سعید هوشنگ عضو انجمن اسلامی دانشجویان و دانشجوی دانشگاه صنعتی اورمیه:
آقای روحانی قرار بود وزارت علوم راه فرجی داناها را ادامه دهد، اما گویا گوش به فرمان مخالفین دولت در مجلس است.
کد خبر: ۳۳۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 06 December 2016

تابناک آذربایجان غربی: 16 آذرماه روز دانشجو است . طبق سنت دیرین امروز هم رئیس جمهور ایران اسلامی، به مناسبت همین روز با دانشجویان دیدار داشت. در این دیدار سعید هوشنگ عضو انجمن اسلامی دانشجویان و دانشجوی دانشگاه صنعتی اورمیه خطاب به رئیس جمهور مطالبات دانشجویان را بیان داشت که شرح کامل این سخنان به شرح زیر می باشد: 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی

ضمن عرض سلام 

امروز که سه سال و چهار ماه از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد، به عنوان جریان دانشجویی بر خود واجب می دانیم به بیان مطالبات و انتقاداتمان بپردازیم. اما کم لطفی است اگر خدمات شایان توجه دولت تدبیر و امید، الخصوص در حوزه وزارت خارجه و نفت، گشایش نسبی فضای سیاسی و کنترل تورم را فراموش کنیم.

 

نیک می دانیم زمانی که دولت را تحویل گرفتید، کشور در حال سقوط بود و پیگیری های حضرتعالی کشور  را از سقوط حتمی نجات داد. اما معتقدیم هم اکنون نیز کشور در لبه پرتگاه است و مطالباتی که بیان می گردد به منظور خروج کشور از بحران می باشد.

 

 سقوط اخلاقی جامعه، رکود اقتصادی، معضل بی کاری و مسکن، عدم پاسخ گویی نهاد های امنیتی و نظامی  به مراجع ذی صلاح و مردم، تبعیض های جنسیتی و قومی، نگاه های امنیتی به اقلیت های مذهبی، بحران های محیط زیستی ، عدم تدوین منشور حقوق شهروندی و تضییع حقوق اولیه شرعی و قانونی شهروندی، مخصوصا برای خدمت گزاران سابق و دلسوزان حقیقی نظام بر خلاف وعده های انتخاباتی تان، از جمله معضلاتی است که می توان به آن اشاره کرد.

 

مساله دیگر ریشه دوانیدن فساد به خصوص فساد اقتصادی علیرغم فرمان ۸ ماده ای مقام معظم رهبری در کلیه سطوح حاکمیت است. متاسفانه نه تنها با عاملین، آمرین و عوامل زمینه ساز مفاسد اقتصادی برخوردی نشده است. بلکه جلوی اطلاع و افشا مفاسد نیز گرفته شده است.
 

آقای روحانی وعده دادید افرادی که اتوبوسی امده اند، اتوبوسی هم میروند که تاکنون چنین نشده. چگونه ممکن است وعده های شما توسط نیرو هایی اجرا شود که به آن ها اعتقادی ندارند. این امر موجب نا امیدی پایگاه اصلی رای شما یعنی جوانان و دانشجویان شده است.

آقای روحانی مرداد امسال، 92  تشکل دانشجویی در نامه ای به حضرتعالی از مشکلات دانشگاه  اعم از فضای امنیتی و حاکم شدن ارعاب و تهدید تا مشکلاتی که در مسیر برگزاری برنامه های تشکل ها ایجاد می شود، گفتند.

 آقای رئیس جمهور شما به نامه 92 تشکل دانشجویی هیچ پاسخی ندادید و  پیگیری مشخضی در این خصوص صورت نگرفت جز جلسه ای بی ثمر با وزرای علوم و بهداشت

اقای روحانی ورود دادستانی و سایر ارگان های خارجی به برنامه های دانشگاهی بر خلاف نص صریح قانون می باشد.  با چه منطقی وزارت علوم و بهداشت در برابر فشارهای غیرقانونی این گونه سکوت می کنند؟ آقای روحانی قرار بود وزارت علوم راه فرجی داناها را ادامه دهد، اما گویا گوش به فرمان مخالفین دولت در مجلس است.  روسای دانشگاه های علوم پزشکی با مخافظه کاری به بهانه بحث بهداشت و درمان- ک البته در جای خود مهم است- فضای فرهنگی سیاسی دانشگاه ها را فراموش و واگذارکرده اند.


 

آقای روحانی، متاسفانه مجری برنامه بنده را ناقص معرفی کردند.اینجانب از طرف درخواست دهندگان تأسیس اتحادیه تشکل های اسلامی دانشجویان ایران خدمتتان رسیده ام. اتحادیه ای که علیرغم داشتن تمامی شرایط و الزامات قانونی بر اساس ایین نامه می بایست ظرف سه ماه مجوز می گرفت ولی با گذشت نزدیک به یک سال از زمان ارائه درخواست تاسیس اتحادیه، علیرغم وعده معاونت فرهنگی وزارت علوم در مصاحبه با ایرنا مورخ 18/9/94 مبنی بر ارائه مجوز در کمتر از یک ماه تاکنون مجوزی برای این اتحادیه صادر نشده است. در دانشگاه آزاد هم در بحث مجوز اتحادیه با وجود ارائه موافقت اصولی اهتمامی توسط مسئولین جهت صدور مجوز نهایی وجود ندارد.

 اقای روحانی در مراسم افطاری ماه رمضان در خصوص صدور مجوز اتحادیه قول مساعدت جدی ،در سطح هیئت دولت دادید اما نتیجه ای در بر نداشت.

 اقای روحانی خواهش می کنم پاسخ دهید چرا تاکنون مجوز اتحادیه صادر نشده است؟

اميدواريم در فرصت باقيمانده، دولت تدبير و اميد  با اتكا  به رايي كه از احاد ملت گرفته است در پيگيري وعده هاي خود بكوشد و موجبات پيشرفت و تعالي ميهنمان ايران را در سايه ي ازادي و عدالت فراهم اورد .

والسلام عليكم ورحمت الله و بركاته

 

اقای روحانی یه درخواست داشتم

سه سال هست در پاسخ به مطالبات دانشجویان و مردم می گویید به همه وعده ها پایبندید. اگر نمی توانید اقدام موثری کنید لطفا مطالب را شفاف کنید.

اقای روحانی امسال هم مانند سال قبل فشار ها جهت عدم انتشار پیام روز دانشجو رئیس دولت اصلاحات، سید محمد خاتمی ایجاد شده است. اقای روحانی این فشار ها و محدودیت های ایجاد شده برای ایشان بر اساس کدام قانون است. ایشان از حامیان اصلی شماست و انتظار پیگیری جدی داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار