امام جمعه شاهین دژ از قحطی رجال و عدم تغییر در مسئولین شهرستان نیز ابراز گلایه کرده و در این خصوص ابراز داشت: مسئولان فرهنگی باید پس از 5 سال جای خود را به مسئول جدیدتر بدهند ؛ چراکه پس از خدمت 5 ساله دیگر سیاست تازه‌ای برای انتقال وجود ندارد.
کد خبر: ۳۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 11 May 2015

امام جمعه شاهین دژ از قحطی رجال و عدم تغییر در مسئولین شهرستان نیز ابراز گلایه کرده و در این خصوص ابراز داشت: مسئولان فرهنگی باید پس از 5 سال جای خود را به مسئول جدیدتر بدهند ؛با این کار هرساله می‌توان اقدامات جدید و چشمگیری انجام داد و موفقیت‌های بسیاری در این زمینه به‌دست آورید چراکه پس از خدمت 5 ساله دیگر سیاست تازه‌ای برای انتقال وجود ندارد.

شهرستان شاهین دژ با 91هزار نفر جمعیت که حدود 49 هزار نفر آن ، شهر نشین هستند،تشکیل شده است. زبان اصلی ساکنین آذری بوده که اغلب جمعیت شهرستان را تشکیل می دهد و مردمان این شهر دارای مذهب شیعه و سنی می باشد .

شاهین دژ بدلیل ترکیب جمعیتی خاص خود ،که از عشایر،روستائیان و از مذاهب شیعه و سنی تشکیل شده است ،نیازمند کار فرهنگی جدی تری میباشد .اما این شهرستان از عدم فعالیت موثر فرهنگی رنج میبرد. نبود کتابخانه مناسب،نبود کانونها و مراکز فرهنگی فعال و عدم برنامه ریزی برای این منظور ،این شهرستان را در خاموشی فرهنگی فرو برده است.

طبق آمار سایت رسمی فرمانداری شاهین دژ؛این شهرستان فاقد آموزشگاه هنري مي باشد.همچنین شاهین دژ 4 كتابخانه عمومي ، 1 سينما با گنجايش 460 نفر‌، 11 مركز بازيهاي رايانه اي و 1 چاپخانه دارد.

این در حالیست که حجت الاسلام باقری امام جمعه شاهین دژ طی سخنانی با اشاره به نبود کتابخانه در این شهرستان میگوید: این شهرستان تنها دارای یک کتابخانه است که در آخرین نقطه شهر قرار داشته و به دلیل دورافتادگی آن و کهنه بودن ساختمان آن استقبال بسیار کمی از آن به عمل می‌آید.

امام جمعه شاهین‌دژ بر وجود کتابخانه‌های محله‌ای و کتابخانه‌ در سطح پارک‌های شهر با وسعتی بزرگ و محیطی جذاب تاکید نموده و ابراز میدارد: با احداث آن مردم دیگر توابع سطح شهرستان مانند محمودآباد و کشاورز نیز می‌توانند از آن بهره کافی ببرند.

از سوی دیگر با یک نگاه ساده میتوان نسبت وجود کتابخانه به مراکز بازیهای رایانه ایی را متوجه شد.در حالیکه تبلیغات و سمت و سوی سیاستها برای مطالعه و ایجاد فرهنگ کتابخوانی میباشد ،ولی در این شهرستان همانند سایر مناطق دیگر، نسبت مراکز بازیهای رایانه ایی بیشتر از مراکز فرهنگی و علمی است.

مراکز رایانه که بیشتر ضد فرهنگی میباشند تا فرهنگی،اکنون اولویت اول نوجوانان و جوانان را تشکیل میدهند.اگر مسئولین جهت سالم سازی اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی نکنند ،معلوم نیست که با این وضعیت فرهنگی ،چه پیش خواهد آمد.

سایت خبری شاهین پیام در نظر سنجی که بر روی سایت قرار داده ،نظر بازدیدکنندگان را در خصوص زمینه های فعالیت در شهرستان مذکور جویا شده است.که رای دهندگان پس از زمینه اقتصادی ،بیشترین رای را به زمینه فرهنگی داده اند.

در همین رابطه امام جمعه شاهین دژ طی سخنانی از وضعیت نابسامان فرهنگی گلایه نموده اند.وی در بخشی از سخنان خود گفته اند : وضعیت فرهنگی این شهرستان وخیم بوده و سرقت فرهنگی توسط ارگان‌های فرهنگی غوغا می‌کند.به غیر از بسیج مستضعفین و سپاه دیگر هیچ ارگانی نسبت به انجام کار فرهنگی در سطح شهرستان قدمی برنمی‌دارند.

آنچه به نظر میرسد اینکه ؛نباید موضوع نبود اعتبار و یا کمبود آن ،بهانه ایی برای کم کاری باشد.چرا که این مردم در دورانی نه چندان دور بدون امکانات خاصی،بدون وجود اعتبار و بدون اتکا به مرجعی کارهایی را پیش بردند که شاید امروزه به نظر غیرممکن به نظر برسد.

در این خصوص امام جمعه شاهین دژ نیز میگوید : هرکاری وابسته به بودجه فرهنگی نیست چراکه در 20یا 30 سال گذشته فعالیت‌های فرهنگی بدون بودجه فرهنگی انجام می‌شد و اکنون نیز نباید با بهانه اعتبار و بودجه از انجام کارهای فرهنگی بازمانیم.

ایشان با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در جمع فرهنگیان گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در جمع فرهنگیان نسبت به جنگ نرم هشدار دادند ،چه قبول کنیم و چه قبول نکنیم امروزه جامعه اسلامی ایران در حال جنگ فرهنگی بوده و اگر به موقع با این جنگ مقابله نکنیم یقینا شکست می‌خوریم.

وی از قحطی رجال و عدم تغییر در مسئولین شهرستان نیز ابراز گلایه کرده و در این خصوص اظهار ابراز داشت: مسئولان فرهنگی باید پس از 5 سال جای خود را به مسئول جدیدتر بدهند ؛با این کار هرساله می‌توان اقدامات جدید و چشمگیری انجام داد و موفقیت‌های بسیاری در این زمینه به‌دست آورید چراکه پس از خدمت 5 ساله دیگر سیاست تازه‌ای برای انتقال وجود ندارد.

به نظر میرسد مقوله فرهنگ گاهی اوقات جدی گرفته نمیشود.اما در خصوص فرهنگ باید گفت :فرهنگ ،استقلال یک کشور را می سازد و اگر فرهنگ یک کشور مورد بی مهری قرار گیرد ،آن ملت دیگر چندان چیز با ارزشی برای از دست دادن و یا جنگیدن برای حفظ آن ندارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهزاد قنبری
|
United States
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
با سلام وعرض ادب و احترام خدمت شما واقعا دیت حاج آقا باقری درد نکنه حرف دله مردمی که هیچگونه نتوانسته بودند بر سر زبان ها بیاورند رو زدند واقعا ملت شاهین دژ با وجود پتانسیل ها و قابلیت هایی که فراموش شده و در باتلاق ذهن ها گم شده هر روز یک قدم به دنیای ضد فرهنگ و تزلزل ها وارد میشوند امید است که حرف های شیرین تر از عسل حاج آقا مورد توجه مسئولین قرار بگیرد یاعلی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار