حاشیه های سخنرانی ساختارشکنانه اعلمی در روز دانشجو؛
اکبر اعلمی که مهمان انجمن اصلاح طلب دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به مناسبت روز دانشجو بود با اظهارات ساختارشکنانه و بی مبنای خود در بین دانشجویان باعث بروز واکنش هایی شد که در نهایت با رفتار غیر منطقی پاسخ منتقدان خود را داد.
کد خبر: ۳۴۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲ 08 December 2016

   
به گزارش اروم نیوز به نقل نسل برهان؛ مراسم گرامیداشت 16 آذر با حضور اکبر اعلمی نماینده ادوار مجلس در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد که با حواشی بسیاری همراه بود.

با وجود اینکه تشکل اصلاح طلب دانشگاه علوم پزشکی ارومیه طی یکسال گذشته و بعد از دعوت جعفر توفیقی در مراسم روز دانشجوی سال پیش و حاشیه های بوجود آمده، عملکرد چندان مورد توجهی نداشت بنظر می رسد که با دعوت از اکبر اعلمی با توجه به سابقه، شخصیت و اظهار نظرهای شاذ در طول سال های گذشته این فعال سیاسی انجمن مذکور به دنبال ایجاد حاشیه و اقدامات ساختار شکنانه در دانشگاه بود.

این شائبه زمانی قوت می گیرد که تشکل اصلاح طلب این دانشگاه طبق اخبار شنیده شده از مدت ها قبل به دنبال دعوت از پزشکیان نائب رئیس مجلس و کلانتری دبیر ستاد احیا دریاچه ارومیه به مناسبت روز دانشجو بود و در جلسات مختلف به دنبال دریافت مجوز از شورای فرهنگی و هیئت سه نفره نشان می داد تا اینکه به یکباره و به دلایل نامعلوم و یا احتمالا فشار و توصیه نهادهای خارج از دانشگاه اقدام به دعوت از اعلمی می کند.

همانطور که قابل پیش بینی نیز بود اعلمی طی حضور خود در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و با پرداختن به مسائل سطحی و غیر مبنایی به دنبال ایجاد تشنج و حاشیه در دانشگاه برآمد و با پرداختن به موضوع عجیب تسخیر لانه جاسوسی و ارتباط آن با حمله عراق به ایران، 37 سال اسارت ایران به دست آمریکا، انتقاد از انقلاب فرهنگی، اذعان به عدم اعتقاد به ولایت فقیه، رد نظارت استصوابی شورای نگهبان، تلاش برای تغییر نظام و حذف اسلامیت آن یکبار دیگر بر مواضع قبلی خود و البته اینبار بسیار آشکار تر از همیشه پافشاری کرد.

جالب آنجاست که اعلمی در مواضع تند و غیر منطقی خود آنقدر پیش رفت که معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی در بین صحبت های وی از جای خود برخاست و به بحث و پاسخ شبهات بی پایه و اساس اعلمی پرداخت، در حالی اعلمی توان نقد صحبت هایش را نداشت و چندین بار دانشجویان را تهدید به ترک جلسه کرد.

هرچند هنوز این سوال بی پاسخ است که چرا مسئولین دانشگاه از جمله رئیس دانشگاه، مسئول نهاد رهبری و شخص معاون فرهنگی با وجود اطلاع از سابقه اعلمی اجازه حضور وی در دانشگاه را صادر کردند تا باعث بروز چنین حواشی و هتک حرمت هایی در این دانشگاه شود.

با این حال دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه که در سالن مراسم حاضر بودند با واکنش به اظهارات اعلمی باعث عقب نشینی و بروز رفتارهای غیر منطقی از سوی وی شدند تا جایی که در پاسخ به دانشجویی که از اعلمی سوال می کرد و درخواست پاسخ داشت اظهار داشت «خوشم میاد» و از جواب دادن طفره میرفت.

حال باید دید واکنش انجمن اصلاح طلب دانشگاه به چنین هنجارشکنی های مهمان مدعو و همچنین هیئت نظارت و نحوه مواجهه با این مساله چه خواهد بود، چرا که عدم برخورد لازم و موضع گیری از سوی تشکل مزبور و دانشگاه شائبه هایی در خصوص نیات و اهداف پشت پرده برگزاری چنین مراسم هایی را تقویت می کند.

انتهای پیام/
منبع اروم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار