اعلمیبه دعوت انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، اکبر اعلمی روز سه شنبه ۱۶ آذر میهمانان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بود تا در باب “جنبش دانشجویى و اشتباهات استراتژیک آن” سخنرانی داشته باشد.
کد خبر: ۳۴۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 08 December 2016

به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از جوان پرس :
 به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، اکبر اعلمی روز سه شنبه ۱۶ آذر میهمانان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بود تا در باب "جنبش دانشجویى و اشتباهات استراتژیک آن” سخنرانی داشته باشد. نام اعلمی با زبان تند و تیز گره خورده است و شاید همین خصیصه باعث می شود که سخنرانی هایش مخاطبان زیادی را با خود همراه کند.

گزیده ای از سخنان وی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه:

  • ویژگی جنبش دانشجویى نقد قدرت، دورى از ثروت و قدرت، ازاداندیشى و مطالبه گرى است و یکى از بزرگترین اشتباهات این جنبش همگرایى با قدرت است.
  • امریکا حداقل در سه مقطع زمانى به دولت بازرگان ابلاغ کرد که عراق احتمالا میخواهد به ایران حمله کند. بعد از اشغال سفارت آمریکا، همه ى این همکارى ها قطع شد و عراق یک سال بعد به ایران حمله کرد.
  • قبل از اشغال سفارت و انتخابات امریکا، سیاست امریکا جنگ سرد علیه کمونیسم بود. پس از اشغال، رویکرد امریکا تبدیل به جنگ سرد علیه تروریسم شد. نماد تروریسم هم کشورهاى اسلامى شد. به خاطر همین به لبنان حمله کرد. سندروم ضد ویتنام هم بعد از اشغال سفارت از بین رفت. امریکایى که با عراق قطع رابطه کرده بود بعد از این اتفاق شروع به رابطه کرد و در جنگ نیز تامینش کرد.
  • دانشجو باید نقد قدرت بکند. نقد کردن مستلزم این است که سواد اقتصادى و فرهنگى بالا برود. دانشجو به عنوان پیشرو جامعه در خط مقدم همه ى عرصه ها باید حضور داشته باشد؛ از صدر تا ذیل. ساختارشکنى و خط قرمز ها باید رعایت شود .
  • امام میخواست مثل حضرت على (ع) زندگى بکند. او در یک اتاق ساده زندگى میکرد که اگر ما را در ان اتاق بیندازند مثل انفرداى برایمان است. سیره اش این بوده. اما الان دوره ى تجمل است. اگر من این حرفها را نزنم، من که داعیه ى اصلاح طلبى دارم، چه تفاوتى با دیگران خواهم داشت؟!
  • یکى از ویژگى هاى اصلاحات این است که شما تسلیم قانون اساسى باشید اما بنده که حقوق خوانده ام، اگر یک روز کاره اى بشوم، اولین کارى که در مورد قانون اساسى انجام می دهم موضوع بررسی نظارت استصوابى است. اصلاح طلبى لازمه اش پایبند به قانون بودن است.
  • یکى از مهمترین رسالت ها و وظایف جنبش دانشجویى نقد قدرت است فارغ از این که این قدرت اصلاح طلب، اصولگرا یا غیر از اینها باشد. از صدر تا ذیل صاحبان قدرت از نظر اسلام و قانون اساسى قابل نقد است. اگر نقد نکنیم به این نظام خیانت کرده ایم. نتیجه اش این خواهد بود که الان فساد در این کشور بیداد میکند.
  • وقتى دیده بانى وجود ندارد، وقتى مطبوعاتى وجود ندارد، وقتى احزاب آزاد وجود ندارد، باید دانشجو و دانشگاه جایگزین اینها شود و بر یکایک اعمال صاحبان قدرت نظارت داشته باشد. حکایت ما شده حکایت اقامحمدخان که وقتى دچار بیمارى میشد حکیم را به جاى او تنقیه میکردند.
  •  دانشجو باید مطالبه گر باشد. باید خواسته هاى مردم را به وضوح بیان کند. دانشجو باید در تمام زمینه ها و تمام ابعاد مطالبات مردم را بیان کند و تولیدکننده فکر باشد.
  •  هزینه ی انتقاد بالا رفته. من ۶۲ سال سن دارم سالها در جبهه های جنگ بوده ام برای پیروزی این انقلاب تلاش کرده ام. از دانشجویان میخواهم صدای منتقد را بشنوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار