عضو خبرگان رهبری؛
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: وجود حقوقهای بالای 200 میلیون در جامعه ای که همگان انتظار عدالت اسلامی از آن دارند اصلا شایسته جمهوری اسلامی نیست و انتظار میرفت مدعیانی که خود را پیرو منویات مقام معظم رهبری میدانند در این مدت اقدامی می کردند.
کد خبر: ۳۴۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰ 08 December 2016

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: یکی از مسائلی که در ماههای اخیر در کشور مطرح شده است مسئله فیش های نجومی است.

وی با اشاره به اینکه قاطبه مدیران جمهوری اسلامی ایران افرادی قانونمند و به لحاظ دریافت حقوقی در حد متوسط هستند،‌افزود:  متأسفانه در این میان تعدادی از آنها که شاید به لحاظ آماری در مجموع زیاد نباشند اما با توجه به اینکه نظام، نظام اسلامی است دریافت حقوقهای نجومی زیبنده جامعه اسلامی و دولت جمهوری اسلامی نیست. 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در نظام اسلامی باید تخلفها به حداقل تقلیل پیدا کنند ولی مشخص است تعدادی از رده های بالای دولت دریافتی ها و فیش هایشان از متوسط دریافتی سایر مدیران دولت چندین برابر زیاد است.

وی با اشاره به دو فرض موجود در رابطه با این موضوع،‌ تصریح کرد: اگر افرادی اینگونه دریافتها این ها را تصویب کردند این تصویب قانونی نیست و اشتباه است و اگر تصویب نکردند ایراد و اشکال زیادی مطرح می شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در هر دو فرض موجود در نظام جمهوری اسلامی که قائل به توازن و تعادل بین افراد است اگر فاصله دریافتها و فاصله اقشار اجتماعی به لحاظ اقتصادی و سطوح مصرف زیاد باشد موجب گسست اجتماعی می شود.

دیرباز با بیان اینکه چنین موضوعاتی باعث از بین رفتن همبستگی اجتماعی و وحدت مد نظر آیات و روایات قرآن می شود، گفت: قطعا اینکار به صلاح نظام اسلامی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از مسئولین درخواست کردند که نسبت به فیش های نجومی برخورد کنند،‌ افزود: تا آنجا که ما اطلاع داریم برخورد جدی با این موضوع صورت نگرفته است و بارها از قوه قضائیه شنیدیم که قوه قضائیه آمادگی برخورد را داشته است و به فرض از طرف دولت پرونده ای به قوه قضائیه ارجاع نشود این قوه به عنوان دادستان و مدعی العموم می تواند به این موضوع ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام دیرباز خاطر نشان کرد: وجود حقوقهای بالای 200 میلیون در جامعه ای که همگان انتظار عدالت اسلامی از آن دارند اصلا شایسته جمهوری اسلامی نیست و یک نوع تخلف محسوب می شود و باید برخورد قانونی با آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه حتی در کشورهای دیگر نیز بالاترین دریافتها بیش از دو سه برابر نیست، ادامه داد: اما در کشور ما این فاصه بیشتر از حد انتظار است به همین جهت انتظار میرود مدعیانی که خود را پیرو منویات مقام معظم رهبری میدانند در این مدت اقدامی که موجب خوشحالی و دلگرمی مردم شود انجام دهند تا اعتماد مردم نسبت به دولت اسلامی پایدار و قوی شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متأسفانه تا کنون هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری جا دارد مسئولینی که باید با این مسئله برخورد کنند اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی با اشاره برخی تخلفات صورت گرفته در این حوزه افزود: حتی برخی ها برای رد گم کنی علاوه بر فیش ماهانه به افراد مبلغی هم تحت عنوان فوق العاده به صورت چک می دهند که این همان آش و همان کاسه و دور زدن قانون و دور زدن مقام معظم رهبری است.

 حجت الاسلام دیرباز گفت: گر چه تعداد این تخلفات نیز اندک است اما زیبنده جامعه اسلامی نیست و اینجانب بعنوان یک فرد مسلمان، یک طلبه و بعنوان نماینده مجلس خبرگان از ریاست قوه قضائیه درخواست می کنم تا به قوه قضائیه دستور رسیدگی به این موضوع را دهند تا همگان شاهد برخورد قانونی با گیرندگان فیش های نجومی باشند.

انتهای پیام/
منبع اروم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار