سازمان هواشناسی اخطار داد:
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در خصوص احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطق غرب و جنوب غرب کشور و همچنین وقوع تگرگ در استان‌های دامنه زاگرس هشدار داد.
کد خبر: ۳۳۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳ 01 December 2016

 احد وظیفه در گفتگو با مهر در خصوص تحلیل الگوهای پیش یابی هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داد و افزود: تا روز جمعه دامنه فعالیت این سامانه به دامنه های زاگرس، نواحی مرکزی و دامنه های جنوبی البرز نیز گسترش خواهد یافت. پیامد فعالیت این سامانه بارش باران، رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیلها و بالا آمدن رودخانه ها به شرح زیر خواهد بود:

پنج شنبه ۹۵/۹/۱۱: بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (بویژه شمال و شرق استان)، لرستان، مرکزی و جنوب آذر بایجان غربی که در مناطق مرتفع در کردستان و آذربایجان غربی با بارش برف خواهد بود و از بعد از ظهر بارش باران گاهی با رگبار ورعد و برق در دامنه های البرز در استانهای زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، همدان، قزوین، البرز و تهران.

جمعه ۹۵/۹/۱۲: بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (بویژه شمال و شرق استان)، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال غرب فارس، غرب اصفهان، مرکزی و جنوب آذر بایجان غربی که در مناطق مرتفع در کردستان و آذربایجان غربی با بارش برف خواهد بود. بارش باران گاهی با رگبار ورعد و برق در استانهای زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، همدان، قزوین، البرز و تهران.

به سبب بارش شدید همراه با رگبار و رعدوبرق، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق یاد شده بویژه در جنوب غرب و غرب کشور پیش بینی می شود. همچنین احتمال وقوع تگرگ در استانهای واقع در دامنه های زاگرس وجود دارد. بر این اساس توصیه میشود اقدامات لازم به شرح زیر به عمل آید:

۱) بکارگیری تمهیدات لازم در حمل و نقل و تردد در جاده ها به سبب بارش و رگبار ورعد وبرق.

۲) به سبب احتمال قابل توجه وقوع صاعقه و تگرگ، از تردد در مناطق کوهستانی در غرب و جنوب غرب کشور اجتناب شود و یا با احتیاط لازم انجام شود.

۳) از برپایی چادر در رود دره ها، مسیل ها و حاشیه رودخانه ها خودداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار