در روزهایی که مشتریان خودروهای داخلی این روزها چندان محلی به بازار آزاد نمی گذارند و میلی به خرید ندارند، قیمت برخی خودروها افزایش یافته است تا مشخص شود هنوز هم تعادل لازم میان عرضه و تقاضای برخی خودروها برقرار نیست.
کد خبر: ۳۴۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱ 09 December 2016
Image result for ‫انبار ایران خودرو‬‎



به گزارش باریش نیوز به نقل از خودرو کار : بازار خودرو ایران این روزها در رکودی سنگین به سر می برد و آن طور که از نمایشگاه ها خبر می رسد، مشتریان مراجعه چندانی به آنها ندارند. این رکود البته به معنای بی میلی مشتریان به خرید خودرو و انبار شدن خودروها نیست، چه آنکه فروش خود خودروسازان اوضاع خوبی دارد و حتی در مقابل تقاضای موجود، کم آورده است.

به عبارت بهتر، رکود خرید و فروش خودرو مختص بازار آزاد است نه نمایندگی های خودروسازان، زیرا مشتریان از نقدینگی لازم برای خرید نقدی از بازار برخوردار نیستند و از همین رو به سراغ خودروسازان رفته و با استفاده از روش های فروش اعتباری و چکی آنها، اقدام به خرید می کنند.

 

اما با وجود رکودی که در بازار خودرو حاکم شده، قیمت برخی خودروهای داخلی طی هفته جاری صعود کرده است. طبق اخبار رسیده از بازار، پژو 206 تیپ 5 با توجه به افزایش قیمت 200 هزار تومانی اش، در حال حاضر 38 میلیون تومان به فروش می رسد. این خودرو البته پیش تر رکورد 39 میلیون تومان را نیز در بازار زده است که این موضوع از کاهش عرضه نشات گرفته بود.

دیگر خودرویی که طی این هفته افزایش قیمت را تجربه کرده، پژو 206 صندوقدار V8 است که این محصول نیز اتفاقا 200 هزار تومان گران شده و در حال حاضر 38 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می رسد.

 

همچنین پژو 405 نیز که در حال حاضر یکی از پر فروش ترین خودروهای بازار به شمار می رود، در حال حاضر 30 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می شود. این قیمت نشان می دهد 405 طی این هفته 100 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

 

افزایش قیمت اما گریبان رانا را نیز گرفته و سبب شده 100 هزار تومان به قیمت این محصول در هفته جاری اضافه شود. با توجه به این موضوع، مشتریان در حال حاضر باید 33 میلیون و 400 هزار تومان برای خرید رانا هزینه کنند.
منبع باریش نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار