فرهنگی احیای دریاچه ارومیه استفاده کرد.

سعد آبادی همچنین پایگاههای تابستانه آموزش و پرورش را یکی ازبهترین فرصت ها برای ترویج مطالبات فرهنگی ستاد احیای دریاچه ارومیه از مردم عنوان کرد و گفت: فصل تابستان با توجه به تعطیلی مدارس بهترین فرصت برای برگزاری دوره های ضمن خدمت معلمان با هدف احیای دریاچه ارومیه نیز به شمار می رود.

وی همچنین از مسوولان آموزش و پرورش آذربایجان غربی خواست در اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و هنری برای دانش آموزان در طول سال تحصیلی، ستاد احیای دریاچه ارومیه را یاری کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه 570 هزار دانش آموز در آذربایجان غربی تحصیل می کنند، اضافه کرد: مطالبات برنامه ای و فرهنگی از آموزش و پرورش باید با اعتبار معلوم، مشخص شود تا بتوانیم برنامه ریزی بهتری برای رسیدن به اهداف در استفاده از ظرفیت دانش آموزی استان در خصوص احیای دریاچه ارومیه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه 20 هزار معلم مشغول به کاراست، اظهار کرد: باید در فصل تابستان برای برگزاری دوره های ضمن خدمت با هدف انتقال پیام های فرهنگی احیای دریاچه ارومیه برای این معلمان وارد عمل شد.

دریاچه ارومیه در 18 سال گذشته با مشکل جدی کم آبی روبرو بوده ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، فعالیت های احیای دریاچه ارومیه وارد فاز جدی خود شد .

در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید، برنامه های فرهنگی و اجتماعی با هدف استفاده از ظرفیت اقشار مختلف در راستای فرهنگ سازی لازم در حوزه استفاده از آب برای احیای دریاچه ارومیه طرح ریزی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار