مهاباد؛
چاقی و کم تحرکی عامل اصلی کبد چرب است.
کد خبر: ۳۳۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 27 November 2016


به گزارش تابناک آذربایجان غربی ؛یکی از فعالیت‌های مهم کبد، ذخیره‌سازی و سوخت و ساز چربی‌ها در بدن است کبد طبیعی حاوی حدود پنج گرم چربی در 100 گرم وزن خود می‌باشد. هر گاه مقدار چربی بیش از پنج درصد وزن آن افزایش یابد به این حالت «کبد چرب» گفته می‌شود.

دکتر میرکی متخصص بیماری های داخلی گفت: کبد یکی از مهم ترین اعضای بدن است و منظور از کبد چرب رسوب چربی بخصوص از نوع چربی خنثی همانند تری گلیسیرید در کبد است که اگر در رابطه با مصرف الکل نباشد به آن کبد چرب غیر الکلی گفته می شود.

وی  اظهار داشت: زندگی شهر نشینی ، چاقی، بی تحرکی، بیماری قلبی عروقی و افزایش فشار خون ترک مصرف مشروبات الکلی، کنترل بیماری دیابت، کاهش چربی‌های خون و تغییر در شیوه زندگی و انجام فعالیت بدنی مهم‌ترین اصول درمان بیماری کبد چرب می باشد است .

دکتر میرکی افزود: کبد چرب در بیشتر موارد با آزمایش های ساده کبدی و روش های تصویر برداری ساده همانند سونوگرافی قابل تشخیص است و برای پیشگیری از بروز این بیماری باید مصرف غذاهای چرب و روغن اشباع شده کاهش یابد.

وی با تأکید بر مصرف سبزیجات و میوه ها افزود: مصرف زیاد غذاهای حاوی قند همانند شکر ، شیرینی ، نوشابه های گازدار، ماکارونی ، نان سفید و برنج هم باعث ایجاد این بیماری میشود.

متخصص بیماری های داخلی اظهار داشت: بیماران کبد چرب باید هر 2 تا سه ماه ، آنزیم کبدی خود  را کنترل کنند ، زیرا مهمترین علت مرگ و میر این بیماران عوارض قلبی است.
برچسب ها: پزشکی ، کبد ، چرب ، مهاباد ، پیشگیری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار