جعفر صادق اسکندری :
جعفر صادق اسکندری :فرش صلح و دوستی آماده اهدا به سازمان ملل شد جعفر صادق اسکندری در گفتگو باباریش نیوز گفت: فرش صلح و دوستی در شهرستان بوکان، بافته شده وبرای اهدا به سازمان ملل متحد با دستان رئیس جمهور ایران آماده شده است .
کد خبر: ۳۳۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 05 December 2016
جعفر صادق اسکندری :فرش صلح و دوستی آماده اهدا به سازمان ملل شد



جعفر صادق اسکندری  در گفتگو با باریش نیوز افزود:آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های مهم تولید فرش در ایران به شمار می رود و عمده تولیدات آن نیز به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

وی ادامه داد : خوشبختانه هنرمندان این کالای نفیس نیز بارها و به اشکال مختلف، هنر خویش را در عرصه‌های جهانی به نمایش گذاشته‌اند و این امر باعث شده آذربایجان غربی یکی از استان های مطرح در صنعت فرش بافی به شمار بیاید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: این فرش به همت تعدادی از هنرمندان در شهرستان بوکان، بافته شده وبرای اهدا به سازمان ملل متحد با دستان رئیس جمهور ایران آماده شده است و در آینده ی نزدیک رونمایی خواهد شد .

اسکندری با اشاره به مشخصات فرش صلح بوکان گفت: این فرش دو قطعه است  که قطعه اول آن به مساحت 16 متر مربع و حاوی 196 عدد کبوتر صلح به نشانه 196 کشور عضو سازمان ملل متحد است.

وی ادامه داد: در گوشه‌های آن تصویر کلی قاره‌های جهان درج و در وسط این فرش نیز منظومه شمسی قرار گرفته که کره زمین در مرکز آن جای دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: قسمت دوم این فرش به مساحت شش متر مربع دارای عکس کره زمین و نقشه خشکی‌های آن بوده که در قسمت بالایی آن پرنده صلح حامل پرچمی است که کلمه صلح به بیش از 90 زبان دنیا در آن درج شده است و هر دو فرش دارای زمینه سفید بوده و در طراحی آنها صرفاً از رنگ‌های سبز و سفید استفاده شده است.

اسکندری افزود: بافت فرش صلح بوکان از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد ه و در آن 35 نفر بافنده ماهر فعالیت داشتند.

وی گفت: در مجموع 22 میلیون گره در این فرش به کار رفته است که از این تعداد گره  16 میلیون گره در فرش 16 متری و شش میلیون در فرش شش متری که از جنس ابریشم درجه یک است استفاده شد.

وی تصریح کرد: هدف از بافت این فرشها انتقال پیام صلح و دوستی به جهان و مقصد نهایی آنها سازمان ملل متحد است.
منبع باریش نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار