اخبار ویژه دهه وقف : همه واقف باشیم
تابناک آذربایجان غربی: 7 تا 17 آذرماه هفته وقف نامگذاری شده است؛ که به همین مناسبت تابناک آذربایجان غربی به منظور تبلیغ و ترویج امر وقف در استان، سعی خواهد نمود اخبار و گزارش های مختلف این ایام را در روزهای مختلف منتشر نماید.
کد خبر: ۳۳۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 28 November 2016
تابناک آذربایجان غربی، به مناسبت دهه وقف اخبار و گزارش های مربوط به این دهه در بسته های خبری ویژه تابناک آذربایجان غربی ارائه می شود: 
دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی  با آیت الله سید علی اکبر قریشی    

در اولین روز از دهه وقف مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با حضور در دفتر آیت الله قریشی با ایشان دیدار کرد.
دیدار با آیت الله سید علی اکبر قریشی

نماینده مردم آذربایجان غربی درمجلس خبرگان رهبری  در این دیدار با حساس ارزیابی کردن موضوع  وقف و موقوفات تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی موقوفات کشور باید نهایت دقت در نگهداری از این امانت گذشتگان را داشته باشد و با تمام توان از موقوفات صیانت کند.
 وی بیان داشت : همه ما از خاک آفریده شده ایم و به خاک بر می گردیم و نباید به مال دنیا وابستگی و حرص و ولع داشته باشیم، باید افرادغنی به فکرنیازمندان جامعه باشند و نباید برای برطرف شدن همه مشکلات جامعه فقط  از دولت انتظار داشته باشیم پس وظیفه سنگینی بر عهده شماست .
 این واقف خیر اندیش و متولی وقف گفت: میتوان همانند گذشته با کمک واقفین نیک اندیش نیازهای روز جامعه به مراکز علمی، مدارس علمیه، موسسات خیریه، بیمارستانها، خوابگاه های دانشجویی و...را برطرف نمود .
آیت ا... سید علی اکبر قریشی در پایان سخنان خود با تقدیراز تلاشها و خدمات کارکنان اوقاف تصریح کرد: امیدواریم در آینده شاهد رشد و شکوفایی بیشتر موقوفات در استان باشیم.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام جوانبخت مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گزارشی از عملکرد و فعالیت های اوقاف استان در زمینه های مختلف را ارائه و به تشریح برنامه های دهه وقف پرداخت .
 
 حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه در شهرستان تکاب در اولین روز از دهه وقف 

 
 حجت الاسلام و المسلمین جوانبخت در اولین روز از دهه وقف باحضور در روستای اغول بیگ ودر راستای  اجرای نیت اطعام و عزادری  از محل موقوفه مرحوم فتعلی خان افشار به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص)و کریم اهل بیت (ع) در شهرستان تکاب به تشریح وتبیین جایگاه وقف و عمل به اجرای امینانه نیات واقفین  پرداخت .
حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه در شهرستان تکاب در اولین روز از دهه قف

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی درابتدا پس از بیان آیات و روایاتی در رابطه با رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام گزارشی از وقف های جدید و عملکرد اوقاف استان در زمینه های مختلف ارائه کرد..

وی همچنین با اشاره به اخذ ۲۱ حکم له موقوفات به لزوم برخورد با موقوفه خواری اشاره  کرد و گفت : در سایه همین موقوفات و نیات واقفان خیر اندیش است که موکب های عزاداری به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین در مرزهای غربی کشور بر پا شد و از استان ما هم بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از محل اجرای نیت واقف در زمینه اطعام زائران عمل به وقف شد.

حجت الاسلام جوانخت خاطر نشان ساخت : عمل به نیات واقفان خیر اندیش همچون اطعام در ایام محرم صفر از عوائد موقوفات زمینه ای برای نشر فرهنگ دین و تحکیم معارف اهل بیت و اعتقادات مردم است.

ایشان همچنین با اشاره به موقوفه بودن دو سوم شهر تکاب گفت: این نشانگر اعتقاد مردم تکاب به اهل بیت علیهم السلام و از افتخارات این شهر است.

مدیر کل اوقاف آذر بایجان غربی با اشاره به جو سازی های هر از چندگاه برخی در رابطه با تبدیل به احسن موقوفه تکاب و فروش زمین های وقفی به مردم با بیان دلایلی ، تبدیل به احسن را مشروط به وجود دلایلی متقن دانست و گفت موقوفه سلیمان خان افشار فاقد این دلایل و علت هاست و لزومی بر چنین امر وجود ندارد و اداره کل اوقاف موظف به حمایت از موقوفه، اخذ حق و حقوق آن از مردم و اجرای امینانه نیات واقف است.

وی با انتقاد از برخی افراد سیاسی، و کسانی که به دلیل عامه پسند شدن و در جهت تبلیغاتشان از این مسئله سوءاستفاده می کنند ، گفت اغلب این افراد از قوانین و مسائل شرعی و حقوقی وقف اطلاع کافی ندارند.

 
افتتاح نمایشگاه همه واقف باشیم
 
نمایشگاه همه واقف باشیم د اداره اوقاف اشنویه توطس مامو ستا خاتمی امام جمعه اشنویه در اولین روز از دهه وقف افتتاح شد .
  افتتاح نمایشگاه همه واقف باشیم
دراین مراسم که جمعی از مسوولین و روسای ادارات شهرستان اشنویه نیز حضور داشتند امام جمعه اشنویه ضمن گرامیداشت دهه وقف بر حفظ و صیانت موقوفات اشنویه تاکید کرد .
وی با اشاره به وجود موقوفات متعدد در اشنویه اظهار کرد اجرای امینانه نیت موقوفات و در پی آن بروز آثار وبرکات این وقف ها مطمئنا موجب جلب اعتماد مردم و تحقق وقف های جدید خواهد شد .
ماموستا خاتمی ضمن ابراز خرسندی از همکاری اداراه اوقاف اشنویه در بازسازی سجد جامع اشنویه بر حمایت هممه جانبه خود در احیاء و حفظ و صیانت از موقوفات اشنویه تاکید کرد .
واحد ایمانپور رییس اداره اوقاف اشنویه نیز در مصاحبه واحد خبر سیما ضمن ارائه گزارشاز عملکرد وفعالیت های اوقاف اشنویه به تشریح برنامه های اداره اوقاف در دده وقف پرداخت .

همکاری و همراهی رسانه های استان در ترویج سنت حسنه

حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی به مناسبت اولین روز دهه وقف که بنام وقف و رسانه نام گذاری شده است  گفت: در حال حاضر بسیاری از نیت های واقفان در کشور و استان به سمت موضوعات خاصی سوق داده می شود که در برخی موارد نمی توانند نیازهای ضروری جامعه و مردم را جوابگو باشند که به همین علت باید فرهنگسازی در راستای تغییر این روند را در دستور کار داشته باشیم.
همکاری و همراهی رسانه های استان در ترویج سنت حسنه

وی اضافه کرد: این امر نیازمند همراهی و مشارکت بیشتر رسانه ها در معرفی بیش از پیش نیازهای جامعه و بیان ضرورت های توجه واقفان به این امر است.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: سرمایه عظیم فکری موضوع وقف در کشور و آذربایجان غربی، بیان سیره و روش پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در این خصوص است که رسانه ها در این بخش نیز می توانند موارد لازم را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه رسانه ها درفرهنگ سازی و نهادینه کردن مسائل مختلف جامعه گفت: بدون تردید رسانه ها و فعالان این عرصه یکی از تاثیر گذار ترین قشر در جامعه هستند و در تمامی موارد که رسانه ها ورود کردند ، موجب فرهنگ سازی و نهادینه کردن رفتارهای اجتماعی مناسب در جامعه شده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: سنت حسنه وقف، سنت دیرینه ای است که از صدر اسلام و حتی قبل از اسلام نیز برای رفع نیازهای جامعه بوده است و باید این سنت حسنه گسترش یابد و در گسترش و نهادینه کردن این سنت حسنه تمامی اقشار جامعه می توانند نقش موثر داشته باشند.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری رسانه ها با اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ترویج سنت حسنه وقف گفت: : آماده سازی زمینه همکاری و تولید محتوای مناسب و استفاده از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی برای ترویج فرهنگ وقف از برنامه و تقویت همکاری ها با اصحاب رسانه از جمله برنامه و اولویت های کاری این اداره کل در سالهای اخیر است.

وی با بیان تاثیر همراهی رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف در استان نیز گفت: رشد وقف‌ های جدید سالهای اخیر نشان از تاثیر تبلیغ و ترویج فرهنگ سنت حسنه وقف در جامعه و همکاری متقابل رسانه های استان واداره کل اوقاف است و این تعامل و همکاری توانسته است اعتماد مردم را نسبت اوقاف بیشتر کند .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی در پایان گفت: از تمامی رسانه هایی که در یک سال گذشته همکاری نزدیکی با این این اداره کل در ترویج فرهنگ وقف داشته اند تقدیر می کنیم و امیدواریم این همکاری نیز در سالهای آتی ادامه داشته تا بتوانیم مردم را بیش از گذشته با برکات و آثار وقف آشنا کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار