گزارش هفته نامه صدای قلم از آخرین وضعیت هیات انجمن های ورزشی آذربایجان غربی
کد خبر: ۳۴۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 08 December 2016


هیات انجمن های ورزشی با قدرت وبدون توجه به حاشیه ها به کار خود ادامه می دهد
هیات انجمن های ورزشی شامل ۱۵کمیته و بیش از چهل رشته ورزشی می باشد. اداره چنین هیاتی که هر کدام از رشته های زیر مجموعه آن به اندازه یک هیات ورزشی مستقل انرژی می گیرد با شرایط کنونی با مشکلات مالی و کمبود امکانات ورزشی موجود استان بی شک کار راحتی نیست .
برای آشنایی خوانندگان نشریه و تهیه گزارش از فعالیت های هیات انجمن های ورزشی استان آذربایجان غربی به دفتر این هیات رفتیم . دفتری که از طرف خانواده آقای سلیم زاده و بدون دریافت هیچ وجهی در اختیار ورزشکاران این هیات قرار گرفته است و جالب تر اینکه هزینه بخش قابل توجهی از فعالیت های این هیات نیز توسط خانواده آقای سلیم زاده پرداخت می شود . 
خانواده آقای سلیم زاده خانواده ای علاقمند و ورزشی هستند که به پشتوانه سوابق ورزشی و عشق و علاقه خود به ورزشهای هوایی با هزینه های شخصی بخش عمده ای از فعالیت های این هیات را مدیریت و سازماندهی نموده اند.
هر چند در ماه های اخیر به سبب برخی کم لطفی ها و سنگ اندازی ها کمی دلسرد شده اند و حتی استعفای خود را نیز به رییس فدراسیون و مدیر کل ورزش و جوانان استان تقدیم کرده اند که با مخالفت های آنان مواجه بوده است. 
خانم خوش نیت رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی آذربایجان غربی به همراه همسر خود آقای علی سلیم زاده و فرزندشان از خلبانان حرفه ای پاراگلایدر هستند و به قدر کافی شناخت از ورزش و مدیریت دارند که بتوانند هیاتی با رشته های مختلف ورزشی را مدیریت کنند. 
خانم خوش نیت رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی آذربایجان غربی در ابتدای این گفتگو در خصوص این هیات و حمایت های مسئولان استانی و فدراسیون از فعالیت های آن گفت: هیأت انجمن های ورزشی استان آذربایجان غربی یکی از فراگیرترین هیأتهای ورزشی است که بر اساس اساسنامه و آئین نامه هیأتهای ورزشی فعالیت می نماید بطوری که توانسته است در مدیریت جدید هیأت در فاصله ی زمانی کمتر از یکسال، رتبه هیأت را در سطح کشوری از 31 به 5 برساند وهمچنین رتبه هیأت را در سطح استانی به زیر 10 برساند که همین موضوع بیانگر تلاش های صادقانه وخالصانه اعضای محترم هیأت انجمن های ورزشی استان وشهرستانها واجرای برنامه های مدون وتقویم ورزشی با عنایت های ویژه مجموعه استانداری و در رأس آن شخص جناب آقای سعادت استاندار محبوب می باشد همچنین حمایت ها و نظارتهای مداوم اداره کل ورزش و جوانان استان، فدراسیون انجمن های ورزشی، کارشناسان محترم وبطور کلی دلسوزان ورزش استان، دکتر عبدالله چمن گلی مدیر کل محترم ورزش وجوانان، آقای علیپور رییس محترم فدراسیون، آقای پورایراندوست معاونت محترم ورزشی وآقای ساداتی رئیس گروه ورزشی قهرمانی وکلیه ی رؤسای محترم ادارات ورزش وجوانان شهرستانها وهمکاران خوبمان در کمیته ها وهیأتهای ورزشی شهرستانها می باشد .
وی در ادامه، با تقدیر از حمایت های جناب آقای چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی از این هیات ورزشی اظهار کرد : با وجود مشکلات مالی وکمبودها در ورزش ، اقای دکترچمن گلی تمام سعی و تلاش خود را برای رفع مسائل و مشکلات هیات های ورزشی بکار بسته و مانند یک پدر در راس خانواده ورزشی استان وبا روحیه پهلوانی که در ایشان سراغ داریم همیشه و در همه حال حامی به حق فعالان ورزشی استان بوده اند.
رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان آذربایجان غربی به موفقیت های این هیات در کشور اشاره کرد و افزود: سال گذشته هئیت تقریبا تعطیلی را که رتبه ۳۱ کشوری را داشت تحویل گرفته و در عرض کمتر از یکسال هم اکنون در رتبه ۵ کشوری قرار داریم و بدون شک ارتقای جایگاه استان در یک سال گذشته نشان از تلاش شبانه روزی دست اندرکاران این هیات ورزشی و دوری از هر گونه حاشیه بوده است .
وی با بیان اینکه هیئت انجمن های ورزشی در بیش از ۱۵ رشته ورزشی فعالیت می‌کند افزود: قبلا دو کمیته دارت و ورزش‌های هوایی این هیئت فعال بود که پس از تحویل گرفتن هیئت ۱۱ رشته شامل دارت، بازی ها و ورزشهای الکترونیک، ورزش های هوایی، راگبی، دراگون بوت، فوتبال رومیز ،طناب کشی، جهت یابی، اسکی روی آب و فلوربال فعال شده یا کاملا آماده شروع فعالیت میباشد در حال حاظر نیز در حال برنامه ریزی برای فعال کردن رشته های دیگر هستیم . روسای این کمیته ها از بین ورزشکاران فعال کمیته مربوطه از شهرستان ارومیه و سایر شهرهای استان می باشد.
خانم خوش نیت آمار بیمه شدگان این هئیت را قبل از تحویل ۳۱ نفر عنوان کرد و اظهارداشت: هم اکنون یک هزار و ۵۲۰ نفر ورزشکاربیمه شده و سازمان یافته در رشته‌های مختلف این هیئت فعالیت می‌کنند و این نشان می دهد در مدیریت جدید هیات و همچنین ایجاد فضای لازم برای فعالیت ورزشکاران ، تعداد علاقه مندان به رشته های ورزشی هیات انجمن های ورزشی روز به روز در حال افزایش است و ما از این بابت بسیار خوشحالیم که توانسته ایم بخشی از جوانان استان را جذب این رشته های ورزشی بکنیم . 
وی از دیگر افتخارات و عملکرد هیات، کسب هیات نمونه کشور و اعزام رئیس هیئت به همراه تیم سافت بال کشور به تورنمنت مالزی ، کسب عنوان اول دراولین نمایشگاه دست آوردهای اداره ورزش و جوانان و عنوان چهارم در دومین نمایشگاه اداره ورزش و جوانان ،میزبانی از مسابقات پاراگلایدر کشور در سیلوانا، برگزاری دو دوره مسابقات جایزه بزرگ فوتبال رومیزکشوری در بوکان، مسابقات طناب کشی کشوری سازمان تامین اجتماعی ،مسابقات کشوری دارت وزارت نیرو،برگزاری اولین دوره مسابقات بازی های الکترونیک استانی،جشنواره دارت استان و مسابقات انتخابی دارت استان و مسابقات طناب کشی استان در شهر بوکان نام برد. 
رئیس هئیت انجمن‌های ورزشی آذربایجان غربی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم برگزاری جشنواره پاراگلایدر در شهر سیلوانا طی سالجاری گفت:سال ۹۴ با برگزاری جشنواره پاراگلایدر در شهر سیلوانا باعث شد این شهر به عنوان شهر پاراگلایدر انتخاب شود و با رضایتمندی صد در صد خلبانان و شرکت کنندگان و مسئولین استانی وکشوری همراه بود.
وی با بیان اینکه جشنواره پاراگلایدر سال ۹۴با هزینه‌های شخصی کمیته ورزشهای هوایی برگزار شده و هیچ ارگانی کمک مالی از بابت هزینه ها به ما نکرده است علت عدم برگزاری جشنواره پاراگلایدر امسال را نا مناسب بودن وضعیت هوایی سایت کوه خلیل به علت جابجایی یکماهه زمان برگزاری و عدم همکاری ارگانهای زیربط چند روز مانده به زمان برگزاری به علت کمبود بودجه اعلام کرد.
خانم خوش نیت اذعان کرد: برخلاف تشویش اذهان عمومی توسط برخی افراد سود جو که از لفظ هیات خانوادگی برای تخریب این هیات استفاده می کنند با اینکه بنده افتخار میکنم که خانواده ام را بدون هیچ گونه چشم داشت مادی در اختیار ورزش قرار داده ام هم اکنون به غیر از همسرم که مسئول کمیته ورزشهای هوایی استان میباشند که البته ایشان قبل از تحویل هیئت توسط اینجانب از طرف انجمن ورزشهای هوایی کشور به این سمت انتخاب شده اند هیچ فرد دیگری از اعضای خانواده ام هیچ سمتی در این هیئت ندارند.
وی ادامه داد: به هرحال هیأت انجمن های ورزشی استان آذربایجان غربی با تمام توان به فعالیت های خود بر اساس آئین نامه های ورزشی ادامه می دهد وبا اعمال نظارت قدرتمندانه به کلیه فعالیت های هیأتهای ورزشی وانجمن های مربوطه تلاش می کند وبه جایگاه هیأتهای ورزشی شهرستانها اهمیت فوق العاده ای قائل است.
خانم خوش نیت افزود: لیکن در هر مجموعه تحت نظر خود سستی و تنبلی مشاهده کند ضمن انجام اقدامات لازم با هماهنگی مسئولین محترم اداره کل ورزشی و جوانان استان، فعالیت ها را رصد و نظارت کرده و نسبت به اجرای برنامه های ورزشی اقدام خواهد نمود چراکه نمی تواند نسبت به سستی ها واهمال کاریها علی الخصوص در مرکز استان بی تفاوت باشد و از حرکت باز ایستد چراکه شهرستان ارومیه در واقع ویترین فعالیت های ورزشی استان پهناور ماست.
وی در پایان گفت: ناگفته پیداست اعضای هیأت انجمن های ورزشی نه تنها تک رویها را محکوم می کند بلکه اعتقاد دارند که باید با جان ودل وحتی با احساس مسئولیت آنهم با تمام قوا اعم از فردی، خانوادگی، قبیله ای ،ملی وفراملی در خدمت ورزش و جوانان باشند وچه افتخاری بالاترین از اینکه وقت خانواده خود را وقف ورزش کنند واگر چنین مسأله ای مورد ایراد بنی اسرائیلی کهنه کاران وبعضی از به ظاهر مدعی نویسندگی باشد بنظر می رسد گناه ما نیست که چنین افکاری دارند.
منبع آینا نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار