دانشجویان باید با پرهیز از روزمرگی درعرصه های مختلف فکری، فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و عزت ملی نقش آفرینی کنند.
کد خبر: ۳۳۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 05 December 2016

حسنخانیتابناک آذربایجان غربی : عباس حسن خانی فرماندار ارومیه در گفت و گو با  ایسنا  گفت : محیط دانشگاه یک کلوپ سیاسی نیست اما این دلیلی بر دوری گزینی دانشجویان از فعالیت های سیاسی و اجتماعی نبوده و مسئولان دانشگاه نیز باید در این راستا حمایت و پشتیبانی کنند.

وی خاطرنشان کرد:هر حرکتی که موجب محدودیت حرکت قانونی دانشجویی شود قابل دفاع نبوده و محکوم است.

حسن خانی مداخله تشکل های دانشجویی در جریانات سیاسی را از تعاملات خوب این قشر اعلام کرد و ادامه داد: محدودیتی از سوی حاکمیت برای فعالیت تشکل های دانشجویی وجود ندارد لذا باید فعالیت های تشکل‌های دانشجویی قانونمند بوده و سالم‌ترین مشارکت‌های سیاسی در دانشگاه فراهم شود.

وی اظهار کرد: محیط دانشگاه، محیط آرمان خواهی است و این محیط باعث می شود هیچ قید و بندی برای جناح های خاص ایجاد نشده و تفکر انتقادی و خلاق در افکار دانشجو حاکم شود.

فرماندار ارومیه از دانشجو به عنوان عامل حرکت و پویایی یک جامعه به سمت پیشرفت و توسعه یاد کردو گفت: دانشجویان گروه های مرجع فکری در تقویت منافع جامعه هستند که مشارکت آگاهانه آنها بستر ساز ایجاد گفتمان موثر در شتاب بخشی به پیشرفت کشور خواهد بود.

حسنخانی با بیان اینکه در حال حاضر سطح حساسیت دانشجویان نسبت به مسائل اجتماعی پایین تر شده است افزود: دانشجویان باید با پرهیز از روزمرگی درعرصه های مختلف فکری، فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و عزت ملی نقش آفرینی کنند.

فرماندار ارومیه تاکید کرد: دانشگاه باید رسالت علمی و فرهنگی خود را دنبال کند و دانشجویان سطح مطالعه خود را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: دانشجویان امروزه نیز هم چون گذشته باید با ایستادگی در عرصه های مختلف برای جلوگیری از سلطه دشمن تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار